Jaká je relevance reklam u mClick.cz? Ve sportovní tématice katastrofální

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Před pár dny jsem se rozhodl, že zkusím nasadit mClick.cz (mClick Space) na svůj sportovní blog, který zatím nemá žádnou valnou návštěvnost a pomalu ho teprve tvořím. Nasadit jsem se ho rozhodl, abych vyzkoušel, jaké reklamy se případně cca asi tak budou zobrazovat, abych věděl, co od tohoto PPC systému mohu očekávat. Dokud na webu není návštěvnost, tak mohu testovat vše možné a na nikoho to nebude působit negativně.

Z výsledků testu jsem celkem překvapený, jelikož dopadli mnohem hůř, než jsem původně čekal. PPC systém mClick.cz je na trhu sice jen chvilku, tak se dá očekávat, že nebude mít tolik inzerentů, ale že to bude až tak tragické, to jsem tedy nečekal. Však se můžete podívat sami na přiložené obrázky reklam níže, které jsem pořídil na svých stránkách. Na ukázku dávám „jen“ dva, ale víc by nemělo cenu, jelikož je to neustále jedno a to samé, jen se to nepatrně obměňuje ;-).

test mclicku

Jak sami můžete vidět na druhém obrázku níže, tak na sportovně laděném webu se v reklamním formátu 160×600 občas zobrazuje 5 reklam na mClick.cz a nebo je těch pět textových reklam složených ze dvou inzerentů v poměru 2 ku 3, takže reklamní blok propaguje neustále jedno a to samé, jen s minimální obměnou textů!

test mclicku 2

Schválně jsem povolil i zobrazování grafické reklamy, jestli to nebude lepší a jedinou grafickou reklamu jsem zahlédl na Českou spořitelnu, kde banner propagoval nějaký její produkty a osobně mi přišlo, jako kdyby se jednalo o nějaký reklamní prvek z nějakého affiliate systému, který je vložen do mClicku.

Jaký takovéhle většinou nerelevantní reklamy mohou mít asi tak přínos pro provozovatele stránek? Žádný! Kdo bude klikat na něco, co ho absolutně nezajímá, obzvláště, když se to neustále opakuje a je tam pořád jedno a to samé. Tudíž, zde bych si dovolil tvrdit, že takováto reklama je vhodná maximálně pro inzerenta, jelikož je vidět a nic moc za ní nezaplatí, jelikož nikdo neklikne ;-).

Systém mClick.cz by sám o sobě nemusel být špatný, kdyby se trochu víc zapracovalo na jeho propagaci. Od spuštění systému, nějakého toho mobilního vylepšení jsem nikde nic nového nečetl. Reklamy (když nebudu počítat ty partnerské, co nasadili uživatelé) nejsou skoro nikde vidět a proto nemůže ani dobře systém fungovat.

Já osobně reklamy z webu odstraním hned v pondělí a další případné testování provedu až tak za pár měsíců, jestli se to již případně nezlepšilo. Do té doby nehodlám mít web zapláclý něčím takovým, co nemůže mít absolutně žádný přínos ;-).

Pokud s mClickem máte i vy nějakou zkušenost, tak budu rád, když se o ní podělíte. Komentáře jsou tu od toho ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 10.2.2013

Zařazeno do: Podnikání na internetu

Zobrazeno: 851

Štítky: , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

6 komentářů k: Jaká je relevance reklam u mClick.cz? Ve sportovní tématice katastrofální

  1. bevito napsal:
    Já jsem se také rozhodl mClick vyzkoušet a nasadil jsem ho na web pets4home.cz. Na relevanci si stěžovat nemůžu – zobrazují se pouze opravdu relevantní inzeráty (můžete sami posoudit). Inzeráty na PPC mClick se mi zpočátku také zobrazovaly, takže předpokládám, že se zobrazují jen dočasně, než si web zakategorizují… CTR se mi pohybuje každý den kolem 10%, takže také žádný problém. Jen ta provize za proklik, která je v tomto oboru něco málo pod 1 Kč, by mohla být lepší… Ale to snad přijde časem s novými inzerenty.
  2. AlesN napsal:

    @bevito: Jak dlouho trvalo, než se začali objevovat relevantní reklamy?

    Já jen, že ten stav, co popisuji, tak odpovídal cca týdnu a během té doby by už museli být reklamy ok, jelikož mě mClick bot navštívil snad 50 krát za tu dobu. Tudíž bych to přisuzoval tomu, že na moje téma prostě nemají inzerenty 😉

  3. bevito napsal:
    @AlesN: Na některých stránkách byly relevantní inzeráty cca za 15 minut, na celém webu pak asi do půl dne. Takže u tebe nastal asi opravdu nějaký problém…
  4. AlesN napsal:

    @bevito: Děkuji za odpověď. Možná dám mClicku šanci se ukázat zde a uvidím, jak se bude tvářit 🙂

  5. Crash16 napsal:
    Asi by to chtělo změnit název článku, protože jak sám popisuješ, a na ukázkách to je vidět, tak relavance je dobrá a zobrazují se jen tématické reklamy. Je celkem pochopitelný, že po startu systému nebude mít Mclick takový počet inzerentů, jaký mají Sklik nebo AdWords. Proto také tak malé provize z ceny za proklik.
  6. AlesN napsal:

    @Crash16: Prohlédl si si obrázky zvětšené? 5 krát reklama na mClick.cz na sportovním webu mi nepřijde příliš relevantní ;-).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *