Průběh refundace platby u TomTom

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Před pár dny, konkrétně 6.8.2012 za mnou přišel soused s jeho dvěma navigacemi značky TomTom, které využívá celá jeho rodina a jestli bych mu nemohl aktualizovat mapy, že se s navigacemi nedělalo nic již víc jak dva roky. Soused je postarší pán, co nemá ani tušení, co je online platba kartou přes internet atd. a navíc je i celkově technický typ, tak by aktualizaci nezvládl, i když to není nic těžkého.

Souhlasil jsem, mrkl jsem na stránky TomToma, abych zjistil, kolik stojí nové mapy a mohl mu říci kolik mi má přinést peněz, že to zaplatím ze svého PayPalu. Soused donesl 2 408 Kč co stály nové mapy a šel jsem na věc. Nejprve jsem začal TomTom Start 20, kde jsem zakoupil novou mapu střední Evropy za 1 032 Kč. Mapu jsem stáhl, nainstaloval, vyzkoušel a navigaci mu odnesl hotovou.

Druhá navigace byla TomTom GO 730 a tam byla mapa Evropy (celé). Interní paměť tohoto přístroje je 2 GB a nová mapa měla přes 2 GB, takže byla potřeba rozšířit o SD kartu o velikosti 4 GB, aby bylo možné mapu do navigace dostat. SD kartu této velikosti jsem měl nevyužitou naštěstí doma, tak se nemusela honem shánět.

Zakoupil jsem tedy opět přes Paypal potřebnou mapu za 1 375,47 Kč a už jsem se jí chystal začít stahovat. Naštěstí, než jsem stihl kliknout na stahovat, tak zazvonil zvonek a za dveřmi soused. Co čert nechtěl, v ruce držel SD kartu s logem TomTom a se slovy, že si vzpomněl, že jeho syn nedávno něco na toho TomToma kupoval v obchodě. Po bližším prozkoumání jsem zjistil, že na ní je přesně ta samá mapa, co jsem právě zakoupil.

Říkám si paráda a co teď, je škoda znovu dávat peníze za jednu a tu samou věc, která bude nevyužita. Napadlo mě zkusit kontaktovat podporu TomToma a zjistit, jestli by šly vrátit peníze za poslední nákup, když nedošlo ke stažení, tedy dodání a nic by nemělo vrácení bránit. Našel jsem si tedy telefonický kontakt na podporu v ČR, zavolal jsem tam, udělal ze sebe trochu hlupáka, že jsem se spletl atd. atd. a že bych potřeboval stornovat zaplacenou objednávku.

Pán na podpoře mi lámanou češtinou (byl to Polák) řekl, že to není žádný problém, ať tedy už nic nestahuji a že můj požadavek odešle do Nizozemské centrály, hned jak jim v systému naskočí informace o dokončení platby (chvilku to nejspíš u nich trvá a já volal maximálně tak 20 minut po nákupu) a bude mě o průběhu informovat emailem, případně telefonicky, kdyby nastala nějaká komplikace.

Druhý den (7.8.2012) mi přišly faktury za oba nákupy a nic víc, tak jsem si říkal, to zase bude určitě nějaký problém, jelikož já jsem na problémy přímo klikař ;-). 9.8.2012 mi přišel email od podpory, že moje žádost byla úspěšně doručena do centrály a že mě budou informovat o dalším průběhu. Říkám si, pohoda, tak to půjde snad hladce a brzy budu mít své peníze zpět, jelikož bych byl na mé ochotě značně škodný.

Soused měl navigace hotové, u té druhé stačilo vložit jím přinesenou SD kartu a běhala na nejnovější mapě. Peníze jsem mu za tu druhou mapu již vrátil a tudíž u TomToma vysejí moje peníze :-). Dlouho se nic nedělo, až dnes 17.8.2012 dorazil email jak od Paypalu, tak i od podpory TomToma, že peníze mi byli navráceny.

Běžel jsem se tedy hned mrknout na Paypal, jestli tam opravdu jsou, jelikož mám Paypal propojen s platební kartou, tak jsem nevěděl, jestli je připsali zpět na kartu, či jen na Paypal. Vrácenou platbu v Paypal účtu vidím, ale svítí u toho poznámka, že se peníze připíšou 24.8.2012 :-). Takže asi půjdou nejspíš rovnou na kartu soudě podle té doby.

Osobně jsem tedy čekal, že průběh vrácení peněz bude trochu rychlejší a nebude to v dnešní online době trvat 18 dní :-). Na druhou stranu jsem rád, že se vůbec vrátí. Proto pokud by se vám někdy stalo něco podobného, tak se nemusíte bát, že o své peníze přijdete. Při jakémkoliv problému stačí kontaktovat telefonem podporu TomToma na čísle +420 23 90 00 491 a určitě vám bezproblémově poradí a vyhoví jako mě ;-).

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 17.8.2012

Zařazeno do: Internet

Zobrazeno: 926

Štítky: , , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

3 komentářů k: Průběh refundace platby u TomTom

  1. Helena Hubáčková napsal:
    Tak pokud mohu přispět vlastní zkušeností, stalo se mi něco podobného, jen důvodem k vrácení nestažené mapy byla neschopnost ze strany TomTomu vystavit fakturu na právnickou osobu.
    Na podpoře mi žena (opět lámanou češtinou – odhadem Ukrajinka) sdělila, že refundace proběhne maximálně do 6 týdnů. Na můj dotaz, zda opravdu mluví o týdnech, ne o dnech (díky špatné češtině jsem si opravdu nebyla jistá) mě ujistila, že je to tak (prostě 1,5 měsíce!!!), ale že je to lhůta maximální. A důvodem je prý to, že to jde přes Holandsko.
    Hezké – platbu si z kreditky zvládli na vlastní účet připsat za dva dny, ale opačným směrem na to potřebují 6 týdnů. A samozřejmě doteď, tj. po více než 3 týdnech, peníze vrácené nejsou…
    Jak mám navigace TomTom ráda, tak tohle považuji za tragédii a vyloženou sprosťárnu… (18 dní byl tedy naprosto super termín!)
  2. Helena Hubáčková napsal:
    Datum 2.1.2013 – peníze stále nikde :(((
  3. Helena Hubáčková napsal:
    Datum 15.1.2013 – peníze v řádném termínu nebyly vráceny. V den, kdy končila šestitýdenní lhůta jsem znovu kontaktovala podporu Tom Tomu. Operátor přislíbil případ okamžitě předat finančnímu oddělení a neprodleně mě informovat o výsledku. Uplynuly další tři dny (+ víkend) – odezva nula! Znovu volám – výmluvy, mlžení… Dnes je to sedm dní (včetně vékendu), kdy jsem platbu urgovala poprvé. Znova telefonát na podporu – tentokrát operátorka s lámanou češtinou, opět mlžení, opakování frází – výsledek nula. Na mou žádost o kontakt na nadřízeného mi byl zaslán mail s adresou sídla Tom Tomu v Nizozemí, kam prý si mám písemnou stížnost v angličtině zaslat pozemní poštou.

    Ze strany Tom Tomu – vrchol neomalenosti, pohrdání zákazníkem a ukázka jednoho z nejhorších zákaznických servisů, na jaký jsem kdy narazila (takovéto praktiky tady byly krátce po revoluci, když náš trh připomínal džungli, kde platí právo silnějšího…)

    Nikomu nedoporučuji pořizovat nic od Tom Tomu – ve chvíli, kdy budete cokoli potřebovat řešit, zjistíte, že jejich web v češtině neobsahuje vlastně žádné kontakty, žádné konkrétní podmínky v ČJ – prostě nic, co má zálazníkovi pomoct vyřešit jeho problém!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *