Jak vytvořit stabilně vydělávající blog – díl 2

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Jak už jsem v minulém díle naznačoval, tak ve druhé část jsem se chtěl věnovat výběru vhodné domény a webhostingu. Toto jsem musel nakonec trochu přehodnotit, jelikož jen část o samotné doméně je poměrně objemná a kdybych k tomu přidal i výběr webhostingu, tak by to bylo ale sakra dlouhé a pochybuji, že by to vůbec někdo dočetl do konce. Téma webhosting tedy bude následovat až příště ;-).

Ale zpět k tématu výběr té správné domény. Než vůbec začnete tvořit nějaký ten blog, tak by jste si měli nejprve pořádně rozmyslet, o čem vlastně chcete a budete psát, co od něj očekáváte a jestli bude mít i nějaké jiné poslání, než jen ventilovat vaše osobní myšlenky.

Proč je tak důležité vybrat dobrou doménu pro váš blog?

Pokud to s blogem myslíte nějak vážně, tak vás tento název (doména) bude prezentovat dlouhodobě. I když změníte registrátora domény (například za levnějšího), nebo poskytovatele webhostingu (budete potřebovat lepší, či specifičtější), doménové jméno stále zůstává stejné.

Pak je také potřeba si uvědomit, že tím, že zakoupíte doménu a spustíte na ní blog, tak to automaticky neznamená, že na tuto vaší doménu (blog) okamžitě bude proudit mraky návštěvníků. Startujete od nuly a vydáváte se na dlouhou a nejistou cestu za úspěchem!

Když za půl roku zjistíte, že se vám vaše doména nelíbí a že pro vás není vhodná, tak jakýmkoliv přesunem obsahu na novou doménu okamžitě ztratíte své poctivě vybudované pozice ve vyhledávačích, které vám mohou dodávat nemalé množství návštěvníků!

I když se mohou původní pozice po přesunu vrátit, tak to není v řádu dní, ale spíše týdnů až měsíců, takže proč si zbytečně přidělávat starosti, když mnohem lepší a jednoduší způsob je vše dopředu řádně promyslet.

Řečeno ještě jinak, změnou domény doslova během chvilky zahodíte veškerou svou snahu, jelikož žádný bezpečný způsob přesunu neexistuje a toto rozhodně nedoporučuji ;-).

Jak vlastně vybrat vhodnou doménu?

Nikdo vám nedá přesný návod, jelikož prostě a jednoduše neexistuje, ale osobně bych se držel těchto následujících bodů níže.

  • Doména by měla být dobře zapamatovatelná.

Jak se říká, v jednoduchosti je krása, proto zbytečně nevymýšlejte žádné zhovadilosti, ty si zapamatuje málo kdo!

  • Použít, nebo nepoužít klíčové slovo v doméně?

Někteří rádoby SEO šamani by klíčové slovo nacpali i tam, kde je to nejméně vhodné a lidé jsou tím kolikrát zblblý. Neřiďte se nesmysly a uvažujte logicky! Pokud chcete mít například blog o tipech a sportovní sázení, tak tam klidně to klíčové slovo tip/y použijte, jelikož vystihuje charakter vašeho blogu.

Na druhou stranu si uvědomte, že domén s tímto různě zkomolených klíčovým slovem bude použito již mraky, návštěvníci se snadno mohou zmýlit a nakonec navštívit úplně jiný web, než ten váš! Proto si sami položte následující jednoduchou otázku. Chci splynout a nebo se odlišit a vyniknout?

I bez použití klíčového slova v doméně může patřit váš web/blog k těm top! Rozhoduje vždy hlavně obsah na doméně a ne jen název domény.

Vyhledávače stále jdou částečně obelhat, ale všichni návštěvníci nejsou zase až takový tupci, aby nepoznaly, že váš web/blog stojí za starou belu ;-).

  • Doména by neměla být příliš dlouhá.

Zde platí, že čím delší, tím hůře zapamatovatelný! Dejme tomu, že do 10 až 12 znaků je to relativně cokoliv v pohodě zapamatovatelné a v tomto rozmezí je ještě pořád velké množství pěkných a volných domén. Navíc, každý den se objevují i expirované, takže si dle mě vybere vždy každý nějakou (stačí chvilku hledat) i bez toho, aby musel od nějakého spekulanta nějakou doménu kupovat za kolikrát nehorázné peníze ;-).

  • Nepoužívejte exotické koncovky domény.

V ČR je nejpoužívanější .CZ, na Slovensku .SK doména, tak se držte těchto koncovek. Pokud by jste přeci jen chtěli (moc bych to nedoporučoval) použít nějakou jinou, například .EU, .COM, nebo jakoukoliv jinou, nezapomeňte se přesvědčit, co za prezentaci případně běží na .CZ (primárně určená rada pro Čechy) a .SK doménách (primárně určená rada pro Slováky)!

Když tam poběží něco podobného, bude to pro vás znamenat zbytečně větší boj o návštěvníka, jelikož, když už si zapamatuje název domény, bude primárně ve většině případů zadávat ze zvyku nejpoužívanější variantu domény v dané oblasti! V tomto případě bych se jednoznačně poohlédl po jiné doméně ;-).

  • Nepoužívejte pomlčky v doménách.

Osobně si tedy okamžitě nevybavím žádný větší projekt, magazín, ani blog, který by běžel na nějaké pomlčkové doméně. Lidi na ně nejsou všeobecně moc zvyklí a já si pod nimi osobně vybavuji vždy takové ty rádoby výdělečné weby tipu: pujcky-hned.něco atd.. Maximálně si pak přikupte i pomlčkovou variantu své domény, ale hlavní obsah na ní nedávejte.

  • Nepoužívejte superlativy v doméně.

Být vámi, vyhnul bych se použití superlativů v názvu domény. Najde se plno lidí, včetně mě, které toto odrazuje a jsou na toto doslova alergický. Důvod? Nikdy není nic tak super, nej, nejlepší, dobrý, skvělý atd., vždy je za tím nějaký háček, takže není důvod k tomu, aby to budilo důvěru.

Kde registrovat doménu?

Na trhu je dostatek ať už přímo registrátorů, tak i pouze přeprodejců domén, ale je mezi nimi kolikrát obrovský cenový rozdíl. Než si doménu někde zakoupíte, podívejte se pořádně na kompletní ceník a obchodní podmínky dané společnosti. Nenakupujte okamžitě tam, kde je to na oko nejlevnější, jelikož se tato cena většinou vztahuje jen na první rok registrace a při dalším prodloužení můžete nakonec zaplatit dvakrát tolik, než první rok!

Já osobně pro registraci domén používám společnost TELE3, o které jsem psal zde. Nikomu nechci nic vnucovat, proto si svého registrátora domény vyberte sami. Pokud nechcete ztrácet čas tím, že budete prolézat stránky všech společností, zkuste se mrknout i na tento můj starší článek, který by vám mohl pomoci ušetřit nějaký ten čas ;-).

No, trochu jsem se rozvášnil co se týká délky článku (kdo dočetl až sem, má můj neskonalý obdiv :-)), ale myslím si, že jsem cca tak nějak srozumitelně vysvětlil vše ohledně domény a  další pokračování zde bude v následujících dnech ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

2 komentářů k: Jak vytvořit stabilně vydělávající blog – díl 2

  1. Tesy napsal:
    „Lidi na ně nejsou všeobecně moc zvyklý“ – Chybička se vloudila 😉
    Ale jinak díky za fajn čtení :))
  2. AlesN napsal:

    @Tesy: Není to první a dovolím si tvrdit, že ani poslední chybička. Nejsem a nikdy jsem ani nebyl žádný extra velký gramatik. Asi přejdu na mluvené slovo, tam to tolik nebude vidět a nepozná se to :-D.

    Ale díky za upozornění, i když se to snažím co nejvíce eliminovat, tak vše hned kolikrát neodhalím ;-).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *