Adexpert.cz – Výplata, výpadek, vylepšení

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Zde na Kecy k věci.cz používám Adexpert.cz na prodej bannerové reklamy již nějaký ten pátek, ale doposud jsem neměl zkušenost s průběhem výplaty vydělaných peněz přes něj. Před pár dny jsem konečně dosáhl na výplatní minimum (což je 1 000 Kč), tak tento systém mohu konečně zhodnotit i po této stránce.

Průběh výplaty je doslova bleskový a od data požádání, do data výplaty (reálně byli peníze na účtě) neuplynul ani týden ;-). Takže mohu tento vynikající systém bez obav doporučit každému! Rozhodl jsem se sepsat i můj příběh od nasazení po výplatu, který je níže a třeba si z něj někdo vezme i nějaké to rádoby moudro, jak na to :-).

Na výplatu jsem dosáhl po šesti měsících provozu, což je způsobeno hlavně tím, že jsem z kraje hledal optimální rovnováhu mezi umístěnou pozicí jednotlivých bannerů a jejich prodejní cenou. V začátku jsem zvolil špatnou cenovou politiku a značně ceny přestřelil (takže inzerenti se rovnali nule ;-)).

Kromě toho, když se podívám ve statistikách návštěvnosti o šest měsíců zpátky, tak byla samozřejmě zcela rozdílná než dnes a to o více jak polovinu. Když se mi konečně podařilo najít optimální umístění, velikost banneru (zde do budoucna plánuji přeci jen nepatrnou změnu) a cenu (zvolil jsem osobně 2 Kč za den, což je z provizí systému celkem 3 Kč), dostavily se první inzerenti.

Někteří inzerenti se vyměnily, pro každého zde na Kecy k věci.cz nemusí být reklama použitelná, což chápu a je to naprosto přirozené. Dnes jsem s touto reklamou ve fázi, kdy jsou všechny čtyři plochy vyprodané na dobu neurčitou, což mě samozřejmě těší ;-). Kdo by o to také nestál. Jen musím podotknout, že systém i přes automatizaci vám sám o sobě inzerenty nesežene a tudíž to je a pořád bude jen vaše snaha, co prodává!

Za celou tu dobu, co Adexpert využívám jsem zaznamenal dva větší výpadky a to hned z kraje, co jsem ho začal využívat, tudíž v červnu (tenkrát jsem chvilku uvažoval i o tom, že ho z webu vyhodím úplně :-)) a druhý větší výpadek proběhl právě včera.

I přes tyto okolnosti mohu tento systém jedině vychválit, jelikož udělá mnoho práce automaticky za vás a komu někdy něco nespadne. Už jsem viděl výpadky i u mnohem větších internetových kolosů, takže bych z toho nedělal zase kdovíjakou vědu.

Co bych Adexpertu mohl vytknout a částečně jsem už i vytkl v tomto mém článku je, trochu větší propagace od samotného provozovatele systému a komunikace, když náhodou dojde k nějakému výpadku, aby se nikde hned nešířila nějaká panika, jako tomu bylo včera například na Webtrhu.

A další věc, na kterou jsem narazil a podle mě by stála za zvážení, jestli to do systému nepřidat je možnost komunikace s inzerentem. Jak už jsem psal výše, tak od začátku mého používání Adexpertu jsem nasadil nějakou cenu, která se drží do dnes. Návštěvnost roste, tudíž se podle mě zvedla i nepatrně cena za nabízenou reklamu.

No a momentálně nemám jinou možnost, než současnému inzerentovi reklamu zrušit, nasadit o něco vyšší cenu a čekat, jestli jí bude ten samí akceptovat a nebo ho případně předběhne někdo jiný. Z pohledu inzerenta mi to přijde docela nefér, jelikož uvidí jen reklamu zrušenou a absolutně netuší proč. To zjistí maximálně tak, že si mnou nabízenou plochu vyhledá znovu a teprve se možná všimne.

Podle mě by bylo mnohem lepší, kdyby šlo přes systém inzerenta kontaktovat, kde by mu šla popsat situace a měl k tomu možnost se i nějak vyjádřit a případně si plochu i za nových podmínek prodloužit bez jednodenního výpadku, jako je tomu v tomto případě dnes.

Podobný problém může nastat nejen při zvyšování ceny, ale také například při nasazení nového vzhledu na web, kam se již nemusí hodit původní rozměry reklamy a musí tedy následovat stejný rušící proces. Takto by šlo jednoduše inzerenta upozornit na změnu, on by si případně nahrál nový banner, který by odpovídal novým rozměrům a bylo by to bez opět bez výpadku.

Mě se svým způsobem týkají obě varianty (uvažuji o změně bannerů z 125 x 125 na 180 x 150, což by přineslo i o něco větší plochu pro inzerenty, ale ještě nejsem plně rozhodnut, takže toto se nakonec udát vůbec nemusí, ale zvýšení ceny nastane na 100%) a proto zvažuji, jak to udělat co nejjednodušeji a nejšetrněji.

Jestli z koncem tohoto měsíce zrušit všechny reklamy a od začátku prosince nabízet již za nových podmínek a nebo toto odložit ještě o měsíc a nové ceny nasadit až od roku 2013. Jedno vím ale jistě, inzerenty tímto krokem nepotěším tak, nebo tak (kdo by rád platil více), ale doživotně reklamu za 2 (s provizí 3) Kč nechat nemůžu. Kecy k věci.cz hodlám rozvíjet i nadále, takže očekávám růsty po všech stránkách včetně těch provozních.

Schválně, jak by jste při této situaci postupovali vy a o kolik by jste případně zdražili? 😉

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 27.11.2012

Zařazeno do: Podnikání na internetu

Zobrazeno: 733

Štítky: , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

8 komentářů k: Adexpert.cz – Výplata, výpadek, vylepšení

  1. Krabath napsal:
    Ahoj, chtěl bych se zeptat, je nutnost na Adexpert.cz vystavování faktur? Nemám živnost a tudíž nemohu fakturu vystavit. Dík za odpověď.
  2. AlesN napsal:

    Tak vyloženě IČ vyžadováno systémem není, takže v tomto tam omezován nejsi. Při výplatě navíc systém vygeneruje tobě fakturu automaticky. Ale správně by si ten živnosťák měl mít, jelikož se jedná o pravidelný příjem a ne jen jednorázovou činnost. Defakto musíš zdanit každý příjem i ze Skliku atd., ale zdatný zákonář nejsem, tak třeba můj výklad nemusí být ten nejsprávnější ;-).

  3. Krabath napsal:
    Ohledně těch daní máš pravdu, pokud to je nad 4 tisíce Kč. Mě šlo spíše o to, jestli nemusím vystavovat fakturu já těm, kteří by mi případně zaplatili za místo na webu.
  4. AlesN napsal:

    Finanční hranice je 20 000 Kč a ne 4 000 Kč, kdy není potřeba ŽL a nic se nedaní, ale za předpokladu, že se nejedná o soustavnou činnost (což reklama Sklik, Adexpert je), ale nepravidelnou (jako je například občasný prodej svého majetku atd.).

    A jak to tedy děláš s tím Sklikem a AdSence (díky němu musí být člověk dokonce plátce DPH) na svém webu?

  5. Krbath napsal:
    To ani nevím, že musím být plátcem DPH. Jinak tam to jsou tak malé položky, že ani nevím, jestli se naplní minimální suma výplaty. 😀
  6. AlesN napsal:

    Neznalost neomlouvá, tak bacha! Schválně si o tom něco zjisti, jelikož vůbec nejde o to, jestli dosáhneš na výplatu (to nikdo řešit nebude), ale spíš bude řešit to, že to používáš bez ŽL! Na oboje (i Sklik) je to nutné totiž a to okamžikem nasazení na web a ne při výplatě 😉

  7. Krabath napsal:
    Děkuju za upozornění. ŽL si chci zřídit po novém roce. Snad do té doby nebude průšvich.
  8. AlesN napsal:

    Není za co, tak přeci jen je lepší upozornit, než aby se stal případně malér 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *