Nebojte se ozvat, vyplatí se to

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Již delší dobu jsem se poohlížel po nějakém řešení, na kterém postavit malý e-shop. Prošel jsem si v klidu všechny open source řešení, které jsem testoval na localhostu, abych si je osahal a mohl zhodnotit, jak náročné jsou na správu. Celkem mě zaujal Prestashop, který se mi zamlouval asi tak ze všech nejvíce. Když jsem se poohlížel po možnostech jeho rozšíření, zjistil jsem, že bych musel nechat doprogramovat plno funkcí.

Proto jsem usoudil, že tudy cesta nepůjde. E-shop není pro mě, ale pro potřeby mojí matky, která se v těchto věcech naprosto nevyzná a nechce do samotného řešení e-shopu investovat žádné velké peníze a tím pádem platit programátora není možné. Peníze raději investuje do skladových zásob atd., proto jsem se začal poohlížet po nějakém řešení, které jde pronajmout a nejde to do tisíců měsíčně.

Z celkem levných a relativně levných řešení mě zaujal Eshop-rychle.cz a Hostshop.cz od webhostingového poskytovatele Savana.cz. Řešení od Bohemiasoftu (eshop-rychle.cz) je na oko více propracované, ale nelíbí se mi na něm ta masovost. Přes 9 000 e-shopů na tomto systému je sice záruka funkčnosti, ale při testování verze zdarma jsem zjistil plno omezení.

Proto u mě nakonec vyhrál Hostshop.cz od Savany, který je jednoduchý na ovládání, snadno modifikovatelný, všechny potřebné funkce nabízí též a hlavně se v něm opravdu snadno a rychle zorientovala i moje máti :-). Navíc jsem měl se Savanou pozitivní zkušenosti již v minulosti a hostoval u nich.

Vybral jsem tedy doménu, kterou jsem koupil u Wedosu (nebudu lhát, cena rozhodla ;-)) a vybral tarif SAVANA 1000, který jsem uhradil kartou s tím, že do 24 hodin bude vše aktivní. Ze zkušenosti vím, že Savana nepatří zrovna mezi rychlíky co se týká aktivace služeb. Proto jsem z toho nedělal žádné unáhlené závěry, že i po 24 hodinách není vše funkční. Objednávku jsem uskutečnil v sobotu 31.3.2012 a těšil jsem se, že v pondělí ráno již bude vše ready.

Jenže omyl, ještě v půl druhé dnes odpoledne nefungovalo nic, kromě přihlášení do administrace. Proto jsem již trochu naštvaný kontaktoval emailem podporu a napsal jim tento email, ve kterém jsem už jenom z principu žádal o prodloužení zaplaceného období z důvodu nefunkčnosti.

Dobrý den,

dne 31.3.2012 jsem u Vás aktivoval a zaplatil hosting Savana 1000, platbu provedl kartou s aktivací do 24 hodin. Dnes máte 2.4.2012, což je 24 hodin již 2x a stále nefunguje FTP připojení, ani Hostshop, prostě nic.
Proto Vás žádám neprodleně o nápravu a zprovoznění + prodloužení aktivace účtu o dobu, co nebylo možné využívat zakoupenou službu.
Nehodlám platit za něco, co nemohu využívat a nebylo dodrženo to, co máte uvedeno na webu. To že se člověk dostane do administrace a nic víc je sice hezké, ale málo praktické, když nejde s hostingem nic dělat.
Děkuji za urychlené vyřešení problému a kompenzaci za prodlevu.

Doslova během chvilky mi dorazila odpověď z podpory Savany.

Dobrý den,

ano samozřejmě. Informaci jsem předal technikovi. Ten již pracuje na zprovoznění Vašeho účtu.

Přeji pěkný den.

Pokud chcete poslat doplňující informace, odpovězte na tento email a zachovejte „Subjekt“, neposílejte nový email.

Kvapil Marek

Říkám si fajn, do cca 30 minut bude již vše funkční. Opět omyl, nebylo. Po další víc než hodině jsem byl už totálně naštván a uvažoval jsem o tom, že si nechám vrátit peníze a poohlédnu se nakonec po jiném řešení. Opět jsem psal na podporu Savany.

Dobrý den,

je to víc než hodina od mého předchozího emailu a doména s hostsopem a ftp stále nejede. To je to takový problém zprovoznit?

Byl bych rád, aby to dnes fungovalo a to nejpozději do 16:00. Popravdě, už mi dochází trpělivost. Pokud to nebude do těch 16:00 dnešního dne, budu žádat o vrácení peněz a půjdu hostovat jinam.

To jsem ještě nikde nezažil, aby taková zásadní věc, jako je ftp nefungovalo. Za Vaše služby jsem zaplatil cca 1 800 Kč a kdekoliv jinde i za měsíční cenu v řádech desetikorun jde vše a hned.

Ještě než dorazila odpověď z podpory, zjistil jsem, že již vše funguje tak jak má. Odpověď z podpory mi přišla v následujícím znění.

Dobrý den,

prezentace jsou již funkční a neměl by být problém s přihlášením na FTP. Aplikace Hostshop se již také zobrazuje. Kolega již provedl opravu před nějakými 15 minutami.

Problém byl nahlášen před dvěmi hodinami a kolega ihned zakročil a problém řešil. Bohužel se nám nepovedlo detekovat problém u Vašeho účtu dříve. Za situaci se samozřejmě omlouváme.

Informuji obchodníka a celou věc mu předám aby s Vámi probral další kroky.

Přeji pěkný den.

Pokud chcete poslat doplňující informace, odpovězte na tento email a zachovejte „Subjekt“, neposílejte nový email.

Kvapil Marek

Říkal jsem si, to jsem zvědav, co mi ten obchodník napíše a spíše jsem čekal nějaké výmluvy a nebo praktiku typu: Vy jste si špatně nastavil to a to.

Co mě ovšem potěšilo bylo, že ten zmiňovaný obchodník byl sám majitel webhostigu Savana Pavel Höfner, který se na nic nevymlouval a otevřeně mi sdělil v čem byl problém a nabídl i kompenzaci. Opět dokládám email jako důkaz.

Dobry den,

omlouvam se vam za problemy na nasi strane. Jiz je vse vyreseno a jako kompenzaci prijmete od nas prodlouzeni vaseho webhostingu o 3 mesice zdarma. Problem byl v chybnem vytvareni VPS serveru u novych uctu, nebot jsm o vikendu delali vyrazny upgrade celeho administracniho systemu.

FTP neni problem vytvorit, ale u nas nezikavate sdilene FTP, ale svuj FTP server atd. Z tohoto duvodu je cela konfigurace vyrazne slozitejsi a chyba by se jiz nemala opakovat.

Dekuji za pochopeni
Hofner

I přes mojí počáteční skoro nepříčetnost, jelikož jsem člověk co nerad na cokoliv čeká, mě  tato zkušenost utvrdila v několika věcech a to, že člověk nemá dělat unáhlená rozhodnutí pokud je naštván. Druhou věci je to, že jsem se i přes drobné nepříjemnosti v Savaně nezklamal a vše funguje dobře a svižně. Rozhodně mohu tento webhosting upřímně doporučit každému, ale pokud jste na tom podobně jako já, prášky k objednávce a aktivaci jsou nutností ;-).

Účet se opravdu prodloužil o 3 měsíce jak mi bylo nabídnuto a místo konce 31.3.2013 se datum posunulo na 2.6.2013. Podobné řešení v případě nefunkčnosti by měl nabízet každý solidní poskytovatel hostingových služeb. Pokud tomu tak není, doporučuji vám rychle odejít jinam a oslovit třeba právě Savanu.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 2.4.2012

Zařazeno do: Hostingy

Zobrazeno: 967

Štítky: , , , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

2 komentářů k: Nebojte se ozvat, vyplatí se to

  1. Turek napsal:
    Pěkně napsáno, tedy že někdo tak agresivně řešit služby mě s mou povahou nikdy nenapadlo, ale chápu to tvé chování. Co jsem se chtěl zeptat, ukážeš ten tvůj Eshop, chtěl bych jsem se mrknout jak vypadá. Coby dlouholetý Savanista o nějakém taky uvažuji.
  2. AlesN napsal:

    Eshop rád ukážu, ale musíš vydržet, až bude dodělán. Zatím by si toho moc neviděl, jelikož jsem ještě neměl čas se na to vrhnout díky civilnímu zaměstnání. Počítám, že tak cca příští týden v pondělí či úterý, v horším případě až o dalším víkendu zveřejním odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *