I to ZADARMO musí někdo zaplatit!

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Nějak mi utíká význam a větší přínos projektu Den dopravy zdarma (Heureka.cz zastřešuje), do kterého se zapojily stovky e-shopů (údajně přes 500) u nás pro obyčejné lidi. Ať si každý říká co chce, ale zadarmo není nikdy nic a já v tom nevidím nic jiného, než řízené vytáhnutí peněz z kapes nakupujících, jelikož se u nás bohužel najde dost lidí, který neuvažují, jakmile někde vidí něco s nápisem zdarma, nebo s nápisem sleva.

Když se na tuto akci podívám trochu v řeči čísel a pokud jsou tyto informace, co jsem našel na stránkách ČT, tak se průměrně za normálních okolností realizuje v čas konání akce (27.11.2012 12:00 až 28.11.2012 12:00) cca 16 500 objednávek v zapojených e-shopech, což činní cca 1 500 000 Kč za dopravu.

Den dopravy zdarmaCena za dopravu se obvykle pohybuje dle velikosti a charakteru zboží od 60 Kč (lehké drobné zboží) přes průměrných 150 (větší zboží jako elektronika atd.) po cca 800 Kč (nábytek). Takže, když to vezmu v průměru a zohledním to, co se asi tak nejvíce nakupuje, takže pomyslná úspora je někde kolem 100 Kč (jupííí, to je ale balík).

Takže ve zkutečnosti mám začít jásat, že se giganti (řadím tam větší a velké e-shopy) na 24 hodin zdají zanedbatelného množství peněz (dopravce musí tak nebo tak zaplatit, jelikož ty zadarmo nepojedou), aby ve finále vydělali ještě mnohem víc, než za normálních okolností :-D.

Nakupující se budou mlátit do prsou, jak výrazně (100 Kč) neušetřili a přitom nakoupí za částku kolikrát přesahující i tak dopravu zdarma ;-). Tomu panečku říkám výhodný kauf a jednoznačně klobouk dolů před Lukem Knowlesem (autor této myšlenky pocházející z USA), že vymyslel další skvělý psychologický efekt, jak donutit lidi více nakupovat :-).

Mě osobně ta ušetřená stokoruna za dopravu nemotivuje utrácet a stát se tak jednou ze slepých oveček. Význam by to pro mě mělo, kdybych potřeboval koupit zrovna něco těžkého a velkého, jako je (nábytek, krb atd.), kde doprava může jít kolikrát až do tisíců. Kolik se asi tak najde lidí, co by zrovna 27.listopadu najednou něco podobného potřebovalo ;-)?

A co vy, nechali jste se zlákat? Jaký je váš názor na tuto akci ne akci? Jsem zvědav, co se nakonec sejde za komentáře ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 27.11.2012

Zařazeno do: Ale to jsou kecy

Zobrazeno: 657

Štítky: , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

2 komentářů k: I to ZADARMO musí někdo zaplatit!

  1. Krabath napsal:
    Musím s tebou souhlasit. Obdobné je to například s akcemi na reklamních letácích, kde je uvedeno: počítačová herní sestava + tiskárna zdarma. Když se pak podívám na tu „Herní sestavu“ jdu do mdlob. Cena u takové setsavy se pohybuje kolem 19 tisíc korun. Musím říct, že za 19 ticís bych sestavil většinou mnohem lepší sestavu. A tím pádem je tiskárna zaplacena. Takže vlk „zákazník“ se nažral a koza „obchod“ zůstala celá. Jsou to pouze šikovné triky na lidi, kteří v tom daném nevyznají.
  2. Lenovo napsal:
    ja mam v eshope dopravu zdarma vzdy. Mam len eshop, bez osobneho odberu, takze mi to pride fer, ze zakaznik bez moznosti volby ako chce tovar dostat nebude za to este priplacat. A vseobecne mi pride doprava kurierom lacnejsia ako ked sa musim vybavovat so zakaznikmi, niektori sa dokazu vykecavat aj vyse polhodiny, co ma stoji v konecnom dosledku podstatne viac.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *