Vyzkoušel jsem Sun-shop

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Dnes jsem se rozhodl vyzkoušet Sun-shop, což je další e-shop řešení, které si můžete pronajmou a tento produkt provozuje společnost Sunlight systems s.r.o.. Vybrat si můžete ze dvou možností, kde tou levnější je Varianta C (s DPH stojí 1 908 Kč měsíčně) a tou dražší Varianta Cplus (ta stojí s DPH 2 748 Kč měsíčně).

Levnější Varianta C nabízí 5 GB místa na disku, je omezena na maximálně 10 000 položek v e-shopu a obsahuje o 34 funkcí méně jak Varianta Cplus, která nabízí 6 GB místa na disku a je omezena na maximálně 15 000 položek v e-shopu.

Sun shop
Rozhodl jsem se tedy otestovat nejdražší verzi s funkcemi viz níže.

Seznam funkcí je opravdu bohatý, posuďte sami níže:

  • využití vlastní domény (př. www.mojedomena.cz)
  • doména něco.sun-shop.cz zdarma
  • automatické zálohování dat
  • pravidelné aktualizace
  • grafické šablony
  • vlastní úpravy grafiky (hlavička, barevnost, ..)
  • technická podpora
  • pokročilá optimalizace pro vyhledávače (SEO)
  • nakupování v e-shopu přístupné ve všech moderních prohlížečích
  • exporty produktů e-shopu pro vyhledávače zboží (xml feedy)

1. Objednávky

  • vytváření objednávek v e-shopu, možnost vložit objednávku přes admin, editace a mazání objednávek
  • filtrování objednávek
  • editovatelné dopravy a platby
  • editovatelné stavy objednávek
  • tisk objednávek, dodacích listů, faktur (HTML nebo pdf)
  • možnost vložit logo a podpis s razítkem na objednávky, dodací listy a faktury
  • možnost dočasně zakázat vytváření objednávek (dovolená, nemoc)
  • editovatelné nastavení limitu pro dopravu zdarma
  • historie změn u objednávky
  • možnost zobrazení textu v košíku, kolik chybí Kč pro dopravu zdarma
  • možnost automatického zasílání emailů při změně stavu objednávky
  • export objednávek do XML
  • export objednávek do CSV pro PPL a Českou poštu
  • posílání SMS zákazníkovi s informací o stavu objednávky ( přes Klikniavolej.cz,…)
  • tisk dobropisu
  • historie odeslaných emailů u objednávky
  • možnost měnit formát číselné řady objednávek, faktur a dodacích listů
  • doprava zdarma pro konkrétní zboží
  • zakazování doprav pro konkrétní zboží
  • zakazování způsobu platby u konkrétního zboží
  • dopravy zboží podle hmotnosti zboží v košíku
  • minimální ceny objednávky volitelné pro různé skupiny zákazníků
  • různé kombinace plateb a doprav pro různé zákaznické skupiny – možnost jiné ceny atd.
  • tiskový balíček: dob. poukázky typu A, Poštovní podací arch, adresní štítky, štítek obchodní balík
  • požadované datum dodání – zákazník v objednávce může vyplnit toto datum

2. Zboží

  • přidávání, editace a mazání zboží, krátký a dlouhý popisek u zboží
  • fotogalerie obrázků u zboží, zobrazení fotografie v popup okně, automatické zmenšování obrázků
  • EAN kód u zboží
  • datum zveřejnění zboží
  • běžná cena / naše cena
  • skladové zásoby jako dostupnost zboží
  • kategorie – tvorba stromové struktury katalogu zboží, neomezené množství kategorií a podkategorií
  • možnost vložit zboží do více kategorií
  • možnost vložit popisek a obrázek ke kategorii
  • štítky zboží (Akce, Novinka, Výprodej, Poslední kus, Náš tip)
  • filtrování zboží
  • související zboží
  • přiložení souborů ke zboží (pdf, mp3, xls, doc, txt, …)
  • editovatelné dostupnosti zboží
  • vlastní parametry zboží, možnost vložit popisek k parametrům
  • jednotky u zboží
  • varianty zboží
  • alternativní zboží
  • doplňkové zboží
  • hromadné akce: přeceňování zboží, řazení do kategorií, nastavení štítků, klonování zboží
  • na detailu produktu možnost sdílení – Facebook, Twitter atd.
  • diskuze u zboží
  • technické parametry u zboží
  • vložení videa ke zboží
  • recyklační a autorské poplatky
  • slevy – možnost nastavit absolutní a procentuální slevy pro zboží, procentuální slevy pro kategorie zboží
  • skladové zásoby (kombinace kusů skladem a dostupnosti zboží)
  • sety zboží
  • vodoznak přes fotografii
  • možnost vytvářet vlastní štítky ke zboží
  • hromadný import zboží ze souboru typu csv (univerzální formát importu zboží z MS Excel)
  • hromadný export zboží do souboru typu csv (univerzální formát MS Excel)
  • množstevní slevy
  • minimální počet objednatelných kusů + nastavení po kolika kusech lze do košíku přidávat
  • dodavatelé: správa dodavatelů + generování přehledů zboží z přijatých objednávek seskupené dle dodavatelů
  • obrázkové vstupy do podkategorií
  • možnost vyskakovacího varovného okno pro vstup do kategorie
  • na detailu zboží speciální parametr jako políčko pro text nebo textové pole do kterého může zákazník vepsat vlastní text
  • dárek ke zboží
  • prodej po baleních + množstevní slevy pro balení
  • konfigurátor sestav (příplatkové parametry)
  • inteligentní štítky

3. Redakční systém (správa obsahu)

  • ankety
  • zobrazení obrázků, tabulek, odkazů, ikonek, bannerů a další
  • editace článků přes WYSIWYG editor
  • boxy se zbožím: náš tip, nejprodávanější, novinky, aktuální dle kategorie
  • vkládání partnerských ikonek do patičky
  • integrovaný CMS systém Sun-admin (plnohodnotný redakční systém pro správu www stránek)
  • přidávání, mazání článků
  • multifunkční menu s články
  • správa boxů
  • mapa stránek
  • download sekce
  • aktuality
  • možnost nastavit práva administrátorů
  • diskuze u článků
  • zakázání přístupu na stránky dle IP adresy
  • formulář pro jednoduchou výměnu odkazů
  • fotogalerie – strukturovaná galerie, možnost vytvářet podgalerie
  • slovník pojmů
  • poradna
  • návštěvní kniha
  • slideshow
  • automatická Mapa stránek určená pro návštěvníky e-shopu
  • export návštěvní knihy do csv (univerzální formát MS Excel)
  • plovoucí bannery

4. Nákupní prostředí

  • volba počtu produktů na stránce v katalogu (pro zákazníky)
  • změny řazení zboží (názvu, ceny, doporučeně), zobrazení množství zboží na výpisu zboží, stránkování u zboží
  • fulltextové vyhledávání
  • přepínání zobrazení zboží jako katalog/seznam
  • možnost zobrazovat zvětšeniny při přejíždění přes obrázky zboží v katalogu
  • možnost zobrazovat obsah košíku při najetí myší
  • sledování zásilky
  • hodnocení zboží
  • poslat produkt známému
  • dotaz na prodavače
  • našeptávač u vyhledávání
  • oblíbené zboží
  • hlídací pes (dostupnost, změna ceny zboží)
  • filtry v katalogu zboží (parametry, výrobci, cena a skladová dostupnost)
  • doprava – Česká pošta – Balík Na Poštu
  • doprava – Zásilkovna
  • doprava – ŽabkaPoint
  • doprava – HeurekaPoint
  • porovnávání zboží
  • javascriptový strom produktů (katalog)
  • kopírování historické objednávky

5. Zákazníci

  • registrace zákazníků, zákaznický účet, přehled stavů objednávek registrovaným zákazníkům
  • databáze zákazníků, editace zákazníků, přidávání a mazání zákazníků
  • cenové skupiny zákazníků
  • export zákazníků do CSV
  • automatické zasílání nového hesla při zapomenutí
  • generování ceníků pro zákaznické skupiny
  • soubory u zboží dle zákaznických skupin

6. Marketing

  • automatický export pro vyhledávače zboží (formát exportu pro zbozi.cz, jyxo.cz, heureka.cz, heureka.sk a monitor.cz)
  • heureka.cz: ověřeno zákazníky
  • šablony emailů
  • newsletter – emailový zpravodaj
  • možnost vyskakovacího okna na úvodní straně
  • newsletter – produktový zpravodaj
  • provizní systém + dárkové a slevové kupóny (absolutní hodnota)
  • věrnostní systém + dárkové a slevové kupóny (absolutní hodnota)
  • v košíku možnost zobrazovat doplňkové a příbuzné zboží (cross-selling)
  • sleva v procentech v košíku při dosažení nějaké hranice
  • e-shop na Facebooku
  • integrované propojení konverzí eshopu s Google Analytics
  • integrované propojení konverzí eshopu s Heureka.cz
  • integrované propojení konverzí eshopu s Sklik.cz
  • integrované propojení konverzí eshopu s Zbozi.cz
  • import recenzí z Heureka.cz do e-shopu
  • dárkové a slevové kupóny (procentuální hodnota)

7. SEO optimalizace

  • statistiky návštěvnosti: vlastní integrované pokročilé statistiky návštěvnosti (k produktům a kategoriím, obrat a zisk, ….) + podpora Toplist.cz, Google Analytics, …
  • podpora optimalizace pro vyhledávače (SEO)
  • pěkné SEO URL (Rewrite-mode – SEO adresy odkazů)
  • dynamický titulek stránky
  • u detailu produktu se v adrese vypisují postupně kategorie umístění produktu
  • SEO optimalizace pomocí CMS
  • popis kategorie zboží (SEO text)
  • vlastní klíčová slova pro každý produkt
  • sekce Marketing a SEO
  • automatické generování sitemap.xml (SEO)
  • editace souboru robots.txt

8. Multijazyčnost + multiměnovost + online platby (lze u varianty A, C, Cplus)

  • slovenština
  • feedy pro slovenské vyhledávače zboží
  • angličtina
  • němčina
  • polština
  • ruština
  • možnost automatické aktualizace kurzu cizích měn z cnb.cz
  • online platba Paypal
  • online platba Moneybookers

Zřízení testovacího demo e-shopu bylo velmi rychlé a dorazily mi dva emaily. První obsahoval informace o právě probíhajících akcí na služby a druhý obsahoval informace o zřízení demo shopu, plus přístupová hesla.

Sun shop 2.7   přihlášení do administracePo přihlášení do administrace na vás čeká prvotní průvodce nastavením, což oceňuji a pro mnoho uživatelů je to víc než přínosná věc, jelikož snadno pochopí, co mají kde nastavit, aby bylo vše správně.

Sun shop 2.7Jediné, co mě hned trklo do očí a věřím, že je to jen záležitost demoverze je, že u druhého kroku, kde nastavujete jestli jste plátce či nikoliv, tak mají pořád staré sazby DPH.

Sun shop 2.7 2Další kroky jsou takové ty klasické, co najdete u podobných řešení skoro všude, proto se jim nebudu více věnovat a pozastavím se až u výběru šablon (vzhledu) e-shopu. Jak sami můžete vidět na dalším obrázku, tak výběr je poměrně bohatý a pokud hned z kraje nepožadujete nějakou unikátní grafiku, tak si jistě něco vyberete.

Sun shop 2.7 3Samotná orientace v administraci e-shopu je celkem dobrá a po chvilce, jakmile se v ní trochu rozkoukáte najdete snadno vše. Možná bych řekl, že pro některé uživatele bude složitější nastavení, jelikož se toho dá upravovat až příliš věcí, ale vše je jen a jen o zvyku :-).

Ještě k samotné vnitřní administraci, tak pokud by jste chtěli dodatečně změnit šablonu, nebo cokoliv jiného, co se týká vzhledu, tak to tam nenajdete, což mě na jednu stranu trochu překvapilo (u většiny podobných systému to tam najdete), ale na druhou stranu jsem velmi brzy pochopil, proč tomu tak je ;-).

Sun shop DemoKdyž chcete něco takového upravit a doladit, tak si jednoduše otevřete svůj e-shop, jak ho vidí zákazníci a pokud jste přihlášeni zároveň v administraci, tak na vás vyskočí po levé straně boxík (černý obdélník  který můžete vidět na obrázku níže), kde si můžete vybrat vámi požadovanou akci (nahrání loga, výběr jiné šablony atd.). Dále můžete upravovat, či dokonce přidat jednotlivé boxy (jsou to ty modré proužky v mém podání, jako máte Aktuality, Katalog atd.) ;-).

Sun shop Demo 2I přesto, že Sun-shop patří k těm dražším řešením, které jsou na trhu k dostání, tak je uživatelsky celkem přívětivý a obsahuje naprosto vše, co by moderní e-shop měl v roce 2013 umět a proto není divu, že je zákazníky poměrně vyhledávaný ;-).

Sun shop 2.7 4

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 9.1.2013

Zařazeno do: E-shopy

Zobrazeno: 1183

Štítky: , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

2 komentářů k: Vyzkoušel jsem Sun-shop

  1. Mirek napsal:
    eshop sice umí hodně, ale pořád mi tam chybí nějaká killer funkce proč bych si měl pořídit právě tento eshop a né jiný.
  2. Chybné DPH bylo odstraněno. V době zkoušení se asi demoverze vytvářely ještě ze starých vzorových databází, které se aktualizovaly až později.
    @Mirek: jakou killer-feature byste si představoval? Dle mého názoru je největší výhodou našeho systému právě velká míra přizpůsobitelnosti prakticky pro cokoliv co si vymyslíte. Pokud to nejde naklikat v administraci, tak to obvykle rádi doplníme (vždy záleží na konkrétním požadavku).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *