Co všechno dokáže pouhý jeden článek? Docela dost, tak to nepodceňujte 1

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Zhruba před měsícem jsem tu psal o tom, že začínám sledovat odchozí odkazy z Kecy k věci.cz, abych zjistil, kolik návštěvníků a kam dokáží poslat. Jak tyto odkazy můžete sledovat i vy, najdete v tomto článku ;-).

Dneska mě napadlo mrknout do Google Analytics a trochu se prohrabat statistikami. Krom těch klasických věcí jsem samozřejmě juknul i na přehled odchozích odkazů a docela jsem se divil.

Kecy k věci.cz dokázali za období od 21.4.2013, kdy jsem toto sledování cca nasadil do 21.5.2013 přeposlat již více jak 1 200 návštěvníků na další různé stránky.

Když bych to vyjádřil v procentech, tak bezmála skoro 10% návštěvníků, co tu stráví v průměru víc jak 2 minuty svého času z webu místo zavření odejde na další web. Někomu to může přijít málo, ale mě ne, navíc to každým dnem nepatrně stoupá.

Proto si dovolím tvrdit, že stoupající návštěvnost tohoto mého webu/blogu by neměla těšit pouze mě, ale i ostatní, co tu komentují, nebo o nich napíšu, jelikož z toho též něco mají ;-).

Nejčastěji se tak děje u odkazů v článcích, ale zanedbatelné není ani číslo u odkazů (zde to je cca 450 prokliků a z tohoto počtu jsou vyloučené prokliky u mých komentářů!) v komentářích.

Když jsem pitval, o jaké komentáře a komentující jde konkrétně, tak jsem zjistil, že na proklik odkazu má zřejmě největší vliv kvalita (hodnota) daného komentáře. Zkrátka, pokud komentář jiného návštěvníka zaujme, klikne i na odkaz autora.

Svou roli v tom samozřejmě hraje i to, kam ten odkaz vede a co na něm je (objevují se zde kolikrát totiž různé hrůznosti a tak se nedivím, že se na to moc nekliká :-)).

Žádné, případně minimální prokliky jsem zaznamenal u takových těch jedno slovných, jedno větných komentářů. Tady je tedy krásně vidět, že se vyplatí komentovat pod články, ale chce to při psaní toho komentáře trochu i přemýšlet, co vlastně člověk píše ;-).

Ale zpět k těm článkům, které mě zaujaly nejvíce. Zde jsem naměřil více jak 800 prokliků (nejsou v tom počítané prokliky na moje jiné články!). Když jsem se díval, jaké články pošlou někomu jinému návštěvníka, tak největší zastoupení mají články s jedním odkazem.

Nejméně prokliků jsem zaznamenal v článcích, které obsahují více odkazů, i když je každý na jiný zdroj (web). Zde je to ovšem závislé také na tom, o jaké téma se jedná a kam se odkazuje.

Když to takhle funguje zde u mě, tak věřím, že to podobně funguje i jinde a proto se divím, kde vlastně vznikl ten mýtus ohledně různých jakoby PR článků se třemi odkazy. V kombinaci s nulovou přínosností pro lidi se ani nedivím, že na ně nikdo nekliká :-).

Jaké články generují nejvíce prokliků na odkazy v nich?

Nebudu nijak konkrétní v ukázce, jelikož nechci uměle manipulovat se statistikou, která by po odkázání na články nebyla již korektní. Proto zde po celou dobu záměrně neukazuji nic konkrétního, protože chci i nadále sledovat trendy v této oblasti a informovat o nich.

Ale mohu prozradit, že jsou to články, které lidi nenutí naprosto k ničemu a dávají jim naprosto přesnou odpověď na to, co hledají. Defakto je článek nasměrujete správným směrem, když to například Google a nebo Seznam nedokázal.

Takový článek má pak v pohodě i více jak sto prokliků za měsíc, samozřejmě v souvislosti s tím, jak danou věc, případně informaci lidé hledají a nikdy nebudou stejná čísla u všech článků, jelikož ne vše se dá ovlivnit napsáním o tom a tom ;-).

Když si to, co jsem napsal výše dáte celé dohromady a zamyslíte se pořádně nad tím, tak můžete zjistit, že marketingový potenciál hlavně článků je na internetu často velmi špatně používaný a mnoho lidí si to ani neuvědomuje.

O komentářích raději nemluvím a vynechám je, jelikož mnoho lidí slovo komentář chápe jako příležitost někam prsknout zadarmo odkaz a proto se jimi hojně většinou spamuje.

Proč si to myslím? A na co bych se hlavně zaměřil? Pokračování najdete již brzy v druhém díle, jelikož jsem při psaní tohoto článku zjistil, že by byl moc dlouhý a své tvrzení chci pečlivě vysvětli a ukázat i nějaký ten příklad :-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

5 komentářů k: Co všechno dokáže pouhý jeden článek? Docela dost, tak to nepodceňujte 1

  1. kanter napsal:
    Mne napríklad z 1 odkazu, ktorý pridám na kecykveci.cz ukazuje GWMT aj 100 odkazov.
  2. Aleš Náprstek napsal:

    @kanter: To jsou indexované odkazy odkazy, to je trochu něco jiného, než popisuji v článku.

    Tobě sice Nástroj pro webmastery od Google ukáže z jednoho odkazu sem vloženého do komentáře například 100, což jsou odkazy indexované i z různých podstránek, ale neznamená to, že by ti z Kecy k věci.cz přišlo 100 návštěvníků :-).

    Konkrétně tvůj odkaz, nebo spíše odkazy (všiml jsem si, že jich používáš víc) jsou až na samém konci proklikávanosti. Hry zdejší návštěvníky asi moc neberou.

  3. Krabath napsal:

    Tohle je vcelku zajímavý a musím říct, že mě vůbec nenapadlo toto sledovat. Je pravdou, že se tímto způsobem mohou „propagovat“ i weby komentujících. Také je fakt, že delší a konstruktivní komentář více zaujme (vlastní zkušenost), než když je pouze napsáno „dobrý článek“ nebo podobně. Je však důležité, z mého hlediska, aby nebyl komentář delší jak článek. 🙂 takže už radši skončím.

  4. Marek L. napsal:

    Z kecykveci.cz mi pravidelne prichádza slušný počet návštevníkov, v prípade záujmu môžem pozrieť štatistiky. Vďaka prínosnému komentovaniu, nie spamovaniu nie je problém na web nahnať rádovo desiatky ľudí denne.

  5. Musilda napsal:
    Po přečtení článku jsem se díval do GA kolik lidí přišlo na blog z kecykveci.cz a vidím, že nikdo. Takže to musím napravit. A souhlasím s těmi pr články se třemi odkazy. To je slušný mýtus.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *