Jak výrazně ušetřit na povinné garanční prohlídce vozidla?

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

V pár starších článcích jsem se zde vyjadřoval o věcech, které se týkali vlastnění automobilu a dnes na to tak trochu opět navážu, jelikož to co zmíním v tomto článku si myslím je docela podstatné a mnoho lidí to ani netuší.

Pokud si někdy budete kupovat nové auto, nebo klidně i starší, které je ještě v záruce, tak aby jste nepřišli právě o tu záruku, musíte s ním jezdit na takzvané pravidelné garanční kontroly do autorizovaných servisů dané značky, kde vždy zaplatíte několik tisíc (dle typu a značky auta) za onu prohlídku.

Nevím, jestli to, co vám teď popíšu funguje i u jiných značek než Škoda (tu mám já), ale myslím si, že určitě také ;-).

Tak a k podstatě věci. Nové auto jsem si koupil zatím celkem dvakrát a to vždy u stejného prodejce na Kladně (Nevecom). Proč vždy u stejného? Důvod je jednoduchý, na Kladně jsou na Škodovky dvě prodejny (ještě AMOND kromě prvně zmíněného), takže není z čeho moc vybírat a v cenách se moc neliší.

S prvním Fabii jsem absolvoval veškerou garanční prohlídku právě u svého prodejce a za těch 5 let, než jsem auto vyměnil za současnou Fabii, tak jsem za ty prohlídky (klasická výměna oleje, brzdové kapaliny, filtrů atd., tedy bez jakýchkoliv jiných oprav) zaplatil více jak 22 000 Kč (přesnou částku si nepamatuji, ale méně to rozhodně nebylo).

S pořízením druhého auta, když se začalo blížit období garanční prohlídky (mimochodem, kdyby náhodou někdo nevěděl, tak u Škodovky je to buď po roce, nebo při najetí 15 000 km) jsem začal více špekulovat (už jsem byl také starší :-)), jak to zařídit, jelikož se mi nechtělo platit zase pomalu 4 000 Kč jen zato, že otevřu dveře, řeknu dobrý den a oni mi vymění olej, což je maximálně 800 Kč a nějaký ten filtr, což je také pár korun.

U nového auta, krom výměny kapalin není co moc řešit (maximálně, že by zjistily závadu z výroby) a taková prohlídka je ani ne na hodinu práce!

Napadlo mě se poohlédnout po nějakém autorizovaném prodejci se servisem z okolí do 100 km a zkusit ho kontaktovat, abych měl přehled, jestli jsou ty ceny z Kladna (u druhého prodejce jsou naprosto totožné!) obvyklé a nebo jen využívají toho, že je Kladno blízko Prahy a podle toho mají ceny.

Jako první jsem volal do Loun, kde jsem našel prodejce jménem OKIM a když mi řekli předběžnou cenu, tak jsem si jí raději nechal ještě jednou zopakovat, jestli jsem náhodou neslyšel špatně :-).

Za první garanční prohlídku byla předběžná cena 1 800 Kč, což pro mě byla dostatečná motivace, abych se hned objednal a nikam jinam ani nevolal.

Když to shrnu, tak nakonec byla reálná cena necelých 1 700 Kč, za 200 Kč jsem projel benzín a i s cestou tam a zpět jsem tím ztratil cca 4 hodiny času, ale měl půlku ušetřených peněz za naprosto totožnou prohlídku a ještě umyté auto, což v Nevecomu ani nedělají.

Druhá garanční prohlídka mě v OKIM stála nějakých 2 300 Kč (při sudých je i výměna brzdové kapaliny, což se u lichých nedělá) a na Kladně by to vyšlo na nějakých cca 4 400 Kč!

Vidíte ty obrovské rozdíly? Jestli vám mohu poradit, pokud se problém povinných garančních prohlídek týká, nebo bude týkat i vás, nebuďte hloupý, ani líný a zkuste to udělat podobně jako já, protože když si to tak vezmete, tak ty přebytečné tisíce platíte jen tak a nic za ně vlastně ani nedostanete ;-).

A co vy, jaké máte zkušenosti s garančními prohlídkami a kolik tak obvykle u jakého auta platíte?

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

11 komentářů k: Jak výrazně ušetřit na povinné garanční prohlídce vozidla?

  1. Krabath napsal:

    Já zatím žádné zkušenosti nemám, je to díky tomu, že auto jsme s manželkou vždy kupovali v bazaru. Za 3-4 roky však chceme auto nové, takže tento příklad (rada) se nám budou určitě hodit a na 100% si na to vzpomenu. Každá koruna dobrá, kor, když se jedná o tisíce.

  2. Josef P. napsal:

    Jo tak cena garanční prohlídky je opravdu dům od domu jiná. Já jsem svého Oplíka chtěl dát na první garančku také do servisu, kde jsem ho koupil. Po tom co mi řekli cenu a když jsem se probral z utrpěného šoku, jsem to tedy rezolutně odmítl. Navrhovaná cena za první garančku, kde byla výměna oleje, napojení na diagnostiku a optická kontrola vozu byla 5600,- za tři hodiny jsem popíjel kávu v autorizovaném servisu Opel v Praze a za to samé jsem platil 1750,- A pak že prej mají Pražáci všechno drahé 😀

  3. Petr napsal:

    Ono je to jak říká PavelP, „dům od domu.“ Před časem jsem vlastnil Hyundai Sonatu a prohnul jsem se při garančce o hezkých 5 tisíc. A to píšu jen cenu první prohlídky.

    Se současnou Hondou jsem vždy „chytil“ nějakou akci třeba za 99,-. Tomu chycení akce ale bylo třeba trochu pomoci, ale vyplatilo se to. Je zvláštní, že Honda se svým drahým servisem a navíc jednou tak drahá než Hyundai nabízí garančku jinak prakticky za stejnou cen jako Hyundai.

    Protože na podzim uvažuji o výměně vozu, tak mě volba příjemně překvapila, protože doma konečně schválená značka poskytuje prohlídky zdarma.

  4. Existuje rozhodnutí nějakého evropského orgánu, že u automobilu platí záruka i pokud se jezdí na „garanční prohlídky“ k neautorizovanému servisu, jen se musí při výměně použít originální náhradní díly.

    Moje soukromá auta byla vždy starší 4 let, když jsem je kupoval, takže jsem „autorizovaný servis“ nikdy neřešil a i dnes mám na forda dva mechaniky „bez certifikátu“, zato se zkušenostma a dobrou cenou.

  5. juraj napsal:
    reiste blbosti, od te doby co jsme v EU plati BLOKOVA VYJIMKA a ani s novym autem v zaruce nemusite jezdit na garancky do znackovych servisu, takze pokud mate sveho spolehliveho mechanika za dobre ceny tak na bezny servis muzete i v zaruce k nemu, do znackoveho musite jen v pripade ze se meni neco v zaruce co plati vyrobce auta
  6. laco napsal:
    mna by zaujimalo, ake su nezbytne ukony pri prvej garancnej kontroly u skoda oktavia ( zaruka 4 roky a ukony po dvoch rokoch v ramci garancie) okrem vymeny mot.oleja a olejoveho filtra ? su tie ukony platene, alebo su zadarmo??? podotykam, ze jedna sa o prvu garancmu kontrolu. trval som len na vymene oleja a filtra, ale oni vykonali aj ine a do ukolaku napisali umytie auta, karoserie, motora ako aj vnutorneho priestoru. tieto ukony som pochopitelne ani neziadal, ved auto bolo umyte, ciste tak z vonka ako zvnutra. . olej ako aj filter som dodal. mal som platit len za vymenu oleja, alebo aj za nejake ukony v ramci garancnej kontroly ako kontrola pneu. brzd, svetiel, laku a pod.??? dakujem
  7. Aleš Náprstek napsal:

    @laco: V první řadě se omlouvám se za delší reakční dobu.

    K vašemu dotazu: Nejsem sice žádný automechanik, ani člověk z oboru (pouze vlastník Fabie), tak moje informace berte orientačně.

    Předpokládám, že je to u Fabie a Oktávie dost podobné, takže při první garanční kontrole by mělo jít o výměnu oleje a fitru (alespoň si nepamatuji, že by něco jiného měnily – svého jsem neměl nic) + kompletní zkontrolování všech mechanických a elektronických dílů v rámci prohlídky (připojení palubního počítače na diagnostiku atd.). Prohlídka i s výměnou trvala necelou hodinu.

    Co se týká umytí auta, ať už částečného, nebo kompletního, doplnění a podobných nesmyslů, tak to už do garanční prohlídky rozhodně nepatří a některé servisy to ani nedělají, pokud to po nich vyloženě zákazník nechce, jelikož je to příplatkové. Ovšem znám servisy, kde to dělají normálně a zdarma (umytí pouze z venku při kontrole) při jakékoliv návštěvě.

  8. Martin napsal:
    Ja to s garancnimi kontrolami vzdal po prvnim zakoupenem aute, kde jsem je radne pravidelne dodrzoval. Moje zkusenost a zaver: garancni kontrolu nepotrebuji. Kdyz uz potrebuji nejaky filtr nebo olej, tak se hlavne vyhnu autorizovanym servisum, pokud si nechci auto nechat rozbit. Jeden letmy ukon skolenym servismenem zajisti dalsich mnoho navstev a nervu. Zaruka je dva roky – neni podminena prohlidkou autorizovaneho servisu. Dale je to marketing, ktery je pro 90% procent populace financne nevyhodny. Tedy vymenu dilu po dvou letech vcetne prace platime v plnem rozsahu, at uz s vyhodnym balickem (prodlouzena zaruka) nebo bez nej. Geometrie kol a podobne ukony potrebuje kvalifikovanou obsluhu a udrzovanou techniku. V cechach jsem nenasel. V momente a to je zhruba po peti letech, kdy takovy ukon muj automobil vyzaduje, auto prodavam se slovy: “ Me auto nenavstivilo nikdy autorizovany servis a proto je v dobrem a fukcnim stavu.“ Jak usetrit na garancni kontrole? Nechodit na ne!
  9. stana napsal:
    Dobrý den mĕla bych dotaz vlastním suzuki sx4 mám ho na leasing zarazila mĕ první garančka její cena 4000 promĕ invalidu hrůza jsem sama auto vlastnim po prvé v životĕ momentálnĕ jsem na léčení v lázních ujeto mám sotva ani ne 4000 auto vlastním od listopadu lonského roku2015 bylo to dokonce předvádĕcí auto složila jsem 100 000 ještĕ 3 roky splácení ? Chápu že společnost chce i svoji garancni kontrolu ale proč taková cena! Mám lidi kteří mĕ to udĕlajI mnohem za ménĕ schopní tak včem je problém ? To ta společnost zase tude zlavnovat a já na to doplatím poradte sle s rozumem dĕkuji popelkova
  10. Aleš Náprstek napsal:

    @stana Dobrý den paní Popelková,

    garanční kontrola v autorizovaném servisu je povinná (aby vám platila záruka) po dobu minimálně 2 roků, co máte klasickou záruku na automobil (je jedno, jestli se jedná o vystavený či úplně nový). Čím honosnější (zahraniční) značka auta, tím jsou ceny za garanční kontroly samozřejmě vyšší (každý si dnes nechá vše řádně zaplatit a nedělá nic zadarmo), proto je dobré se i na takovéto věci před případným nákupem informovat a nekoukat jen na samotnou cenu automobilu.

    Garanční prohlídku s výměnou oleje atd. můžete samozřejmě absolvovat kdekoliv, nikdo vás nenutí jít do autorizovaného servisu, jen počítejte s tím, že okamžitě přijdete o záruku, proto stojí za zvážení, jestli dát například poloviční cenu a nemít záruku. Zkuste si schválně obvolat více autorizovaných prodejců (servisů) a uvidíte, že se cena za prohlídku bude lišit.

  11. mil napsal:
    Není pravda, že přijdete o záruku pokud vám gar. prohl. bude dělat neautorizovaný servis….dle nařízení EU

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *