Co všechno dokáže pouhý jeden článek? Docela dost, tak to nepodceňujte 2

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Ve středu 22.5.2013 jsem zde na Kecy k věci.cz publikoval tento článek, na který bych chtěl dnes tak trochu navázat a částečně se bude týkat i využívání PPP systémů.

Kdybych byl inzerent (jako že nejsem a nikdy ani nebudu :-)), co shání nějaké ty „reklamní“ články, tak bych měl tedy při využívání Pay Per Post systémů trochu jiné myšlení, než většina těch, co je dnes používají.

Důvod je jednoduchý, když už bych si někde nějaký článek kupoval, tak rozhodně bych nekoukal jen na nějaké ranky webu, ale zajímalo by mě spíše, jak jsou na tom články po stránce viditelnosti (čtenosti).

Odkazy v článku (většinou tři) jsou sice „fajn“, ale co z toho, když mi takový článek nedokáže nic jiného nabídnout, protože ho většinou kromě vyhledávačů a maximálně pár zbloudilých duší nikdo jiný nikdy neuvidí. To si podle mě mnoho lidí kolikrát neuvědomuje, jelikož jsou zblblý různými většinou mylnými informacemi z internetu.

Na trhu je výběr ze čtyř PPP systémů (Placla.cz, KupČlánek.cz, PayPost.cz a WebPost.cz), kde jsou registrované určité weby. Kvalitu jednotlivých systémů a webů v nich zapojených hodnotit nechci.

Nejsem sice žádný ostřílený marketér, co by mohl rozdávat rady až do aleluja, ale chci na konkrétním příkladu z Kecy k věci.cz ukázat, proč by jste neměli koukat jen na ty ranky a proč by jste se měli při výběru webu zajímat i o návštěvnost daného webu.

Kecy k věci.cz nemají žádné horentní ranky (PR 2 a nedávno poskočil SR na 3) a asi ani nikdy mít nebudou, jelikož nikde horlivě odkazy nesháním. Tyto čísla jsou mě osobně naprosto fuk. Mě zajímá pouze jeden ukazatel a to návštěvnost, kterou se snažím neustále navyšovat a ta s ranky nemá absolutně nic společného.

Dále se všude neustále zmiňuje, že článek, který má něco konkrétního propagovat by měl být vždy umístěn na tématickém webu. To je sice pravda, jelikož se počítá s tím, že na takovém webu bude ona cílová skupina lidí, kterou by měl článek, respektive propagovaná věc oslovit a motivovat například k nákupu.

Platí toto ovšem i u všech „tématických“ webů zapojených do PPP systémů? Dle mě minimálně z 90% určitě ne. Když se podíváte na všechny ty weby tam, tak si myslím, že víc jak polovina webů nebude mít návštěvnost ani 100 lidí denně (pouze můj odhad). Článek tedy bude na tématickém webu za nějaký ten peníz, ale mnoho lidí ho stejně neuvidí, jelikož ne všichni lidé přijdou na web jen kvůli tomu vašemu článku!

A teď už konečně ten slibovaný příklad. Kecy k věci.cz nejsou nějak úzce oborově zaměřené a je to tu takový mišmaš :-). Většinou tu ale píšu o věcech okolo internetu.

Před xx měsíci jsem napsal článek z naprosto jiné kategorie, než internet, ve kterém jsem tehdy odkazem zmínil jistou firmu (přišlo mi to fér, když jsem si půjčil do citace asi dvě věty z jejich webu), kterou jsem absolutně neznal a narazil jsem na ní defakto až při psaní článku, takže nešlo o žádnou cílenou propagaci, ani PR (ty tu ani nechci).

Jak jsem tak koukal do statistik, o kterých jsem psal právě v prvním díle, tak jsem zjistil, že tento jeden odkaz ve článku, který s tou danou firmou byl spjat opravdu jen okrajově, tak jim přinesl v mnou popisovaném měsíčním období návštěvnost více jak 50 lidí a to zcela zadarmo! Tento fakt mě docela šokoval, jelikož zrovna zde bych to absolutně nečekal.

Možná se to bude někomu zdát málo, ale o kolika článcích na nějakém menším tématickém webu z PPP systému se dá toto říci po xx měsících od publikace? Mnoho jich si myslím nebude!

Podobných příkladů mám samozřejmě víc, ale ty už se týkají většinou právě internetu. Docela mě mrzí, že jsem neměl sledování odchozích odkazů nastavené mnohem dřív a neznám přesná čísla od data publikace onoho článku. Myslím si, že by to bylo docela zajímavé číslo ;-).

Čím je to způsobeno? Odpověď je jednoduchá, na Kecy k věci.cz chodí návštěvníci, kteří tu tráví nějaký ten čas a proklikávají web. Navíc se články poměrně dobře umisťují ve výsledcích vyhledávání, ať už je to na jakékoliv téma.

A proč jsem o tom vlastně psal? Důvod je jednoduchý, když se nad tím vším co jsem napsal v tomto článku trochu zamyslíte, dojde vám to samo ;-).

Pokud náhodou ne, tak, když to takto funguje u mě na webu, tak to tak funguje i na dalších. I váš reklamní článek může dosáhnout stejného „úspěchu“, jen musíte lépe vybírat místo, kde bude publikován a hlavně jak bude napsán!

Ještě řečeno jinými slovy, ve finále může být i článek za například 1 000 Kč na relativně kvalitním webu naprostý propadák, pokud přesně nevíte, co od toho článku chcete. Jestli návštěvnost, tak publikační místo rozhodně nevyberete během pár minut a chvilku to potrvá.

Nejlepší reklama je taková, která nebije okamžitě do očí a proto je potřeba se pořádně zamyslet i nad zadáním článku! Možná bych být vámi zvážil i možnost se vyhnout PPP systémům a oslovit weby přímo (Kecy k věci.cz ale nemusíte, byla by to zbytečná námaha ;-)).

No a na závěr sem dám ještě v citaci dvě zadání, která jsem našel na Placle. Co z toho asi tak může vzniknout za články si domyslete sami.

Obecně o možnosti nákupu kvalitního vína z celého světa. Anchor: Perfekt víno, eshop Perfekt víno

Kladná recenze obchodu.

Podobných příkladů existuje samozřejmě mraky a zdaleka se to netýká jen Placly, aby to nevyznělo útočně proti ní :-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

9 komentářů k: Co všechno dokáže pouhý jeden článek? Docela dost, tak to nepodceňujte 2

  1. Marek L. napsal:

    Aleši, záleží prečo články / odkazy kupuješ. Niekomu absolútne nejde o direktívnu návštevnosť z linkov. Samozrejme, dobrý odkaz by mal priniesť návštevnosť a preniesť linkjuice, avšak v mnohých prípadoch ide čisto len o prenášanie linkjuicu za účelom manipulovanie výsledkov serpu alebo je tu aj iná možnosť, kedy veľké spoločnosti budujú brand a nakupujú články na veľkých kvalitných weboch bez toho, aby potrebovali nahnať z linkov ľudí. Paradoxom, je že často odkazy z veľkých portálov prinesú len minimum návštev, ktoré nie sú zaujímavé, pretože nespravia konverziu, kdežto odkazy z tématických blogov z návštevnosťou prinesú menej ľudí ale cieľovú skupinu. Je to samozrejme vec názoru, ale pokiaĺ má web svoju komunitu, tak ľudia sú ďaleko viacej ochotní kupovať. Podľa mňa nie je možne zovšeobecniť kvalitu odkazu na 1-2 parametre.

  2. Aleš Náprstek napsal:

    @Marek L.: Marku, já odkazy nekupuji, ani neprodávám a proto jsem článek pojal ze svého pohledu přínosnosti odkazů. Jinak máš samozřejmě pravdu, pokud někomu jde jen o ty odkazy, tak se ho článek absolutně netýká, jelikož mu nedává smysl.

    To, jak zmiňuješ ty velké portály, tak tam to také může být tím, že těch odkazů je tam takové množství a ne na každý se musí dostat ;-).

  3. kanter napsal:
    Vo väčšine prípadov sa PR články kupujú na webov kde nieje návštevnosť práve kôli tým rankom aby sa získal nejaký link juice. Tieto články majú reálnu hodnotu iba pár korún a nakupuju sa vo veľmi veľkom množstve. Zabudol si pridať odkaz na Postgenius 😀 😀
  4. Aleš Náprstek napsal:

    @kanter: Postsgenius je mrtvolný systém, který nevyplácí a nebo když náhodou jo, tak se značným zpožděním několika měsíců ;-).

    Neboj, jednoho dne se dočkáme toho, že ty ranky a systém nákupů takových PR článků bude absolutně k ničemu. Je to plevel internetu, který je potřeba co nejrychleji vytrhat a zahubit 🙂

  5. kanter napsal:
    @Aleš Náprstek: ja som sa dlho bál že mi PG peniaze nevyplatí, ale výplata mi prišla už 3 krát a zakaždým to bolo v stovkách €, takže pohoda ale musím počítať aj s tym, že s vyplácaním môžu hocikedy prestať
  6. mkurri napsal:

    Můžeš proti tomu bojovat, jak chceš, ale pokud budou lidé nezvdělaní na stráně poptávky a uvěří firmám, které naslibují stovky odkazů, pak budou tyto systémy živy a weby budou stále. Že tam není návštěvnost? A co jako, hlavní je odkaz.

  7. Aleš Náprstek napsal:

    @kanter: To je právě to, proč je ten systém z mého pohledu mrtví. Když někdo nevyplácí včas podle vlastních podmínek, tak je to vždy hodně špatné. Mrkni občas na jejich FB stránku, tam je nespokojených lidí celkem dost, proto být tebou, dále bych to rozhodně nepokoušel ;-).

  8. kanter napsal:
    @Aleš Náprstek: asi preto že je to tam všetko mrtvé a aktívne webstránky tam mam iba ja :D, tak väčšina požiadaviek chodí mne a ako som už písal vyššie zopár 100 € mi už vyplatili, takže s tým problém nemám, treba čakať 30 dní kým si môžete dať vyplatiť peniaze a potom ďalších 30 kým vám ich oni pošlú na moneybooker a z moneybooker sú peniaze do 24 hodín na účte
  9. No mne tiež prišli tri výplaty po sto eur z PG, ale nemám odvahu prijímať ďalšie objednávky, posledná výplata pár týždňov meškala aj oproti „ich“ systému výplat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *