Bude z toho vůbec něco?

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Jak se říká, vyzkoušet se má všechno a i když jsem celkem dlouhou dobu váhal, tak jsem se nakonec rozhodl, že vyzkouším Adexpert.cz nasadit na tento svůj blog Kecy k věci.cz. Vytvořil jsem tedy celkem 4 základní reklamní plochy. Dvě jsou připravené případně nahradit současné reklamy od Skliku a jedná se konkrétně o rozměry dvakrát 125×125. Další dva rozměry jsou schodně 160×600 a případně by se nacházeli po stranách webu pod mými rubrikami atd.

Nic mě nenutí prodat reklamu za každou cenu, tak jsem nastavil možná trochu vyšší ceny. U nejmenších rozměrů 125×125 shodně po 10 Kč za den a u dvou podélných ploch, které nejsou okamžitě viditelné po načtení stránky jsem zvolil schodnou cenu 5 Kč za den. Ceny jsem nastavil takto podle několika faktorů. Za prvé, nechci na webu propagovat kde co a kde koho a kdo nebude koukat primárně jen na cenu, tak to je ten můj správný inzerent. Za druhé, na webu/blogu pracuji aktivně každý den a připravuji do budoucna další věci, takže se dá reálně očekávat zvýšení návštěvnosti.

Tyto plochy nehodlám nikde aktivně propagovat (nehodlám nikomu dělat reklamu zadarmo AdExpert), ani o nich na Kecy k věci.cz není nikde zmínka (když nebudu počítat tento článek) a nechám je pouze ležet v katalogu ploch Adexpertu. Beru to jako pokusný experiment, který mi zabral cca 30 minut (vytvořit plochy) a pokud z toho nic nebude (s tím počítám :-D), tak se zase až tak moc nestalo. Když se něco náhodou prodá, tak tím maximálně získám. Cenu za jednotlivé plochy hodlám adekvátně navyšovat s návštěvností, takže nedojde nikdy k situaci, že by zde byla prodána laciná reklama (to tu raději nebudu mít žádnou!).

A proč tohle vlastně píšu? Jelikož mě zajímá i názor mých návštěvníků (teď nemyslím názor na mojí strategii, tu vynechte, stejně si do toho nenechám kecat ;-)). Jak a podle čeho stanovujete cenu bannerové reklamy na vašem webu? Prodáváte raději pod vaší cenou, aby došlo k prodeji, nebo jak toto celé řešíte a vidíte? Předem děkuji za každý přínosný komentář ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

2 komentářů k: Bude z toho vůbec něco?

  1. Robert napsal:
    Proč by měl někdo platit za potenciálně vyšší budoucí návštěvnost? Argument, že nechceš propagovat kohokoliv taky ztrácí smysl. V administraci AdExpertu můžeš totiž nastavit manuální schvalování reklam.

    Rozumný je stanovit cenu na základě příjmů z PPC – stejnou nebo mírně vyšší. Proč stejnou? Protože oproti PPC je ten výdělek jistý. Samozřejmě je třeba přihlédnout ke statistikám.

  2. AlesN napsal:

    Že nechci propagovat kohokoliv nemá se schvalováním nic společného. Bylo to myšleno tak, že ten kdo nemá peníze a hledá levnou reklamu u mě nepochodí. Mě k prodeji opravdu nic nenutí a ani po něm tolik neprahnu, tak pokud bude mít přeci jen někdo zájem, bude si hold muset připlatit, nic víc nic míň. 😉
    Proč by měl někdo platit za potencionálně vyšší budoucí návštěvnost? Třeba proto, že mu to přinese vyšší účinek. Za posledních cca 14 dní mám denně pořád vyšší a vyšší čísla a to nikam neházím bezhlavě odkazy, abych toto číslo „uměle“ navyšoval, ale jdu cestou chcete číst a hledáte info, najděte si ho sami a zatím se mi to osvědčuje a daří.

    To stanovení podle PPC je rozumné si myslím. Je i pravda to, že za banner má člověk peníze předem jisté, kdežto z PPC tomu tak není. Ještě musí být i relevantní počet kliknutí, aby se vůbec z té PPC dalo vycházet. Proto je spíš otázka, co je ideální cena za CPT? Zobrazovat bannery jen proto, že to mají i ostatní a tlačit ceny dolů jen proto, abych prodal je nesmysl. Lepší je umět inzerentovi prodat i dražší reklamu, ale musí mu mít co nabídnout.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *