Vyzpovídal jsem hostingovou společnost HEXAGEEK

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Dnes jsem pro vás čtenáře připravil na Kecy k věci.cz rozhovor s hostingovou společností HEXAGEEK, za kterou na moje otázky odpovídal Jan Kachlík, kterému bych tímto chtěl i zároveň poděkovat, že si na mě našel chvilku a tím se mohl tento rozhovor uskutečnit.

Slovo Hexageek se na českém internetu se spojením hosting začalo objevovat začátkem minulého roku, k 1.2.2011 se datuje i založení společnosti HEXAGEEK s.r.o. a i přes založení společnosti minulý rok se prezentujete jako mezinárodní společnost a pro mnoho lidí jste stále velká neznámá. Mohl bych Vás tedy požádat o vysvětlení celé této záležitosti a objasnit, jak to celé kolem Vaší společnosti je?

Ano, oficiální založení dle obchodního rejstříku je 1.2.2011, ale firma v ČR existuje od roku 2010, kvůli investorovi a některým průtahům na obchodním soudu se objevilo oficiální datum až v 1.2.2011. Co se týká celé historie je to trošku složitější. HEXAGEEK pochází ze Spojených států, máme několik poboček po celém světě, hlavně za účelem obchodu, zakázek a legalizace některých aktivit v dané zemi.

V USA máme dlouhou historii a primárně se tam věnujeme diskovým polím a virtualizaci. Do ČR jsme přišli kvůli velké příležitosti v jedné státní zakázce. Získali jsme investora a začali budovat firmu. Časem jsme přišli na to, že je tady stále dost prostoru pro služby, které dnes nabízíme a zákazníků je tu poměrně dostatek.

Když už padlo slovo o tom, jak to okolo Vaší společnosti vlastně je, tak mi nedá se nezeptat i na tuto věc a to, proč a jak vlastně vznikl název Hexageek a kdo byl autorem nápadu tohoto pojmenování?

Cílem bylo na všech místech sjednotit naše firmy pod jeden název neboli brand. Dlouho se hledal vhodný název a jelikož nebylo možné získat volné domény, tak jsme se snažili vytvořit nějaký název, který je unikátní. Jelikož v té době jsme se výrazně věnovali řešením na úkládání dat, tak jsme chtěli udělat něco jako giga, terahosting, peta a podobné názvy.

Jenže už vše bylo dávno obsazeno, řekli jsme si, že půjdeme o pár řádu výše a napadlo nás EXA, s tím jsme různě kombinovali a až společně s kolegou z Brna jsme vytvořily název HEXA, který používáme u hodně věci jako identifikátor nebo prefix. HEXA jsme později doplnily o HEXAGEEK s vše ještě konzultovali se spolupracovníky po celém světě.

Samozřejmě jsme v té době nakoupili domény ve všech možných koncovkách. Samotný název HEXAGEEK se hodně lidem líbí a hodně se mu i diví. Jedna paní v bance mi často opakuje “Vy jste z té čarodějnice že ??” (HEX – německy čarodějnice). Hodně subjektu to zkracuje a říká HEXA, nebo TELE3 nám nadává HEXAFIK :).

Můžete nám prozradit, kolik lidí se stará o bezproblémový chod všech Vámi nabízených služeb? A prozradit něco málo o tom, na čem služby běží a tak celkově něco o vašich serverech?

V České republice se o vše stará 14 technických zaměstnanců, kteří realizují support, úpravy serveru, administraci, HW a mnoho dalšího, dvě hlavní účetní, několik externích obchodníků. O vývoj aplikací se stará externí firma, která je součásti HEXAGEEKu. Na supportu (chat, telefony, email), který je nonstop funguje celkem 6 lidí přes den, 3 v noci.

Pokrývají zákazníky v USA, UK a EU. Jelikož stabilně rosteme, budeme muset brzy nabírat do Brna další. Co se týká infrastruktury, tak tam je to poměrně rozsáhlejší. Naší prioritou jsou HW řešení od Fujitsu Siemens, a pak Dell a SuperMicro.

Mámě hodně HP serveru, IBM a dalších strojů, ale vše většinou pochází od zákazníků nebo firem, které jsme postupem času zakoupily. Rovněž máme osvědčené stroje vlastní výroby. Hodně strojů je osazeno CPU e3-1230, e5506 a x3440. 90% strojů běží na DDR3, kde dáváme min 8GB RAM. Stroje pro VPS jsou osazeny duál e5506 a 32GB nebo 48GB RAM.

Nabídka služeb Hexageek je velmi bohatá a dá se říci, že si u Vás dokáže vybrat doslova každý. Často máte akce na domény. I ceny Vašich služeb patří spíše do kategorie těch levnějších na trhu. Co si osobně myslíte, že je největší Vaše zbraň proti konkurenci?

Ono to záleží, na kterém regionu působíme. V každém místě je to jinak. Tady v ČR nás táhne VPS, server hosting a dedicated servers. Hodně na vzestupu je specializovaný hosting a FTP hosting. A největší zbraní jsou naši zaměstnanci, zkušenosti, technické zázemí a naše touha to dotáhnout mnohem dál nežli konkurence.

A na předešlou otázku bych rád navázal ještě touto. Jak pečlivě sleduje Hexageek svojí konkurenci? Připravujete nové služby a upravuje i ty současné podle ní? Nebo se snažíte více razit si svojí cestu a na konkurenci se moc neohlížet? Jaké cíle má Hexageek do budoucna?

Konkurenci se věnujeme docela dost, sledujeme asi 10 největších firem u nás v ČR. Služby a ceny ale přizpůsobujeme okolnostem a našemu růstu. Rozhodně, ale nechceme jít pod cenu. Připravujeme rovněž několik služeb, které tu doposud nejsou, nebo jsou zastoupeny jen v malé míře.

Když už jsme u Vašich služeb, tak se rovnou nabízí zeptat na následující věc. Jaká služba a tarif patří mezi nejoblíbenější u uživatelů a která je pro Vás naopak zklamáním v tomto ohledu?

Zklamání žádná. Trošku jsme měli ze začátku strach z průběhu objednávek u VPS, ale pak se to rychle zlomilo. A nejoblíbenější? VPS, serverhosting a FTP hosting. Právě díky těmto službám přidáváme par serverů týdně.

Prozradíte nám něco málo i o Vaší podpoře? Co může všechno zákazník očekávat od podpory zdarma v rámci služby u Vás a co už berete jako nadstandard? A když už jsme u podpory, neodpustím si i tuto přidruženou otázku, dají se na podpoře Hexageek zažít i nějaké vtipné situace zapříčiněné dotazy zákazníků?

Vtipných situací pár máme, ale nejsou tam žádné perly. Ale zrovna nedávno jeden zákazník přes nás zakoupil hodně populární porno doménu, co propadla a generovala denně kolem 9000 unikátních návštěv. V okamžiku, kdy ji u nás zaparkoval začalo na support chodit stovky dotazů na téma „kde je porno“ a „kam jsme schovali filmy“ atd. :-).

Máme však pravidelné návštěvy vtipných osob, jako je p. Grill z WEDOSU, který nás pravidelně prozvání, nebo si ráno kolem 6 hodiny rád vypráví se supportem o tom, co máme dle něj špatně :-). Každopádně support je schopen zdarma pomoci s hodně věcmi, od nastavení směrování, iptables, pravidla pošty, až po řešení některých chyb při rozbíhání vlastních aplikací.

Ale určitě vám zdarma nezkompilujme kernel nebo nepomůžeme rozchodit a optimalizovat Counter Strike pro běžný provoz. Věřím, že máme dosti schopné profíky co zvládnou hodně věcí. Pokud má zákazník s čemkoliv problém, není problém danou věc prověřit a případně nacenit.

Co se týká oblasti marketingu, tak patříte mezi ty aktivnější a pravidelně se vyskytujete na všech pro Vás důležitých fórech jako je Webtrh, Webdeal, Webfair, ale i jinde na internetu. Využíváte i jiný způsob marketingů? Neplánujete například spuštění vlastního propagačního systému?

Ano, pár kolegů ze supportu a obchodního oddělení se těmto webům věnuje (i já pročítám webtrh a webdeal, když je čas) a občas se nám tam podaří ulovit i velmi zajímavé zákazníky. Vše se dělá střídmě a bez nátlaku.

Vlastní propagační systém je před spuštěním a věříme, že nám toho hodně přinese. Jinak připravujeme pro EU reseller hosting a vlastní affilate pro ČR a UK. A musím se pochlubit, že po otestování jde do provozu vlastní API pro zprávu domén a DNS záznamů.

Dle statistik Nic.cz u Vás hostuje 248 domén. Je mi jasné, že ty statistiky nejsou nejpřesnější, ale popravdě, čekal bych u Hexageek mnohem větší číslo. Můžete nám prozradit nějaké přesnější údaje vypovídající o Vaší velikosti a případně i zdůvodnit to, proč Nic.cz ukazuje tak malé číslo?

Statistiky jsme už několikrát řešili. Nejdříve jsme se nechtěli kvůli malému množství webhostingu (3231 webhostingu, 1521 VPS ) přidat, ale řekli jsme si že do toho půjdeme. Náročnou prací jsme vybrali seznamy web serverů, které máme (hostujeme dost serveru zákazníku a míchalo by se to) a zaslali to na NIC.cz.

Výsledek nás trošku zarazil, protože to číslo odpovídá tak max. jednomu serveru v Brně, když se začal plnit. Takže jsme zaslali 4 rozsahy IP v jednom DC a nezvedlo se to ani trochu. Přitom hostujeme i společnosti, které mají například kolem 300 webu na svém serveru, který mají u nás hostované a zapojením celého rozsahu by se to mělo projevit. Moc nás to ale netrápí a počítám, že to brzy dáme do pořádku.

Od začátku, co pravidelně sleduji Váš web a nabídku, tak jsem si všiml jedné věci. Web je pořád nedotažen do finální podoby a neustále něco na něm chybí, což vidím, jako jeden z možných nedostatků, co může případného zákazníka odradit. Neměla by toto být vyřešeno jako první? Přeci jen kvalitní prezentace prodává.

Ano, vím je to náš největší hřích, na webu se postupně pracuje. Bohužel se více času vždy věnovalo funkčnosti administrace služeb, nežli samotnému webu. Cílem je pro nás poskytnout veškerý komfort v rámci administrace našemu zákazníkovy, díky tomu se nemusíte u nás extra přihlašovat do zprávy emailu přes postfixadmin a máte vše na jednom místě..

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 18.4.2012

Zařazeno do: Rozhovory

Zobrazeno: 1086

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

7 komentářů k: Vyzpovídal jsem hostingovou společnost HEXAGEEK

  1. Boris Šuška napsal:
    U HEXAGEEK-u máme problémy s fakturáciou a s nedorobeným a neprehľadným administračným rozhraním.

    Pred pol rokom sme si dobili kredit, na čo sme dodnes nedostali fakturu a správny kredit sa nám stále nezobrazuje ani v systéme. Komunikovali sme s nimi niekoľkokrát, vždy len sľubujú, že to bude a dnes nám už ani nedvíhajú telefón. Faktúry nám chýbajú v účtovníctve a keď by prišla daňová kontrola nemôžeme sa vyhovoriť na nespolahlivého dodávateľa.

    A to považujem za problém, preto nedoporučujem, čo si človek uvedomí, až keď 6 mesiacov rieši takú banalitu ako faktúru, čo je kdekoľvek inde samozrejmosťou.

  2. AlesN napsal:

    Nechci nikoho moc pomlouvat, ale též mám u nich jeden problém.Již delší dobu se nemohu vůbec dostat do jejich administrace. Řešil jsem to již několikrát s podporou (nebo spíš, snažil jsem se), ale do dnešního dne nebylo vyřešeno. Popravdě už to řešit ani nechci a ani nehodlám. Komunikace z jejich strany vázne, alespoň v mém případě, mám u nich pouze dvě .eu domény, které jsem získal (vyhrál) zdarma a nejspíš podle toho ke mě přistupovali. O domény již zájem nemám a nechám je expirovat, tudíž jejich služby (administraci) nepotřebuji. Musím též souhlasit s tím, že je jejich administrace nepřehledná a primárně v angličtině (musel jsem pořád přepínat na českou).

  3. Wladass napsal:
    Koukám, že nejsem jediný, kdo obdržel na tuto firmu podobný komentář 🙂
  4. Jan Gregor napsal:
    mel jsem hosting u firmy webya, pak prisel mail ze hosting prebira hexageek a ani za mesic a pul nebyli schopni hosting zprovoznit. ani nevim jestli jeste existuji data. takze za me absolutne nejhorsi hosting jaky jsem kdy pouzival – vlastne ani nemohl. jinak neodpovidaji na maily, na online chatu taky nic nevyresite (po chvili prestanou komunikovat …)
  5. AlesN napsal:

    @Jan Gregor: Aha, odtud vítr vane :-). Děkuji za váš komentář, jelikož mi konečně objasnil, proč poslední dobou vidím neustále stejné příspěvky u obou hostingů.

  6. Honza napsal:
    Čas doplnit článek, Hexageek is dead.
  7. Martin napsal:
    @Honza:

    Ano přesně je DEAD… A to jsem u nich měl služby. Jen doplním co mi přišlo na email. Abych byl přesnější!
    Vážení zákazníci,

    z důvodů dlohodobého neplacení za služby datového centra a pronájmu
    serverů došlo ze strany dodavatelů k výpovědi smlouvy o pronájmu prostor
    datového centra, ukončení dodávky elektrické energie společnosti
    HEXAGEEK s.r.o. a servery ji byly odebrány.

    Společnost HEXAGEEK s.r.o. (HG) a pan Jan Kachlík nemají nadále přístup
    do prostor datového centra Datacube, a ani k serverům na kterých byly
    provozovány služby pro její zákazníky.

    Včera veškeré servery odkoupila společnost Gekonis s.r.o., která má
    platnou smlouvu na pronájem prostor v datovém centru Datacube Bratislava
    a jejím cílem je poskytovat kvalitní služby za rozumné ceny.

    Společnost Gekonis s.r.o. je připravená okamžitě, v případě vašeho
    zájmu, zachovat v provozu stávající služby za stávající ceny a při
    zachování obchodních podmínek. Podmínkou je potvrzení vašeho zájmu o
    pokračování služeb emailem na adrese podpora@gekonis.cz

    Společnost Gekonis s.r.o. není schopna garantovat zachování provozu
    služeb zákazníků, kteří neobjednají pokračování služby výše uvedeným
    způsobem.

    Vzhledem k tomu, že společnost Gekonis s.r.o. převzala smlouvu na
    datovou konektivitu včetně celého rozsahu IP adres, zůstanou u
    pokračujících služeb zachovány i přidělené IP adresy.

    Jako bonus získáte napájení vašich serverů ze dvou nezávislých
    elektrických větví, které zajišťují 100% garanci dodávky elektřiny. Tato
    garance je standardem pro všechny zákazníky datového centra Datacube,
    ale z důvodů narůstajícího dluhu společnosti HEXAGEEK jí byla od
    1.1.2014 poskytována pouze jedna napájecí větev. To bylo v minulosti
    příčinou některých výpadků služeb HG.

    Pro další otázky ohledně služeb společnosti Gekonis využijte emailovou
    adresu podpora@gekonis.cz, online chat na webových stránkách
    http://www.gekonis.cz, nebo telefonní číslo +420 602 523 929

    Na spolupráci se těší tým Gekonis

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *