Moje zkušenosti s platbou pomocí Plimus.com

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Nedávno jsem brouzdal internetem s tím, že jsem nehledal nic extra konkrétního, ale spíše hledal nějaké nové zajímavé informace atd.. Při tomto nevinném brouzdání jsem narazil na jednu stránku, kde byli k zakoupení celkem zajímavé scripty za dobrý peníz. Jelikož rád všelijak experimentuji a občas i fantazíruji, proto jsem se rozhodl jeden z nabízených scriptů zakoupit.

Prozatím se jedná u mě o takzvaný nákup do šuplíku s pořadníkem, možná někdy použiji a zprovozním. Script nestál žádné velké peníze, které bych nemohl případně oželet, přeci jenom šlo o nějakých cca 15 USD i s daní. Mimochodem, takovýhle scriptíků vlastním více a občas si s nimi hraji doma na lokálním serveru s tím, že je někdy použiji i veřejně.

Na zmíněné stránce jsem našel jedinou možnost zakoupení pomocí Plimus.com, což bylo do té doby pro mě neznámé a nikdy jsem o žádném Plimusu neslyšel. Automaticky než jsem učinil nákup jsem nejprve pátral, co to ten Plimus.com vlastně je, jelikož doposud jsem používal vždy pouze Paypal.

Při zjišťování informací jsem zjistil, že Plimus.com je on-line služba, která byla založena v roce 2001 (něco jsem evidentně zaspal, když jsem o ní 11 let neslyšel :-)). Tato služba poskytuje cestu pro on-line podnikání, kde můžete prodat své služby a produkty, sledovat a komunikovat se zákazníky. Pro nakupující (což jsem byl já) je to vlastně takový relativně bezpečný způsob nákupu od dodavatelů.

plimusPo tomto zjištění o co se jedná jsem se již nebál dokončit svůj nákup, už i proto, že jsem byl zvědav co a jak :-). Klikl jsem tedy na tlačítko nákup a byl jsem automaticky přesměrován do platebního modulu Plimuse. Platbu jsem uskutečnil pomocí karty přes tento systém. Stejně mi za měsíc končí její platnost a víc jak 500 Kč na ní není, takže se po stránce bezpečnosti neobávám ani případného zneužití, jelikož kartou v zahraničí zásadně neplatím.

Zadal jsem tedy veškeré potřebné údaje a potvrdil nákup (objednávku). Chvilku se nic nedělo, jen to psalo ověřuji transakci. Po cca dvou minutách na mě vybaflo něco ve znění, že  mě případně budou kontaktovat na mobil, který jsem zadal a nic o tom, jestli platba proběhla ok či nikoliv. Jo a abych nezapomněl, tak i přesto, že Plimus je primárně v angličtině, nebo případně v ruštině (myslím hlavní web), tak při platbě jde zvolit češtinu ;-).

Jak píšou, že prostřednictvím Plimus.com je vše rychlé atd., tak v tomto případě to tedy lehce pokulhávalo. Vyrozumění o tom, že platba proběhla úspěšně mi přišlo až za dva dny od nákupu a to jsem tento potvrzovací email našel ještě náhodou ve spamu! Říkám si fajn, tak to třeba uvázlo někde mezi bankami, stát se může cokoliv. Prohlížím potvrzující email dále a vidím v něm dva odkazy. Světe div se, ani jeden nebyl s možností si zakoupenou věc někde stáhnout.

Proto jsem se vrátil zpět na web prodejce, abych našel na něj kontakt a mohl mu napsat email, aby mi poslal nějaké info o tom, kde si mnou zaplacenou věc můžu vlastně stáhnout. Psal jsem mu cca v 18:15 našeho času Odpověď mi dorazila celkem rychle druhý den v 1:35 ráno, psal jsem do USA, tak vzhledem k časovému posunu se času odpovědi nedivím. V odpovědi jsem nalezl vesměs žvásty typu jako jsou rádi, že jsem zakoupil jejich produkt atd. a na konci byl odkaz na stažení.

Říkám si, sláva, po třech dnech od nákupu (který má být hned) se dopracuji k produktu. Jenže omyl, po kliknutí na odkaz to po mě chtělo vyplnit přihlašovací jméno a heslo na Plimus. Toto jsem sice zadával v objednávce, ale nefungovalo to! Konkrétně heslo to nevzalo, i když nevím proč. Tak jsem okamžitě klikl na zaslání zapomenutého hesla, kde jsem vyplnil přihlašovací jméno a můj email a objevilo se typická věta, co informuje o zaslání hesla a pod tím bylo uvedeno, že pokud heslo nedorazí v dohledné době (nevím co je dohledná doba, či chvilka v minutách), tak že se má kontaktovat podpora (byl uveden email podpory).

Čekám hodinu, dvě a stále nic, tak jsem zkusil o heslo požádat ještě jednou a znovu jsem čekal cca hodinu. No co myslíte, že se stalo? Kdo typuje, že nic, tak vyhrál :-D. Už jsem byl naštván, tak jsem napsal na email podpory, který byl uveden, jestli by bylo možné zaslat ještě tento rok to pitomé heslo (samozřejmě jsem to napsal trochu slušněji, aby se na mě nevykašlali ;-)). A opět jsem čekal, hodinu, dvě, pak jsem odešel od pc a jel na nákup do Tesca a ani po čtyřech hodinách žádná odezva.

Nejspíš super podpora, člověk po nich chce banalitu a nezájem. Od podpory jsem se žádné odpovědi do dnes nedočkal, ale zato mi přišli druhý den od žádosti dvakrát (pokaždé jiné) vygenerované heslo. Samozřejmě fungovalo to o chlup dříve zaslané, i když logicky by mělo to druhé, ale budiž, po celkem pěti dnes od nákupu jsem se dopracoval k možnosti stažení zakoupeného scriptu! Kolikrát si tak říkám, jestli by nebylo lepší vše ukrást a mít klid a hlavně to mít skoro hned :-D. Jak blbec vše poctivě platím a pořád jenom na něco čekám.

Proto, pokud patříte mezi slabší netrpělivé jedince, tak nákup pomocí Plimus.com zrovna dvakrát nedoporučuji. Těm, co nevadí případné čekání  mohu potvrdit, že to funguje :-).

A otázka na závěr, má s Plimus.com zkušenost i někdo z vás? Jak nákup probíhal, podělíte se o poznatky? Beru jak pozitiva, tak i negativa ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 16.8.2012

Zařazeno do: Internet

Zobrazeno: 846

Štítky: ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *