KupČlánek verze 2.0 spatřil světlo světa

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

O Pay Per Post systému KupČlánek jsem tu již dříve něco málo napsal (přečíst si můžete například rozhovor s jeho majitelem, který naleznete zde).

Jen pro připomenutí, KupČlánek byl spuštěn 11.1.2013 a od té doby dle veřejně dostupných statistik, které pravidelně sleduji vyplývá, že celkem dynamicky roste.

KupČlánek v číslech k 3.6.2013 

Registrovaných webů v systému: 433

  • Psané česky: 413
  • Psané slovenský: 19
  • Psané anglický: 1

Registrovaných uživatelů v systému: 408

  • Registrovaný jako copywriteři: 94
  • Registrovaný jako překladatelé: 41

Celkem napsaných článků: 252

Za tu krátkou dobu, co funguje, tak si myslím, že si vybudoval celkem slušné postavení na trhu a má ještě kam dále růst.

Tomu růstu by mohlo nápomoci i dnešní vydání vylepšené verze, která byla pojmenována jako KupČlánek verze 2.0.

KupČlánek je sice vyvíjen a vylepšován průběžně již od samého počátku, přesto doposud neprošel tak zásadní změnou, jako s příchodem nové verze.

Verze 2.0 je vydána přesně po 143 dnech (což je cca 20 týdnů) provozu a myslím si, že má rozhodně co nabídnout.

Níže najdete v citaci přehled toho nejzajímavějšího z oficiálně vydané tiskové zprávy.

1) Zapracovali jsme na lepší obslužnosti systému – v průběhu prvních týdnů jsme nasbírali mnoho podnětů od našich uživatelů na změny a vylepšení. Zároveň jsme analyzovali teplotní mapy jednotlivých stránek. Výsledkem je ulehčení ovládání a více než 80 větších či menších změn, které sice na první pohled neuvidíte, ale to jen proto, že je nyní vše přirozenější a „čistší“.

2) Zvýšili jsme informovanost našich uživatelů – nejen, že jsme zavedli upomínky, podrobnější informovanost a další přidání informací, ale zároveň jsme vyslyšeli vaše přání a mnoho informací si nově můžete nechat zasílat souhrnně (např. o nových poptávkách 1x denně či týdně). Všichni uživatelé poznají rozdíl, pokud si v „Můj účet“ mailing změní.

3) Komunikace mezi uživateli – již delší dobu (několik týdnů) máme komunikaci mezi uživateli nasazenu, ale stejně jako další updaty, které se uvolňovaly postupně, patří do verze 2.0. Za pár týdnů, co možnost kontaktu mezi uživateli a inzerenty existuje, proběhly desítky dotazů s efektivně rychlým řešením bez prostředníka – správce KUPčlánku.

4) Návštěvnost webů – asi nejzásadnějším krokem dopředu je nové načítání návštěvnosti u webů, které máme v nabídce. Od verze 2.0 mohou vlastníci stránek povolit jednoduše pár kliky načítání dat z Google Analytics. Náš systém si pak už sám a každý den data aktualizuje. V katalogu webů pak mají takové stránky výhodu, protože si inzerent umí představit, kolik má stránka návštěv, návštěvníků a vidí i další důležité parametry.

V uplynulých 20ti týdnech bylo v KUPčlánku zadáno více než 360 poptávek, na které uživatelé podali více než 5 000 nabídek. Obrat systému přesáhl 200 000 Kč při více než 400 webech a 100 copywriterech.

Do půl roku slibuje provozovatel připravit verzi 3.0, která posune celý systém zase o jednu dimenzi výše.

Osobně jsem ze změn nejvíce zvědav, jak se uchytí ta návštěvnost webů. Tato funkce se mi líbí hodně a být inzerent, tak bych tyto data vyžadoval znát, ale bohužel si myslím, že jí mnoho majitelů webů nenasadí.

Proč? Protože nebudou chtít, aby někdo znal jejich návštěvnost, protože ve většině případů to nebude zrovna moc valné číslo a mohlo by to inzerenta odradit :-).

Zbytek změn a funkcí nedokážu posoudit, jelikož nejsem aktivním uživatelem tohoto, ani jiného PPP systému.

K tiskové zprávě existuje i pěkná inforafika, tak vám jí sem přidávám níže též ;-).

kupclanek_infografika

Jelikož mě zajímalo ještě pár dalších věcí, které tisková zpráva neuvádí, tak jsem nechodil dlouho kolem horké kaše a s přímými otázkami kontaktoval Jana Kalianka (majitel KupČlánku), kterému takto veřejně i zároveň děkuji za odpovědi.

Jak dlouho vývoj cca trval?

Ve své podstatě se na systému pracovalo celých 20 týdnů, co je veřejný. Prvních 11 týdnů se pracovalo na podnětech uživatelů a analyzovalo se chování uživatelů. Pak se vše vyhodnotilo a navrhly se změny. Nejvíc si ovšem cením práce za posledních 14 dnů – načítání návštěvnosti v google analytics. Je to velký krok kupředu.

Prozradil by si mi i nějaké info o affiliate?

Bohužel musím přiznat, že affiliate mě velmi zklamal. Je bohužel, stejně jako překlady, velmi „nezajímavý“. Jde v něm minimum peněz a není affiliate partner, který by aktuálně vydělal tisíce, zatím jsou to jen stovky… Je to bohužel tím, že velcí inzerenti přes nikoho (zatím) nepřišli – ti se objevili někde jinde. Sám nevím kde, ale přes affil to nebylo.

Šlo by něco málo víc prozradit o inzerentech? 

Inzerenti jsou zatím spíše konkrétní shopy a SEO konzultanti, než velké agentury. Nejvíce mě překvapila registrace a aktivní využití systému jednou společností, která provozuje vyhledávač. Nemohu blíže specifikovat, ale fakt, že i společnost provozující organic kupuje články pro své projekty, mě utvrzuje v tom, že pay-per-post je skutečně správný způsob linkbuildingu i do budoucna.

Pokud bych měl uvést nějaké statistiky týkajících se inzerentů, tak největší inzerent zatím utratil za 20 týdnů provozu přes 26 000 Kč a mezi nejžádanější kategorie patří půjčky/pojištění a nebo třeba domácí kutilství/hobby. Nechci tím říci, že ostatní kategorie netáhnou, ale tyto dvě zejména vynikají.

Jaké weby nejvíce frčí dle kategorií? 

Kategorie jsou stejné, jako u inzerentů – kde je poptávka, tam je i nabídka a uzavřené zakázky. Myslím, že zajímavějším údajem je žádanost druhu webu – u levných všeobecných poptávek jde hodně inzerentů po ceně a berou pak zejména PR weby. Naopak ti, kteří hledají kvalitu, jako že jich není vůbec málo, pak jdou hlavně po magazínech a blozích.

K měření návštěvnosti, bude tento údaj viditelný pro každého v katalogu webů?

Měření návštěvnosti není vlastní řešení, ale načítáme data z asi nejlepšího statistického nástroje Google analytics. GA jsme volili nejen proto, že je přesným a respektovaným zdrojem dat, ale hlavně proto, že většina webů analytics prostě používá. Znamená to, že hned po zadání je systém schopen získat potřebná data a nabídnout je inzerentům.

Načítáme údaj o počtech unikátních návštěvníků, návštěv, počet stránek na návštěvu, čas strávený na stránce… Myslím, že to jsou údaje, které inzerenty u webu zajímají. Stojíme zde na hraně co vše zveřejnit, aby to nebyly důvěrné informace, ale zároveň aby byly informace dostatečné. Myslím, že jsme našli tu správnou rovnováhu.

A abych se vrátil k otázce – ano údaj bude stručně viditelný v katalogu webů a detailněji a přehledněji pak v samotném detailu webu, který může vidět každý po zmáčknutí tlačítka „Více informací“.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

3 komentářů k: KupČlánek verze 2.0 spatřil světlo světa

  1. Osobne GA nepoužívám, takže ako užívateľ Kupclanek.cz tam návštevnosť mať nebudem zverejnenú. Pre svoje potreby využívam StatCounter.com a som s ním spokojný.
    A čo je to „nízka“ alebo „vysoká“ návštevnosť? Mám blog s 80 ľuďmi denne a mám magazín s 250 ľudmi denne. Je to veľa alebo málo? Iste, teším sa, až to „vytlačím“ na 1000 návštev. Rozhodne však chcem zaujať obsahom, nie pochybnými praktikami.
  2. kanter napsal:
    tento systém má určite potencial ešte rásť a aj mu to doprajem, za 20 týždňov majú celkom pekný obrat
  3. Aleš Náprstek napsal:

    @Chlapec z dediny: Já tou poznámkou k návštěvnosti a nenasazení majitelů narážel hlavně na takové ty PR weby, kterých je tam většina, kde se počítání návštěvnosti neobjeví nejspíš nikdy, jelikož až by tam veřejně svítilo, že na web přijde třeba 20 lidí denně, tak by to nepůsobilo příliš dobře.

    Každý umí totiž počítat a uvažovat, že těch 20 lidí přijde na různá místa, takže efekt ze článku bude nula. nula, nic.

    V KupČlánku je ze 472 webů cca 300 PR webů a myslím si (soudě dle toho, co tam cca vidím za weby), že těch 300 webů nedá dohromady návštěvnost ani 25 000 lidí denně.

    Je taky jasné, že každý Analytics používat nemusí, ale používá ho většina, proto byl také nasazen.

    Jinak nízká a vysoká návštěvnost nejde jednoznačně definovat, protože tam, kde může být třeba 50 lidí denně málo, může být na druhém webu vele úspěch. Vždy záleží na konkrétním webu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *