Dokonalé břišní svaly

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Mnoho lidí zapomíná, že břicho je sval jako každý jiný, a tak tedy břišní svaly cvičí nepřetržitě a tzv. bez žádného systému každý den. To je však, ale špatně! Dokonalé a pevné břicho si nezískáte tím, že denně budete dělat nespočet sérii a opakování. Břicho je sval, který by měl mít stejně jako ostatní svalové partie určitý čas na regeneraci a nemělo by se cvičit více, než 2-3 krát týdně.

Pokud tedy chcete mít vánočku, neboli sixpack, musíte bezpodmínečně do vašeho tréninku zařadit cviky na břicho zaměřené na objem. Cviky na objem se provádějí s určitou zátěží, na kterou si břicho poměrně rychle zvyká, a proto je zapotřebí stále přidávat větší zátěž nebo jen cviky na břicho postupem času obměňovat, tím zabráníte i případné stagnaci, která by mohla nastat. Objemové cviky provádějte v rozmezí: 3 série po 8-12 opakování.

Ačkoliv se zatím zdá, že dosáhnutí sixpacku je víceméně snadné, tak zdání klame. Nyní přichází na řadu strava, kterou hodně lidí podceňuje a nevěnuje ji dostatek času, ale právě strava má ten největší podíl na výsledku a na to by se nemělo zapomínat!

Pokud je váš svalový základ dostačující, ale stále máte problém s tuky, nebojte se zapojit do vašeho tréninku i kardio cvičení.

Strava

Ačkoliv hodně lidí stravu velmi podceňuje, tak právě to jak se stravujete, nejvíc ovlivní vaše výsledky cvičení. Přejídáte se nebo naopak nejíte, dokud si o jídlo tělo samo neřekne? Je to chyba, s kterou musíte co nejdříve skoncovat!

V případě, že to s vytvarováním břišních svalů myslíte vážně a jste ochotni dodržovat i správné stravování, měli byste si vytvořit ve stravě určitě nějaký systém. Jako první je dobré začít s naplánováním jídla na celý den tak, abyste jedli pravidelně, ať už jste doma, ve škole či v práci. Strava by měla obsahovat hodně zeleniny, ovoce a tmavého pečiva. Dále také zařaďte do vaší stravy rýžové chlebíčky, hodně rýže na energii apod.

A hlavně to nejdůležitější! Snažte se ve svém jídelníčku a pitném režimu omezit sacharidy (cukry).

Jak cvičit břicho

Jak už jsem již řekl, není potřeba denně dělat nespočet sérii s velkým množstvím opakování. Takovým cvičením nic nezískáte, tedy… možná ano, ale jedině tak úraz a to v případě, že dané cviky ještě ke všemu nebudete provádět správně.

Cviky na břicho provádějte pomalu a maximálně ve 3 sériích po 8-12ti opakování a to nejlépe se závažím, které vám bude vyhovovat, a dokážete s nim daný cvik správně provést. Nedělejte si příliš velké pauzy, mezi jednotlivými sérii si odpočiňte maximálně 20 sekund a poté ihned pokračujte ve cvičení.

Nezapomeňte také cviky na břicho občas střídat, abyste necvičili stále dokola celé týdny, měsíce ba dokonce roky stejné cviky.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 16.5.2013

Zařazeno do: Zdraví

Zobrazeno: 892

Štítky: , , , , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

3 komentářů k: Dokonalé břišní svaly

  1. kanter napsal:
    dobrý článok, ešte by som chcel doplniť že ak chcete mať pekné vyrysované brucho tak treba do tréningu zaradiť aj nejaké anaerobné aktivity ako napríklad behanie alebo bicykelovanie
  2. Michal Kubátko napsal:
    @kanter: Souhlasím, opět je to aktivita, která dokáže vše urychlit a je prospěšná i z jiných hledisek. 🙂
  3. cPute napsal:
    Pro sixpack je důležité především zbavit se tuku. Osobně mám docela namakané břicho, ale buchtičky mi kryje slušná vrstva tuku, takže v létě oslňuji jen pneumatikou. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *