Myslíte si, že se vyplatí najímat renomované firmy na správu PPC reklamy?

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Dnes jsem měl možnost nahlédnout a neomezeně si hrát s jedním AdWords účtem, který byl součástí firmy, kterou koupil jeden můj známí. AdWords účet a reklamy na něm slouží jako podpora k několika webům, přes které se objednává určitá služba. Bohužel nemohu býti více konkrétní o jakou službu přesně jde, jelikož si to známí nepřeje, abych někde ventiloval detaily o jeho firmě atd., což samozřejmě hodlám dodržet.

Ale zpět k tomu, proč jsem se rozhodl napsat tento článek. O reklamy se před koupí firmy bývalému vlastníkovi starala vůbec jedna z největších firem na propagaci u nás a když jsem viděl ty výsledky, tak se mi doslova protočily panenky v očích. Za ty šílené prachy za správu a peníze, které byli nasypané do reklam v kombinaci s efektem je to opravdu dobrý job. Takhle nastavit by to mohl defakto kdokoliv, kdo ví alespoň okrajově, co je vlastně AdWords.

Zde je krásně vidět a potvrzuje se i pravidlo, že z cizího krev neteče a mrhání cizími penězi takovou firmu vůbec netrápí. Osobně bych jak od správce, tak i za vynaložené prostředky očekával výrazně lepší výsledky. Za více jak 400 000 Kč vložených do reklamy konverze lehce přes 2 %, což se rovná totálnímu prodělku. Reklam nastavených mraky (přes 800 klíčových slov) a cílilo se výhradně na cizinu (a to ještě hrozně, že to bije do očí), jelikož služby jsou primárně určené pro cizince. Kolikrát stálo přivedení jednoho zákazníka i více jak 4 000 Kč, což je sakra hodně!

Nejsem žádný PPC specialista, který by se snažil své služby někomu nabízet, ale nyní mám před sebou výzvu si to mrhání cizími penězi též vyzkoušet :-D. Jak říkal známí, horší to být už stejně nemůže a maximálně tím může jen získat. Proto pokud si někdo z vás myslí, že vás najmutí podobných firem („profíků“) spasí a vy budete jen vydělávat, tak by vám tento můj článek mohl trochu otevřít oči. Neříkám, že se to musí být u všech těchto specialistů stejné, přesto případně pečlivě vybírejte.

PPC reklama není zase až taková velká alchymie, aby si to nemohl nastavit a vyladit kde kdo. Naučit se dá cokoliv, jen se o to musí člověk trochu zajímat a starat a když vezmu v potaz, kolik se dá ušetřit za tu správu, tak to nejsou zrovna zanedbatelné částky. Ušetřené peníze můžete lépe investovat a ve finále vám to může přinést i větší užitek!

Schválně, jestli najde tento článek někdo, kdo má s podobnými „specialisty“ podobnou zkušenost se stejným efektem? Podělíte se s námi případně o vaše zkušenosti v komentářích? 😉

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 11.7.2012

Zařazeno do: Podnikání na internetu

Zobrazeno: 518

Štítky: ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *