Jak vytvořit stabilně vydělávající blog – díl 5

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

V minulých dílech jsme si ukázali, jak asi tak nějak vybrat vhodnou doménu, jak vybrat vhodný webhosting a jaký vybrat redakční systém. Dnes bych se chtěl věnovat věcem, které je dobré vědět ještě před tím, než vůbec člověk začne nějaký web/blog tvořit. Když bych to měl říci jinak a dnešní téma nějak přeci jen nazvat, tak bych ho pojmenoval: Jak se nenechat oblbnout blbostmi!

Když budete chvilku pátrat na internetu po informacích o tom, jak vlastně provozovat jakékoliv internetové stránky a co by jste měli udělat pro to, aby se vám zvedla návštěvnost, výdělek atd., tak pokaždé někde narazíte na výraz SEO, SEO optimalizace a bůhví jaké ještě výrazy točící se okolo SEO.

Co to SEO vlastně je? Zkratka SEO pochází z angličtiny ze Search Engine Optimization, což je v překladu do češtiny optimalizace pro vyhledávače. V ČR lidi nejčastěji používají vyhledávače Google a Seznam a proto bych vám doporučil si pročíst jejich nápovědy k tématu SEO, které pokud nevíte kde hledat, tak je najdete tady a tady ;-).

O SEO najdete na internetu nespočet článků a různých rad, některé mohou být přínosné, ale většina těch rádoby rad je absolutně k ničemu a neznalý člověk se jimi nechá často ovlivnit (spíše bych řekl zblbnout) a podle toho pak vypadají jejich počiny při tvorbě webů/blogů a podřizují tomu většinou i svůj styl psaní, což je největší krávovina, jaká může být, jelikož žádný SEO text/y neexistuje/í (i když je některý jedinci i firmy neustále nabízí)!

Vaše texty by měly být určeny primárně pro lidské čtenáře a ne pro vyhledávače, proto se nenechte zblbnout nějakou debilní teorií jakéhosi „experta“ (a že jich na internetu není málo) o vícenásobném používání klíčových slov v textu. Ač se to možná nezdá, tak lidi nejsou zase až tak blbý, aby nepoznali, že vámi psaný text je jakýsi divný a že v něm něco nesedí.

Jak takový rádoby „SEO text“ vypadá? Níže v citaci najdete na ukázku vzorek (je to jen část textu a navíc obsahuje i chybu, jelikož jsem zachoval originalitu textu :-D), který jsem našel na internetu a pochází z jednoho rádoby úspěšného eshopu s nábytkem ;-).

Levné sedací soupravy jsou u nás velmi žádáné, protože si chcete dopřát opravdový luxus za minimální cenu, a právě proto je naše kategorie, kde Vám nabízíme levné sedací soupravy tak oblíbená. Nabízíme Vám zde opravdu všechny druhy, ať už jde o rohové sedací soupravy, které u nás samozřejmě seženete velmi levně. Nebo pokud budete hledat rozkládací sedací soupravy, tak se na nás opět můžete spolehnout.

Když si přečtete ukázku „SEO textu“ výše, ještě si stále myslíte, že někdo normální by tyto slinty četl rád dlouhodobě a dobrovolně? Pokud je vaše odpověď ano, tak jste s prominutím zralý akorát tak na návštěvu doktora Chocholouška :-).

Pokud bych vám mohl poradit, tak bych vám doporučil se vyhnout obloukem všem SEO radám co najdete na internetu, krom těch z nápovědy od samotných vyhledávačů a dělat (jak vzhledově, tak i obsahově) váš web/blog tak, jako kdyby byl určen jen pro vás samotné. Proč?

To, co nebaví číst vás a na co vás nebaví koukat, tak věřte tomu, že to nebude bavit ani nikoho jiného ;-)! Je jasné, že se nikdy svým písemným projevem, nebo vzhledem webu/blogu nemůžete zavděčit všem (vždy budou nějaký odpůrci), ale alespoň dosáhnete nějaké návštěvnosti a stabilních čtenářů!

Bez čtenářů (lidských návštěvníků) nikdy nevyděláte na svých stránkách ani halíř (beru v potaz seriózní stránky, ne žádné PR weby, které se klepou s každou aktualizací algoritmů vyhledávačů, jestli náhodou nedostanou penalizaci a nepřijdou tak o výdělek) a když bude váš obsah poutavý (zajímavý pro ostatní), tak se bude šířit pomocí vašich návštěvníků sám, bez nějakého umělého ovlivňování, které stejně dříve, nebo později nějaký algoritmus odhalí a celá vaše snaha bude rázem k ničemu 😉

I když se já sám nepovažuji za bůhví jakého super úspěšného tvůrce stránek (moc toho popravdě ani neumím ;-)), tak mě se tento (absolutní neSEO) přístup naprosto vyplácí, když jsem před víc jak rokem, tehdy defakto omylem založil Kecy k věci.cz (jelikož jsem tehdy absolutně netušil, co z toho vznikne a jakým směrem Kecy k věci.cz půjdou, jen jsem měl určitou vizi).

Jediné, na co jsem se jsem se soustředil a i dnes se soustředím je tvorba obsahu, protože jsem toho názoru, že každý obsah si svého čtenáře najde vždy, i když to třeba chvilku potrvá (je to něco podobného, jako se říká, že každé zboží má svého kupci a každá žena má někde svého nápadníka ;-)). Nesoustředím se na okamžitě vysoká čísla shlédnutí, ale na celkový růst (a to i co se týká zisků), což se mi celkem úspěšně daří (návštěvnost roste, zisk roste, co víc si přát ;-)).

Abych zbytečně tento díl nenatahoval, tak jen dodám, že každý je svého štěstí strůjce a jak bude dělat to, či ono je mi celkem fuk (každý má svou hlavu a nikomu nic nevnucuji), jen doufám, že každý jednou dospěje a zjistí, že některé věci jsou prostě blbosti a ztráta času. Doporučuji jen to, co mám odzkoušené a co vím, že je k něčemu a funguje. Jak si to přebere každý jedinec je jen a jen na něm.

V příštím díle se už zaměříme na samotnou monetizaci webu/blogu a představíme si jednotlivé možnosti ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 16.3.2013

Zařazeno do: Podnikání na internetu

Zobrazeno: 766

Štítky: , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *