Jak dopadl jeden z mnoha pokusů?

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Dneska jsem se rozhodl se poohlédnout trochu zpátky a udělat shrnutí jednoho mého pokusu. Dne 20.1.2012 jsem zde na webu/blogu napsal tento článek. Dnes máme 9.5.2012, což si myslím je již dostatečná doba pro nějaké hodnocení. Pokud se vám nechce číst starý článek, v rychlosti shrnu o co šlo. Na Webtrhu jsem se domluvil s majitelem Lageon.cz, že bych se pokusil jeho web posunout trochu výš ve vyhledávání.

Tuto hru jste předtím ve vyhledávačích našli defakto jen na zadání klíčového slova Lageon. Já toto pojal spíše jako takový můj pokus na cizím projektu. Aby si někdo hned nemyslel, že jsem si hrál na nějakého SEO specialistu a podobně. Majitel tím mohl jen získat a zadarmo jsem mu vlastně sháněl odkazy. Jelikož jsem neměl žádné prostředky na tuto činnost a z vlastního bych to neplatil ani náhodou, jelikož toto nedělám ani u svých webů, zaměřil jsem se na shánění odkazů, které jsou snadno dostupné a zadarmo.

Postupně jsem tedy vložil odkazy v různém tvaru do podpisů několika internetových diskusních fór, občas do nějakého komentáře a napsal pár PR článků, které jsem vložil na free PR weby. Upozorňuji, že jsem nikde nespamoval a ani jsem to nedělal v žádném přehnaném množství. Přeci jenom to byla činnost, za kterou jsem nebyl nijak placen, ani jsem to nevyžadoval a přínos to pro mě mělo pouze v tom, abych si ověřil a mohl analyzovat nějaké ty poznatky.

Můj závěr je přesně takový, jaký jsem očekával již na začátku a proto jsem se rozhodl sepsat i tento článek. Všechny tyto vyjmenované a v poslední době hojně využívané metody jsou naprosto, ale naprosto k ničemu, nějak extra vám nepomohou a je to i celkem ztráta času. Čas, který by jste věnovali těmto nesmyslným věcem raději věnujte tvorbě obsahu na vašich stránkách a ve finále vám to pomůže mnohem víc.

Jediné, co je dobré a nemohu opomenout a ani hanit je, že odkazy z fór dokáží občas přinést sem tam nějakou tu návštěvnost a to samé platí i u komentářů. Free PR weby vám nic takového nepřinesou a to jsem je zkoušel v době, kdy nebyli ještě tolik odříznuté vyhledávači jako je tomu dnes. Po výše zmíněných věcech se sice pozice na klíčová slova: online hra, strategická online hra, online strategická hra, online strategie a strategie mírně zvedly, ale rázem šly opět tam, kam patří. Jediné, co se zatím drží je strategická online hra na 7 až 10 pozici na Googlu.

Aby také ne, když to není žádné extra konkurenční klíčové slovo a nikdo ho moc nehledá :-). Na hodně konkurenční slovo online hra se díky tomuto dostal web nejvýše na 30. pozici na Google. U Seznamu se ani žádný extra posun nekonal u žádného z těchto klíčových slov. Ale zde jsou dvě možnosti, buď tyto praktiky ignoruje již úplně (o čemž pochybuji a myslím si, že je snadnější ho ochcat jak Google) a nebo možnost číslo dvě, která je si myslím pravděpodobnější, Seznam svojí rychlostí tyto věci za 4 měsíce ještě ani nezaznamenal ;-).

K čemu jedinému došlo po těchto mých praktikách došlo je, že Lageonu naskákaly vyšší ranky a to PageRank poposkočil o jeden stupeň na hodnotu 2 a Srank též poposkočil o jeden stupeň na hodnotu 5 z původní 4. Odkazy z podpisů fór jsem před cca 14 dny odstranil a pozoruji, že web se propadá pomalu a jistě ještě hlouběji, než byl před těmi 14 dny. Takže něco málo na těch odkazech s fór též bude, i když od nich nejde očekávat nějaké zázraky. Z mé zkušenosti můžu prozradit jediné a to, že i pouhé odkazy v podpisu stačí na Srank 2 až 3. Pokud honíte tyto čísla, doporučuji využívat.

Zde na Kecy k věci.cz nevyužívám žádné všude honosně propagované SEO kraviny a že bych byl na tom s webem jako takovým úplně špatně nemůžu říci. Podle nástrojů pro webmastery od Google jsou Kecy k věci.cz na více než cca 68 klíčových slov do 10 pozice ve vyhledávání, což značí první stranu vyhledávání! Takže něco bude i na tom, že obsah sám o sobě dokáže hodně a to se rozhodně nepovažuji za nějakého extra pisálka, či tvořiče něčeho vyjímečného :-). Jen si myslím, že podobné to může být u každého a k úspěchu stačí opravdu málo, věnovat se webu a nebýt líný přidávat obsah.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 9.5.2012

Zařazeno do: Internet

Zobrazeno: 653

Štítky: , , , , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

1 komentář k: Jak dopadl jeden z mnoha pokusů?

  1. Jiří Chabera napsal:
    Souhlasím, také jsem zkoušel a pozoroval to samé. PR články nedělaly vůbec nic, jen pokud obsahovaly url odkaz, tak se mírně zvedaly ranky. Ještě jsem zkoušel co udělá registrace do katalogů a to u více webů, bylo to v době dva- tři roky zpět, do cca 300 katalogů a fakt jsem si mohl ušetřit práci. Zezačátku to trošku pomohlo, pak zakrátko už ne. Navíc známá věc, Google už dnes ignoruje katalogy a PR servery a je to vlastně dobře, aspoň se ten net trošku pročistí od balastu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *