Jak vytvořit stabilně vydělávající blog – díl 6

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

V minulých dílech jsme si ukázali, jak vybrat vhodnou doménu, jak vybrat vhodný webhosting, jak vybrat redakční systém a čím se nenechat zblbnout (SEO). Dnes bych se chtěl již začít věnovat samotné monetizaci webu/blogu.

O tomto jsem již v minulosti něco málo napsal v tomto článku, ale ten se zabývá převážně všeobecnými možnostmi výdělku na internetu. Dále bych doporučil tento článek a když už jsem v tom doporučování, tak by možná nebylo na škodu si přečíst i tento můj článek o tom, jak reklamu vlastně prodávat ;-).

Od napsání uvedených článků již uplynula nějaká ta doba, tak si pojďme zrekapitulovat dnešní možnosti výdělku. Nejlepší a nejvýdělečnější je vždy přímí prodej reklamy inzerentovi, ale toto při rozjezdu jakéhokoliv webu moc nepřipadá v úvahu, jelikož na to už musíte mít nějakou stabilní návštěvnost a proto bych na začátek doporučil nasadit PPC reklamu.

  • Něco málo o PPC reklamě

Zkratka PPC pochází z anglických slov Pay Per Click, což je v překladu něco jako platba za kliknutí a je to jedna z vůbec nejčastěji používaných druhů reklamy.

V našich podmínkách se nabízí využití především Google AdSense (pozor, pokud by jste chtěli využívat, tak se musíte stát plátcem DPH a nebo nově identifikovanou osobou k DPH!), Etarget (zde bych si dal též pozor, jelikož, když jsem hledal, jak to s tímto systémem vlastně je, tak jsem našel dva výklady, jeden říká, ano DPH, takže by platilo to co výše u AdSense a druhý říkám, že ne, tak si nejsem úplně jist co je tedy vlastně platné ;-)).

Pokud nechcete mít starosti navíc s nějakým DPH, tak doporučuji využít Sklik Partner a nebo nováčka na poli PPC mClick Space. Obě jsou to české společnosti, tudíž zde nemusíte mít absolutně žádný strach. Tyto dva reklamní systémy využívám i zde na Kecy k věci.cz.

Ať už nakonec zvolíte jakýkoliv reklamní systém, tak se tam budete muset zaregistrovat, přidat váš web/blog (nesmí být prázdný a musí na něm již být nějaký obsah, jinak nedojde ke schválení!) a počkat na jeho schválení, než budete moci přidat reklamní kódy na vámi zvolená místa na webu.

U každého systému v administraci vždy najdete jednotlivé údaje k vaší reklamě a to, kolikrát byla zobrazena, kolik na ní bylo kliknutí, CTR reklamy (je to zkratka z anglických slov Click Through Rate, což by se dalo přeložit jako míra prokliku dané reklamy a čím větší číslo, tím je reklama dobře umístěná a vy vyděláváte víc), CPM reklamy (zkratka z anglických slov Cost Per Mile, což by se dalo přeložit jako cena za tisíc zobrazení dané reklamy) a údaj o vaší provizi.

Kolik si PPC reklamou vyděláte se nedá nikdy dopředu určit, jelikož to záleží především na návštěvnosti vašich stránek a tom, jak návštěvníky zobrazená reklama zaujme a zda na ní nakonec kliknou. S celkem 100% jistotou vám ale mohu prozradit, že ze začátku to bude u jakéhokoliv reklamního systému nula, nula, nic a začne to pomalu stoupat až s rostoucí návštěvností ;-).

Na tuto vámi nasazenou reklamu si nesmíte klikat sami (a nebojte se, že by to nedokázali poznat ;-))! Jinak vám účet zablokují, rázem máte kulové a i kdyby jste měli na účtě sebevětší částku, tak jí nikdy reálně neuvidíte a můžete si jít stěžovat kam jen budete chtít, ale maximálně tak sami na sebe ;-).

Než cokoliv, kamkoliv umístíte, vždy si poctivě přečtěte nápovědu a smluvní podmínky daného systému, předejdete tak tomu, že něco porušíte!

Co se týká umístění reklamy, tak to, co může fungovat na jednom webu, nemusí nutně fungovat na dalších! Najít ideální pozici pro umístění si budete muset sami zkoušením. Univerzální návod totiž neexistuje, pouze jistá doporučení, která říkají, že nejlepší je umístění reklamy blízko obsahu, který zajímá vaše návštěvníky.

Pokud vám mohu v tomto poradit, než reklamu někam bezmyšlenkovitě vložíte, tak se nejprve zkuste vžít do role návštěvníka a hned uvidíte svou stránku jinak včetně umístění reklamy. Pokud bude někoho zbytečně obtěžovat a díky reklamě nenajde to, co hledá, stejně na ní nikdy nevyděláte víc, jelikož se vám tam návštěvníci jednoduše nebudou vracet a ti, co váš web otevřou poprvé v životě, tak ho zase okamžitě opustí!

Pro dnešek si myslím, že to o PPC stačí a příště si zase popíšeme jinou monetizaci webu/blogu ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

2 komentářů k: Jak vytvořit stabilně vydělávající blog – díl 6

  1. Petr napsal:

    Etarget by zřejmě měl spadat pod DPH, protože smlouva na reklamu je uzavírána s Gibraltarskou pobočkou, která zajišťuje jako partner pro Etarget CZ nákupy.

    Z hlediska Etargetu je to geniální nejen z pohledu optimalizace daní. Etarget CZ vlastně neuzavírá žádné smlouvy kde jde o peníze a má to uzavřeno vše s Etarget Gibraltar.

    Gibraltar sice je členem EU, ale je mimo celní oblast EU, ta nutnost registrace je tedy sporná a rozhodně by bylo v takovém případě dobré se nejprve zeptat místně příslušného správce daně.

    Ale s tím je spojeno to, že každý správce daně si vykládá předpisy a zákony jinak a co je akceptováno v jednom kraji nemusí být uznáno jinde (vlastní zkušenost).

    Já osobně tyto věci řeším tak, že se jdu zeptat. Bohužel po zkušenostech z minula mi „nesežerou“ pokud dělám tzv. blbýho a tak věci řeším skrytým diktafonem. To pak uhádám vždy. Pravidlo „S úředníky se nebavíme a když tak jim nevěříme.“ je v tomto případě zcela oprávněné.

  2. kanter napsal:
    @Petr: s tým diktafónom to je super nápad, pretože často sa stáva že raz ti úradník povie niečo iné a nabudúce zas eniečo úplne odlišné
    len otázkou je či sa tým neporušujú nejaké zákony 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *