Jak vytvořit stabilně vydělávající blog – díl 7

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

V minulých dílech jsme si ukázali, jak vybrat vhodnou doménu, jak vybrat vhodný webhosting, jak vybrat redakční systém, čím se nenechat zblbnout (SEO) a naposledy to bylo něco málo o monetizaci pomocí PPC reklamy. Dnes bych se chtěl trochu věnovat monetizaci webu/blogu pomocí affiliate (provizních) programů.

Jelikož jsem při psaní zjistil, že by to bylo dlouhý, jak týden před výplatou, tak to bude na více částí (nevím, jak moc se rozepíšu) a ta dnešní, první affilová (celkově 7 ;-)) bude spíše všeobecného zaměření a příště si řekneme více o výhodách a nevýhodách, plus přidám i nějaké ty praktické ukázky použití atd. ;-).

  • Co to vlastně je ten affiliate program?

Affiliate program (provizní program, případně provizní síť) je vedena vždy nějakým provozovatelem, který nabízí provizi (odměnu) pro vás za to, že propagujete jeho nějaký výrobek, produkt nebo službu a vy tak pomůžete provozovateli spojit jeho nabídku s poptávkou, tedy dojde k obchodu a část utržených peněz (to je vždy právě ta provize v hodnotě x%) vám provozovatel „věnuje“ za tuto pomoc ;-).

Affil je jedním z nejrychlejších a nejlevnějších způsobů, jak začít vydělávat peníze pomocí internetu, i když to není zdaleka nejsnazší způsob! Jako každá věc má své výhody, ale i nevýhody a dal by se zde použít i známý citát: „Není všechno zlato, co se třpytí!“

  • Jak začít s affiliate?

Prvním krokem je vždy registrace do nějakého systému. Zde doporučuji vždy důkladně přečíst podmínky (pravidla daného systému), kde by mělo být uvedeno vše podstatné, tedy provozovatel, jaká je provize a za co vlastně, co smíte a nesmíte a jaká je platnost cookies (počet dnů).

Také doporučuji si vždy daného provozovatele proklepnout na internetu, jelikož ne každý je solventní (prostě podvodníků) a je mezi nimi i řada těch, co nemají zrovna nejlepší výplatní morálku!

Po registraci je vám vždy přidělen nějaký jedinečný partnerský kód (nějaké osobní ID, proměnná s číslem, vámi zvolená přezdívka atd.), který, aby jste měli vůbec nárok na provizi musíte použít vždy (bez toho by vás nešlo identifikovat a nebylo by možné tak přičíst provizi) v každém reklamním prvku.

Většina affiliate programů nabízí již nějaké připravené reklamní formáty (bannery, iframe, formuláře, textové odkazy atd.), kde by vám mělo stačit pouze zkopírovat připravený kód a umístit ho na své webové stránky. Vždy si zkontrolujte, jestli připravený kód obsahuje i váš unikátní podpis (ID atd., jak jsem zmiňoval již výše, jinak ho musíte sami vložit), jelikož ne všechny předpřipravené prvky ho musí obsahovat!

Kromě připravených propagačních prvků by jste měli v programu najít i údaje o tom, jak si případně upravit váš unikátní kód do vlastní podoby. Toto je důležité, pokud by jste si chtěli vytvořit nějaké vlastní propagační materiály. Pokud to program neumožňuje a tlačí vás například jen k použití jednoho způsobu propagace, být vámi, poohlédl bych se po jiném programu, jelikož tím, co má již nasazeno xxx dalších lidí, co se na affilu snaží vydělat, tak tím nikdy nic moc nevyděláte!

V každém programu je vždy možnost sledovat, jak si jako propagátor vedete. Některé jsou lepší a poskytnou vám plno informací (statistik), jako počet zobrazení, počet prokliků, výše vaší provize atd., ale existují i takové, kde se kromě výše vaší provize vlastně nic moc nedozvíte, takže nezbývá nic jiného, než si základní údaje měřit nějak externě.

  • Za co všechno se vyplácí provize?

Toto vždy stanovují právě podmínky jednotlivých systémů a proto jsem i výše zmiňoval, aby jste si je vždy pozorně přečetli! Nejčastěji se vyplácí provize za, viz níže.

Platba za prodej: je vám vyplaceno určité procento z nákupu vámi přivedeného zákazníka.

Platba za kliknutí: něco jako u PPC je vám vyplacena odměna za proklik reklamní jednotky, ale nikdy to není žádná velká částka a započten je vám vždy jen určitý počet prokliků (například 50) a pak musí proběhnout požadovaný úkon (nejčastěji viz výše prodej). Prokliky nad limit se vám nezapočítávají a ze samotných prokliků nikdy nedosáhnete na požadovaný minimální výplatní limit!

Platba za Lead: dostanete provizi za určitý úkon vámi přivedeného uživatele (nejčastěji vyplnění nějakého formuláře s osobními údaji, běžné u půjček například).

Tak a to je pro dnešek vše, pokračování zase v příštím díle ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

2 komentářů k: Jak vytvořit stabilně vydělávající blog – díl 7

  1. Marek L. napsal:
    Affily sa vyplatia len na čisto tématicky zameraných blogoch, inak sa mi neosvedčily, resp. provízie veľmi zanedbateľné.
  2. kanter napsal:
    mne sa affiliate tiež veľmi neosvedčili, asi sa tomu treba viac povenovať, aby človek z toho dostal nejake peniaze

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *