Co dokáže spolehlivě nasrat vždy každého? Čekání, čekání a zase to čekání

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Včera jsem byl na kontrole a převazu ruky u doktora, kde se mi už poněkolikáté stalo (a dovolím si tvrdit, že toto není jen má zkušenost ;-)), že čas objednání je jen nic neříkající formalita, která nikdy neplatí a není na ní žádné dovolání a přesto ten čas příchodu musí člověk dodržet.

Když k tomu času přidám i kouzelnou formulku ze všech dveří lékařů, kde stojí, že pořadí pacientů určuje lékař (která se občas dá vysvětlit též jako takzvané expresní ksichtovné bez čekání), tak z toho rázem vznikne akorát 100% dokonalý nástroj, jak nasrat všechny pacienty ten daný den, kdy jdou k lékaři.

Docela by mě zajímalo, kdo tento jako jeden z mála 100% fungujících systémů vlastně vymyslel? Svým způsobem to byl génius, jelikož toto se nepovede každému ;-).

K čemu je vlastně dobré rozdělit hodinu po 15 minutách (myšleno na 8:00, 8:15, 8:30 a 8:45) a na každých těchto 15 minut objednat minimálně 5 lidí, když čas věnovaný jednomu člověku zabere vždy minimálně 5 minut a již od začátku se vše totálně hroutí a nic se nestíhá :-)?

Praktický příklad z frekventovanějšího zdravotnického zařízení pak vypadá asi následovně: Mezi 8:00 až 9:00 je 4 x 15 minut a na každých 15 minut tak máme 5 pacientů, takže jich během jedné ordinační hodiny máme celkem 20. 20 pacientů x 5 minut = 100 minut, ale hodina má přeci jen 60 minut!

Co s těmi chybějícími 40 minutami každou ordinační hodinu? Nic, v horším případě je převedeme dál a hold si někdo počká, přeci žádný stres. V lepším případě někdo nepřijde vůbec, nebo to psychicky nevydrží a odejde a tím chybějící minuty snadno vymažeme ;-).

Když by náhodou bylo více času (prostoj způsoben něčím, co je popsané o odstavec výše), pacient přišel dle objednání později (třeba o 5 minut), případně vůbec, tak ho při nejbližší příležitosti sjedu, co si to vlastně dovoluje a ať si to pro příště už nezvyká!

A co když se blíží konec ordinačních hodin a čekárna stále přetéká? I zde je jednoduché řešení, co nejde stihnout dnes, tak se přeobjedná na jindy (i s touto variantou jsem se již několikrát setkal, naštěstí mě osobně ještě nikdy nepostihla), lékař je tu pro pacienta a ne obráceně, takže se bez problémů pacient přizpůsobí ;-).

Je mi jasné, že nikdy nejde udělat vše perfektně a i sebelepší plánování někdy selže. Přesto mi přijde, že čekání v průměru hodinu a půl oproti času objednání je už trochu moc!

Jestli jste dočetli až sem, tak by mě schválně zajímalo, jestli je vám něco z těchto mých pár slov výše povědomé? Jaké jsou vaše obvyklé čekací doby? Jaký byl váš čekací rekord a jak jste to ustáli? Stal se někdo tlumičem vašich emocí (seřvali jste někoho)?

Můj rekord je z ordinace v nemocnici, kdy jsem byl objednán na 13:30 a čas vstupu do ordinace byl 15:45. Kdybych tehdy nepotřeboval vytáhnout dráty z ruky, tak bych tam rozhodně tak dlouho nečekal a regulérně to zabalil.

Tehdy to odnesla sestra, když zavolala již 4 člověka, co přišel dávno po mě a tím definitivně upadla poslední kapka z mé trpělivosti, ale vyplatilo se, volaný člověk měl nakonec smolíka a šel jsem do ordinace já :-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

4 komentářů k: Co dokáže spolehlivě nasrat vždy každého? Čekání, čekání a zase to čekání

  1. Petr napsal:
    Klasika. Prostě si beru knížku nebo cokoliv jiného čím se mohu zabavit. Bohužel takhle to ale (ne)funguje.Již se s tím musí počítat. A vylévat si na někoho zlost ne. Stejně to nezmění to, co se děje. To se dá jen změnit, když se všichni (tedy občané) domluví a půjdou to změnit. Kecama či jen breptáním se nic nezmění.
  2. kanter napsal:
    na slovensku je podobný problém, treba prísť zavčasu ráno k lekárovi, aby ste sa vôbec vybavili a stihol vás zobrať v daný deň. Sranda je ak prídete sa zapísať ráno o 5:00 a pred vami je v čakárni už 10 ľudí. Ak sa chcete náhodou objednať, pretože sa vám nechce čakať tak si treba zaplatiť, zvyčajne pýtaju 5 € niekedy aj viac.
  3. Marek L. napsal:
    To si čakal len hodinu a pol a sťažuješ sa ? 😀 To je v pohode, čo by som za to dal. Na chirurgii s rozbitými kolenami, celý od krvi som čakal asi 4 a pol hodiny, kým som sa dostal na vyšetrenie, hoďku a pol len na RTG. To si ešte vychytal dobrého doktora. A podobných skúseností mám viacej..
  4. Musilda napsal:
    Žena pravidelně jezdí do Prahy na Homolku a to co se tam děje je normálně peklo, lidi jsou objednáváni na nesmyslné časy, když jim žena řekne, že se autobusem do Prahy nedostane dřív jak v devět ráno, tak ji po příjezdu seřve sestra, jak to že tam nebyla už v sedm ráno. A když čeká na vyšetření? Nedej bože aby byla nějaká operace, jednou jsem pro ní musel jet, protože nestihla poslední autobus v sedm hodin večer. A to byla objednaná na desátou ráno.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *