Jak vytvořit kvalitní obsah, který dokáže zaujmout a generovat návštěvnost?

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Pokud jste někdy pročítali jakékoliv stránky, které se věnují webové tématice, tak téměř všude se dříve, nebo později dozvíte (dočtete), že nejdůležitější je vždy kvalitní obsah stránek. Ano, to je sice „jakoby“ pravda, jelikož „žumpu“, když to tak nazvu přeci nikdo nečte. Ale na druhou stranu, co si budeme povídat, takový bulvár je též taková „žumpa“ a kolik lidí ho denně čte :-).

Proto co je vlastně ten kvalitní obsah? Jak určit kvalitu obsahu? Na tyto dvě otázky podle mě nejde jednoznačně odpovědět, jelikož si myslím, že je to dokonce i nemožné. Proč? Důvod je jednoduchý, jelikož co člověk, to nějaký názor a co se líbí jednomu, nemusí se líbit druhému. Svým způsobem je každý obsah kvalitní, ale zkrátka se kolikrát může líbit jen omezenému počtu lidí a nevznikne kolem něj žádná masová hysterie.

Pokud provozujete jakýkoliv web a zajímalo by vás, jak takový „kvalitní obsah má vypadat“, tak žádná univerzální poučka neexistuje. Přesto si myslím, že se stačí dodržovat pár základních věcí, které jsem se snažil shrnout níže, vždy se vám podaří někoho zaujmout a tím získat návštěvníky ;-).

1) Proč vlastně lidi surfují na internetu?

Hlavní motivací serfování na internetu je, že se lidi chtějí vzdělávat, naučit něco nového a proto hledají různé informace. Každá informace má totiž dvojí význam (poučný a informativní), i když si to kolikrát ani neuvědomujeme.

Tam, kde lidé najdou dostatek informací a odpovědí na jejich případné otázky, tam tráví nejvíce času a proto si tato místa (weby/blogy) přidávají mezi svá oblíbená například do RSS čteček, záložek atd..

Proto by jste měli pečlivě volit o čem psát a co ten text, který napíšete může někomu jinému dát! Ujistěte se, že píšete o něčem, co bude lidi zajímat a sežeňte co nejvíce informací (viz. další body níže ;-)). 

2) Hltejte dostatečné množství informací.

Čím víc toho sami přečtete, tím víc toho budete vědět a bude pro vás mnohem snadnější nacházet novou inspiraci i tam, kde jí nikdo jiný neuvidí a tím se můžete odlišit. Originalita je totiž základ úspěchu ;-).

3) Pište o tom, co vás osobně zajímá.

O čem by jste měli vědět víc, než o tom, co máte sami rádi. Například, baví vás sledovat sport (je tu tedy předpoklad, že o něm něco málo víte), tak se nebojte psát o něm. Není nic horšího, než psát o něčem, o čem nemáte sami absolutně páru. Lidi nejsou hlupáci a pokud se o dané téma zajímají, tak hned poznají, že o tom nic nevíte a naopak budete za hlupáka ;-).

4) Dodržovat pravidelnost přidávání nového obsahu.

Ideálně dodržovat nějaké předem nastavené tempo, které dokážete zvládat (samozřejmě, čím větší, tím lepší). Pokud delší dobu nebudete publikovat nic nového, tak pracně získané návštěvníky to brzy odradí se vracet a budete znovu muset bojovat o jejich přízeň!

5) Držet se striktně jednoho tématu od začátku až do konce článku.

Pokud se rozhodnete psát o určitém tématu, snažte se o to, aby jste od něj co nejméně odbočovali a článek se daným tématem zabýval opravdu od prvního do posledního písmenka. Čtenář, kterého zajímá dané téma a zavítal na váš web, tak ten si nechce číst o ničem jiném a pokud by to tak bylo, rychle ze stránek odejde!

6) Nebát si být trochu kreativní a psát třeba i trochu zábavně.

Zde není moc co radit, jelikož zde musí každý autor textu zapojit vlastní mozek a vydat ze sebe trochu té kreativity. Zábavnější forma textu na jakékoliv téma čtenáře baví mnohem víc, než nějaký rádoby odborný a mnohdy nic moc říkající text.

7) Nepsat příliš dlouhé články.

Vyvarujte se tomu, aby jste psali nějaké romány. Dle mě je taková ideální velikost článku cca 250 až 500 slov. Samozřejmě se může stát, že někdy je potřeba, aby byl text delší a nejde rozdělit do více článků. Když to půjde, vyhněte se tomu a zvolte raději formu více článků (v oblibě jsou například různé seriály na dané téma). Pamatujte totiž na to, že dlouhý text by mohl čtenáře nudit, proto se klidně řiďte heslem: Jasně, Stručně a Výstižně ;-).

Když to tak globálně shrnu, tak někoho zaujmout vaším obsahem není žádná velká věda a úplně se stačí řídit alespoň částečně body, které jsem popsal výše. Jak vím, že fungují? Kecy k věci.cz je tím důkazem ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

1 komentář k: Jak vytvořit kvalitní obsah, který dokáže zaujmout a generovat návštěvnost?

  1. Inside napsal:
    To je hlboká pravda, že kvalitný obsah je pre každého čitateľa webu niečo iné. Zas na druhej strane, ak píšem web na určitý okruh tém či otázok, tak sa dá predpokladať určitá skupina čitateľov, ktorá považuje za kvalitu to isté.

    Najväčší problém je asi tá pravidelnosť. Ja som z úvodných troch článkov týždenne (pondelok, streda a piatok) prešiel radšej na dva články týždenne (utorok a štvrtok), aby som sa im mohol viacej venovať a ísť do hĺbky.

    Moje najúspešnejšie články sú o praktikách AAA Auto a hoci som pôvodne napísal jeden dlhý článok, dnes je už z toho celkom úspešný a komentovaný seriál 😉 a na druhej strane som si myslel, akú „bombu“ neuverejním v prípade iného článku a takmer nikto ho nečíta.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *