Jakými způsoby se dá vydělávat na internetu

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Způsobů, jak se dá vydělávat na internetu je několik. Je, ale jedna věc, která platí u všech a to je, že bez práce nejde nic a tedy nejde očekávat automatický přísun financí jen tak. Rozhodl jsem se sepsat článek, kde chci shrnout všechny možnosti a trochu popsat, co která možnost přesně obnáší, jaké je její úskalí a co všechno ta daná činnost vůbec obnáší. Poslední dobou mi přijde, že si plno lidí naivně myslí, že internet je zdroj, kde se dá vydělat plno peněz s minimálním nasazením a to bylo i inspirací pro tento článek, jelikož tomu tak není. Trochu více jsem se rozepsal, tak si uvařte třeba kávu a hurá na to ;-).

1) Nabízet své služby – Sem by jsme mohli zařadit programování, kódování, grafické práce, psaní textů a marketingové služby (všude honosné třípísmenné SEO).

Základním faktorem pro to, abych mohl nabízet své služby je nutnost některou z těchto věcí dokonale ovládat. Internet je doslova zaplaven nabídkami všeho druhu a každý druhý je specialista, profesionál a mistr svého oboru, ale realita je úplně jiná.

Když to shrnu, jde cokoliv nabízet dvěma způsoby a to buď spoléhat na naivitu lidí a krátkodobě je oblbnout. Tento způsob je nejen že neetický a nemá šanci na dlouhodobý úspěch, ale je to cesta do pekel, která se vám může sakra vymstít a vaše cesta může klidně skončit i nějakou žalobou na vás.

Druhý způsob je, nabízet pouze to, na co máte a čemu opravdu rozumíte. Být spolehlivý a odvádět svojí práci na 100% je cesta k dlouhodobému úspěchu. Dostat se do podvědomí lidí  a tím získávat stabilní zakázky není lehké a svojí reputaci si můžete snadno pokazit, pokud se vám cokoliv nepovede.

I nabízení služeb si vyžaduje nějaké počáteční náklady (hardware, software atd.) a tudíž i zde platí, že nejde vydělávat bez toho, abych něco tomu obětoval a neustále se snažil zdokonalovat. Pokud budu například psát texty, což může dělat skoro každý, nepotřebujete pro začátek nic moc kromě nějakých znalostí (nejde psát o něčem, o čem nemám ani trochu páru), pc, spisovné češtiny a být při psaní trochu kreativní, aby ty texty alespoň trochu za něco stáli.

2) Vydělávat na reklamě – Sem by jsme mohli zařadit PPC reklamu (Sklik, Adsense, Etarget atd.), bannerovou reklamu, prodej takzvaných PR článků na vašem webu a prodej odkazů.

U PPC reklamy je potřebné mít minimálně jeden svůj vlastní web, kam můžete umístit reklamní kód. Webů můžete mít samozřejmě více, ale je potřeba pamatovat na to, že s každým dalším webem se zvyšuje spotřeba vašeho času, jelikož je potřeba se tomu trochu věnovat! Tím, že umístíte někam reklamní kód a budete jen čekat na přísun peněz by jste si nikdy moc nevydělali. Takto to prostě nefunguje a nikdy fungovat nebude.

Aby jste mohli začít vydělávat na PPC reklamně je potřeba mít dobře navštěvovaný web, protože je potřeba pamatovat na to, že ne každý návštěvník bude klikat na reklamu jak zběsilý a klidně může být průměr 1 kliku i za hranicí 1 000 zobrazení vašich stránek. Proto bez vysoké návštěvnosti si nikdy moc nevyděláte a klikáním na reklamu sami už vůbec nic!

Je potřeba se tedy věnovat tvorbě poutavého obsahu (tím se bude zvyšovat vaše návštěvnost), nevzdávat to a ono to časem přijde samo. Kliknutí budou přibývat a tím i vydělané peníze. Pokud čekáte u PPC rychlý způsob výdělku, rovnou vám mohu říci, zapomeňte na to.

U bannerové reklamy platí skoro to samé, jako jsem popisoval u PPC reklamy. Bez vysoké návštěvnosti se neobejdete a žádný inzerent vám nebude platit někde za reklamu, která mu nic nepřinese, jelikož jí nikdo nevidí. Existují reklamní systémy, kde své bannerové plochy můžete prodávat (vždy se dělíte o zisk s provozovatelem toho systému) a nebo můžete prodávat tuto reklamu sami. Je to sice pracnější způsob, jelikož musíte najít inzerenta, ale vyděláte víc a s nikým se o nic nemusíte dělit.

Další způsob výdělku je možnost prodávat na vašem webu, blogu či magazínu PR články. Zde je opět nejlepší přímí prodej co se týká výdělku a musíte opět počítat s tím, že musíte mít inzerentovi co nabídnout. Tím mám na mysli kvalitu vašeho webu. Dám příklad, máte navštěvovaný web, který je zaměřený na zdraví životní styl.

Váš web navštěvují lidi, které toto téma zajímá a tudíž jsou to potencionální zákazníci například pro internetový obchod s prodejem racionální výživy. S tímto obchodem se dohodnete, že mu napíšete článek, který budete publikovat na vašem webu, hodíte do něj pár odkazů na obchod, tím mu přepošlete návštěvnost a obchod z toho má požitek v podobě návštěvníků, kteří se můžou změnit v nakupující a tedy obchod vydělá.

Za takový článek, který jsem popsal v modelové situaci si můžete vydělat od pár stokorun až po několik tisíc například. Záleží na plno faktorech, proto to beru obrazně, tak ne že se toho někdo okamžitě chytí a podle toho si najednou bude určovat ceny ;-).

Poslední způsob výdělku mnou popsaný je prodej odkazů. Osobně bych se na tento druh výdělku moc nezaměřoval, jelikož si myslím, že to není ten nejlepší způsob zpeněžení vaší práce na vašem webu a klidně může přijít za toto i penalizace ze strany vyhledávačů (je to z jejich strany bráno jako nekalá praktika, která ovlivňuje pozice), když to odhalí a budete to dělat příliš okatě.

Ale prozatím tento způsob výdělku funguje a je po něm poptávka, tak ho zde zmiňuji též. Pro úspěšnost tohoto způsobu musíte mít opět co inzerentovi nabídnout. Tentokrát ani tak nejde o vysokou návštěvnost, ale převážně o ranky (hodnocení vašeho webu vyhledávači). Čim lépe máte web po této stránce hodnocen, tím má i odkaz z vaší stránky větší cenu.

3) Partnerské a Affiliate programy – Dva názvy, stejný význam. Doporučení (dohození) zákazníka za provizi.

Těchto programů je ve všech odvětví mraky. Pokud chcete, aby vám dobře fungoval a vydělával, opět platí to co jsem psal již výše a to, musíte mít svůj web, který bude mít dobrou návštěvnost a hlavně musíte zvolit takové zaměření affilu dle svých návštěvníků. Na webu třeba o knížkách nikdy nebude fungovat affil na webhosting a podobně.

Možností propagace těchto vašich partnerů je hodně, nejčastěji je to odkazem na jejich stránky, nebo bannerem. Funguje to tak, že dostanete provizi z úspěšně dokončeného prodeje. Dokud nedojde k nákupu, pokud nemá systém placené i prokliky, nevyděláváte nic. Je to stejné jako u PPC, vy musíte aktivně propagovat a tvořit vaše stránky, aby přinesli ovoce, pouhou registrací v jakémkoliv programu a nasazením čehokoliv do vašich stránek nevyděláte.

4) Spekulace s doménami – Nákup, držení domény a nejasný výsledek, tak by se to dalo shrnout.

Doménový trh může být dobrý zdroj příjmu, ale také nemusí. Celé to záleží na několika faktorech a já bych to osobně přirovnal tak trochu k akciím. I sebelepší doména podle vás se nemusí nikdy prodat! Ze začátku máte jen náklady na pořízení a případné prodloužení, s tím je nutné počítat. Trávit plno času hledáním a zkoumáním co je v kurzu, jaké čeká expirace atd. atd..

Nejtěžší je najít kupce, který je ochotný za vaší doménu dát tolik, kolik by jste si zhruba představovali. Cena domény nejde stanovit podle žádných kritérií a jde pouze odhadnout. Dá se říci, že cena domény je vždy taková, za jakou cenu jí je někdo ochoten koupit. Pokud o tomto oboru nemáte ani trochu přehled, doporučuji se tomu vyhnout obloukem, nebo proděláte i vlastní kalhoty.

5) Provozování E-shopu či jiné online služby – Nejčastější je ten e-shop, jelikož málokdo provozuje svůj reklamní systém atd., tak se zaměřím jen na ten e-shop.

Provozovat E-shop může defakto kdokoliv a odpovídají tomu i statistiky, co se týká počtů internetových obchodů u nás v ČR. Nedávno jsem někde četl, že jich tu je něco přes 27 000! Takový e-shop se dá rozjet již za relativně malé náklady (myšleno pouze systémově). Stačí vám k tomu klidně nějaké open source řešení, trochu pošmoulené, nasázet do něj prodávané zboží a vytvořit obchodní podmínky, když to zjednoduším.

Opomenuli náklady na tvorbu a pořízení zboží na sklad, tak kromě vyřizování objednávek až přijdou se staráte opět jen o propagaci. Bez návštěvníků nemůžou být objednávky a tak musí být e-shop opět hojně navštěvován. Své zákazníky musíte nějakým způsobem rozmazlovat a hýčkat, jinak zakrníte mezi ostatními konkurenty.

Doba, kdy stačilo e-shop vytvořit a o nic moc se starat je již dávno pryč a je to jedno z nejvíce konkurenčních prostředí, takže ani zde nemůžete očekávat nějaké brzké zbohatnutí bez práce. Bez práce to jde jen za předpokladu, že si najmete nějaké zaměstnance, ale to jsou další výdaje měsíční. Je nutné počítat s tím, že rozjezd úspěšného obchodu není o stokorunách, ale o desítkách tisíc! Takže jak sami vidíte, není to nic levného.

6) Prodeje přes Aukro a podobné portály – Online prodej bez vlastního obchodu.

Prodávat na internetu jde i bez vlastního e-shopu třeba na Aukru, jak jsem již zmínil. Ale popravdě, zde je možná ještě větší konkurence, jak u samotného provozování e-shopu a internet je doslova zahlcen prodejem čehokoliv. Pokud nevlastníte, nebo nevyrábíte něco svého, tak tu moc velký prostor pro další prodejce není.

Když se podíváte na ceny prodávaného zboží (pro zákazníka jen dobře), tak pro prodejce to není po stránce marže a výdělku nic moc, jelikož víc jak 90% prodejců si navzájem konkuruje pouze cenou a ničím jiným, že já osobně bych to za ty ušmudlané drobné nedělal. Starosti s vyřizováním dotazů a posílání balíků za nula nula nic mi přijde jednoznačně kontraproduktivní.

Ke všem zde popsaným způsobům výdělku je nutno vlastnit ŽL, tak na to nezapomeňte!

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *