Když začíná mít den málo hodin, tak je potřeba rychle něco změnit

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

V posledních pár měsících se u mě objevil jeden velký problém a to, pomalu a jistě mi byl den (lépe řečeno 24 hodin) krátký a nedokázal jsem do něj vměstnat vše, co bych chtěl a jak bych chtěl. Projevovalo se to naprosto jednoduše, jelikož jsem byl téměř permanentně v takzvaném „mrtvolném“ stavu. Co to přesněji znamená?

Člověk je neustále unavený (způsobeno tím, že má málo spánku) a k tomu se automaticky přidává podrážděnost (zde to hrozí i začátkem konce vztahu, jelikož toto málokdo bude dlouhodoběji trpět), častá nechuť cokoliv dělat a člověk začíná kupit jednu chybu za druhou, což tak trochu souvisí i s mým jiným dřívějším článkem.

Jak to u mě odstartovalo? Aniž by jsem si cokoliv uvědomoval, tak za to jednoznačně mohlo to, že jsem začal dlouhodobě marodit (pracovní úraz, následná operace a po vyřešení jednoho problému diagnostika další operace). Najednou má člověk „mnoho“ času na různé záliby, které při práci nebyli reálné. Tudíž i přesto, že jsem již skoro rok doma, tak jsem byl ve finále unaven víc, než kdybych chodil do práce a proto bylo potřeba něco okamžitě a radikálně změnit.

Našel jsem si nové záliby (hlavně mě více, než kdy dříve chytlo vše okolo www a internetu), k tomu jsem doplnil ty předešlé (sport, filmy atd.) a najednou byl 24 hodinový den pomalu krátký na vše. A jelikož si myslím, že podobný problém (odstartovat ho může cokoliv) může postihnout kde koho, proto jsem se o tom rozhodl něco málo napsat.

Když to shrnu, tak se člověk dostane do fáze, kdy chce vše a nejlépe hned a tím šidí spánek a stane se z toho takový začarovaný kruh. Vše je to podle mě jednoznačně způsobené psychikou v tu danou chvíli a člověk má naprosto zatemněnou mysl (podobné je to u workoholiků).

Jak proti tomu bojovat a opět se hodit do „normálu“? Mě osobně nejvíce pomohla prkotina. K Vánocům jsem dostal od přítelkyně takový celkem hezký a malý kapesní diář. Nikdy jsem nebyl zastáncem nějakého velkého plánování, spíše naopak, ale říkal jsem si, jak ho vlastně využít? Když ho někam schovám a nebudu používat alespoň minimálně, tak se přítelkyně bude cítit uraženě, že mi dala opět něco, co je k ničemu.

Rozhodl jsem se proto pro takový malý pokus a na každý den od 1.1.2013 (vždy s nějakým tím předstihem samozřejmě) si do něj napsat cca body, co bych chtěl asi tak dělat a stihnout. A ejhle, najednou jsem zjistil, že když si dopředu rozplánuji různé činnosti a úkony, tak stíhám naprosto vše, již není nic tak chaotické jako předtím a ještě mi zbývá moře času, který mohu věnovat i jiným činnostem ;-).

Takže z vlastní zkušenosti mohu říci, že minimálně krátkodobé plánování má opravdu něco do sebe a není to taková blbost, jak jsem si předtím vždy myslel. Tím, že nehoním již čas a neokrádám se o spánek, tak se výrazně zlepšilo naprosto vše. Nejsem unaven, nedělám tolik chyb a i co se týká vztahu, tak nastalo výrazné zlepšení :-).

Samozřejmě toto není žádný univerzální návod pro všechny, ale pouze jsem se chtěl jako vždy podělit s ostatními o své zkušenosti. Žádný i sebevětší problém u kohokoliv není neřešitelný a vyřešit ho může někdy i doslova maličkost. Proto, pokud se i u vás vyskytl nějaký problém a objevíte tento článek, zkuste si z něj vzít nějakou tu inspiraci.

Jen bych chtěl ještě na závěr podotknout jednu věc a to, že pokud sami nebudete chtít něco změnit či udělat jinak, tak vám nepomůže nic a i desetkrát svěcená voda vás nevzkřísí! Když se chce a člověk má pevnou vůli, tak jde opravdu vše a celkem i snadno. 😉

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

11 komentářů k: Když začíná mít den málo hodin, tak je potřeba rychle něco změnit

  1. Gavarilo napsal:
    Byl jsem na tom stejně a stále tak nějak jsem 🙂 zároveň si ale věci plánuji. Porblém nastává v tom, dokopat se k splnění naplánovaného úkolu 😀
  2. Krabath napsal:
    Ahoj, naprosto s tebou souhlasím. Měl jsem podobný problém. Po operaci kolene jsem byl 5 a půl měsíce doma a tak to začalo. seděl jsem u PC pořád a něco dělat. Ať se jdnalo o stránky nebo cokoli jiného. Taky známí potřebovali pomoct, tak jsme opět byl u jejich PC a opravovala td. Není to vůbec dobrý pro vztah. Musel jsem to ukončit, nebo by to ukončila asi manželka. ještě kdyby člověk z toho měl nějaký výdělek, dalo by se to nějak okecat, ale takto to nebylo možné. Nyní jsme si pořídili nového mazla (Cane Corso – jménem Krabat, píšu o něm na stránkách) a naučil jsme se i více chodit ven, prostě mě donutil a vůbwec mi to nevadí. Je však pravda, že na psaní článků je čím dál méně času. S tím však msím také nějak bojovat, protože chci, aby mé stránky nezanikly.
  3. kanter napsal:
    to plánovanie má niečo do seba, niekedy stačí ked si iba v duchu naplánujete vlstný deň a ono to dosť pomôže, ale vždy je lepšie to mať niekde napísané na papiery, potom sa ľahšie donútite splniť to čo už je raz napísané že to treba spraviť
  4. AlesN napsal:

    @Gavarilo: Nooo, pokud toto nefunguje, tak nepomůže vůbec nic 🙂

    @Krabath: Vše má vždy své pro a proti a člověk musí kolikrát skloubit mnoho věcí najednou, což nedělá většinou dobrotu, proto je lepší nad tím zauvažovat a lépe rozvrhnout, jinak je průser 🙂

    @kanter: Papírová podoba je dobrá i z toho důvodu, že jí může zahlédnout okolí a případně zatlačit trochu na pilku, aby se ledy pohnuly, když nastane nějaký zádrhel.

  5. Kvasnička Jan napsal:
    Plánování je super, bez toho bych se už asi neobešel. I proto se scházím s lidmi co učí GTD nebo k tomu mají blízko a snažím se své metody vylepšovat. Vše je spojeno s návyky a díky Škole návyků jsem začal vše dělat jinak a voala, teď stíhám daleko více práce a mám poměrně dost času na sebe a vzdělávání. Jsem za to nesmírně rád a už jsem na toto téma napsal i několik článků. Posledně jsem se zabýval aplikací WorkFlowy, která je velice šikovná a může pomoci při řízení myšlenek a nápadů. Na plánování jsem si oblíbil týdenní plánovací diář Moleskine a vše tak nějak do sebe zapadá 🙂 Moc pěkný článek.
  6. AlesN napsal:

    @Kvasnička Jan: Mnohokrát děkuji za tip na ten WorkFlowy 😉 Vypadá to zajímavě a vůbec jsem to neznal.

  7. Kvasnička Jan napsal:
    @AlesN: Jsem moc rád, že jsem mohl pomoci. WorkFlowy je opravdu super 🙂
  8. Mirek napsal:
    Když začne docházet čas je nejvyšší čas na outsourcování. Pečlivé plánování dne sice pomůže, ale jestliže zůstane jen u toho tak je to dočasné řešení.
  9. Jakub napsal:
    V poslední době hodně prokrastinuji, a tak jsem vyzkoušel metodu popsanou v článku. Zapsat si na každý den to co potřebuji a chci stihnout udělat. Metodu používám chvíli ale už nyní jsou vidět nějaké výsledky.

    Proto moc děkuji za jednoduchý, ale velmi efektivní tip 😉

    P.S.: Tento článek jsem zmínil i u sebe na blogu

  10. AlesN napsal:

    @Jakub: To jsem rád, že ti můj článek alespoň trochu pomohl ;-).

    Člověk až kolikrát žasne, jaká prkotina (která nic nestojí) mu dokáže pomoci.

    Mnohokrát děkuji za zmínku o článku na tvém blogu 😉

  11. Michal Kubátko napsal:
    Uběhl teprve krátký čas od přečtení tohoto článku a koupi diáře a světe div se, ze vším se najednou dokážu jednodušeji vypořádat. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *