Když nabídka převládá nad poptávkou

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Každý, kdo provozuje nějaké své internetové stránky se je vesměs snaží i nějakým způsobem přetavit na výdělek pomocí prodeje reklamy či prodejem odkazů. Já se v tomto článku zaměřím na prodej bannerů, což je jeden z nejběžnějších způsobů výdělku. Pro prodej takovéto plochy je hned několik způsobů a nejvýhodnější je přímí prodej inzerujícímu. Tento způsob je ovšem celkem časově náročný a tak existují i různé reklamní systémy. Jedním z nich je například AdExpert.cz, což je nezávislé tržiště webových reklamních ploch.

Systém by sám o sobě špatný nebyl, ale jak ho tak pozoruji delší dobu, tak tam vidím jeden velký problém v tom, že nabídka převládá nad poptávkou. Toto je nejčastější nedostatek většiny podobných systémů. V nabídce je sice relativně z čeho vybírat, ale plochy postrádají kvalitu a nebo jsou ceny ploch tak trochu mimo realitu. Ze strany provozovatele by to chtělo v tomto ohledu na tom trochu zapracovat a systém více aktivně propagovat. Tím by se do systému dostalo více kvalitních ploch a hlavně kupců, kterých tam též není moc (osobně si myslím, že je to hlavně z důvodu již zmíněného a to je ta kvalita).

Defakto nikde jsem neviděl jedinou zmínku o tomto systému, když nebudu počítat fóra o internetovém podnikání. Za sebe mohu říci, že mi vadí jedna věc a to, že je inzerent nucen dobít kredit rovnou ve výši 1 000 Kč. Chápu to z účetního hlediska, ale myslím si, že by bohatě stačilo třeba 500 Kč. Ten kdo si tam najde plochu, která mu bude vyhovovat, tak si rád dobije za víc, aby měl jistotu, že si plochu udrží. Já tam měl vyhlédnuté dvě plochy, které jsem chtěl využít k propagaci svého projektu a bohatě by mi na to stačilo právě těch 500 Kč (na měsíční kampaň na vyzkoušenou, zda by to vůbec bylo rentabilní) a ještě by mi něco málo zbylo na účtě. Projekt jsem nakonec prodal dříve, než jsem tento systém stihl vyzkoušet.

A co vy, máte zkušenosti s AdExpertem? Inzerujete, nebo prodáváte tam své plochy v pohodě? Co jsem se všiml, tak se tam plochy prodávají pouze v určitých kategorií a na webech, které jsou známé široké veřejnosti sami o sobě. Na menších webech se neprodává skoro vůbec, alespoň co to tak průběžně sleduji a docela velké množství webů i z AdExpert.cz odchází a místo bannerů nasazují PPC reklamy převážně od Skliku.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 26.2.2012

Zařazeno do: Podnikání na internetu

Zobrazeno: 664

Štítky: , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *