Vyzpovídal jsem hostingovou společnost Hosting 51

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Dnes tu pro vás mám na Kecy k věci.cz další rozhovor. Tentokrát jsem oslovil společnost Studio 51 s.r.o., která provozuje webhostingové služby pod jménem Hosting 51. Za Hosting 51 mi odpovídal pan Adam Ošťádal, kterému bych tímto chtěl i zároveň poděkovat, že si na moje otázky udělal chvilku a na vše odpověděl.

logo_hosting51Vaš hosting a vaše firma je na trhu již od roku 2005. Mohl by jste nám něco málo prozradit o historii vaší firmy? Proč jste se rozhodli vstoupit zrovna do tohoto odvětví a proč byl zvolen název Hosting 51?

Firma Studio 51 s.r.o. začínala jako webdesignerské a reklamní studio. Potřebovali jsme kvalitní hosting pro weby našich klientů, bohužel žádná z hostingových služeb neodpovídala našim představám. Začali jsme provozovat vlastní hostingové řešení s cílem nabídnout klientům plný servis v oblasti webových stránek. Tehdy jsme měli pronajatý jeden virtuální server, ale zanedlouho jsme již pořizovali první fyzický stroj. A ta 51? Jak došlo k výběru této číslovky je jedna z mála věcí, na které se s kolegou neshodneme. 🙂

Kolik lidí se podílí na bezproblémovém chodu vašich služeb a prozradíte nám něco o vašem zázemí?

Snažíme se zůstat malou a efektivně fungující firmou, na chodu hostingu se podílí pět lidí. Možná, že vám to bude připadat málo, ale zeptejte se našich klientů, jestli měl některý z nich dojem, že jsme se mu plně nevěnovali!

V současnosti máme naše servery ve třech datacentrech v Praze, používáme značkový hardware Cisco a Fujitsu a platformou pro klasický hosting i virtualizaci je Linux.

hosting51

Za tu dobu, co působíte na trhu, se segment poskytování webhostingový služeb značně vyvíjí. Jak se s tím Hosting 51 vyrovnává a co dělá proto, aby šel s tímto trendem?

Hosting 51 roste s potřebami našich klientů. Zákazníci dnes žádají škálovatelná řešení na principu cloudu, s jednoduchou správou a nadstandardní podporou. Takovou službu již některým klientům poskytujeme a připravujeme její otevření široké veřejnosti.

V dnešní době má zákazník možnost si vybrat z velkého množství poskytovatelů ve vašem odvětví a nově vznikající poskytovatelé většinou tlačí na ceny jednotlivých služeb a na to lidi většinou slyší dobře. Já bych se vás chtěl proto zeptat, proč by se měl zákazník vybrat právě vaší společnost?

My jsme vždy kladli důraz na kvalitu služby a technické podpory před nejnižší cenou. V dnešní době můžete i od velmi levných poskytovatelů hostingu očekávat spolehlivé služby a obejdete-li se bez technické podpory a řady úkonů za příplatek, budete u nich spokojeni.

Za námi můžete přijít s nestandardními technickými požadavky, chcete-li prokonzultovat technickou stránku svého projektu nebo potřebou urgentního zásahu, když je váš programátor či správce nedostupný. Jste-li náročnější zákazník, rychle si spočítáte, že za služby, které jsou u nás v ceně, byste si jinde výrazně připlatili.

hosting51

Když se podívám na vaší nabídku služeb, tak je opravdu bohatá a na výběr je několik tarifů jak u hostingu, tak u VPS a vybrat si zákazník může i z několika serverů. Prozradíte nám, co je vaše TOP služba, která je nejvíce využívána zákazníky? A když už jsme u těch zákazníků, tak jak velký je vlastně Hosting 51?

U klasického hostingu je nejžádanější balíček Na rozjezd, u VPS jsou to pak služby Standard a Pro náročné. Řada klientů má nastaveny individuální parametry služeb. Aktuálně máme necelé čtyři tisíce aktivních služeb, z toho několik desítek resellerských, využívaných zejména grafickými studii a reklamními agenturami k předprodeji našich služeb svým zákazníkům.

Častým problémem většinou bývá u hostingových společností technická podpora, kdy plno firem v tomto trochu klame zákazníka. Jak funguje technická podpora na Hosting 51 a za jak dlouho bych se dočkal odpovědi na můj dotaz, kdybych ho poslal třeba v půl jedné ráno?

Závažné problémy řešíme ihned, požadavky na instalaci a konfiguraci aplikací řešíme obvykle do několika hodin. Zrovna včera nad ránem volal klient, že nutně potřebuje vystavit a nainstalovat na e-shop SSL certifikát, že má od osmi od rána zaplacenou reklamní kampaň. V pět ráno bylo hotovo. 🙂

Když už jsme naťukli tu technickou podporu, tak bych se zeptal v navazující otázce na toto. Co pro mě jako případného zákazníka všechno dokáže zajistit podpora zdarma?

Potřebuje-li zákazník vytáhnout data z nějakých hodně starých záloh, instalovat a nastavovat běžné webové aplikace a jejich rozšíření nebo asistovat při ladění jeho aplikace, toto provádíme zcela zdarma. U časově náročnějších úkonů typu instalace serveru, opravy chyb ve skriptech třetích stran apod. záleží na dohodě.

Velká část hostingových firem se veřejnosti prezentuje i prostřednictvím různých internetových fór, jako je například Webtrh či Webdeal, ale vašeho hostingu jsem se tam nikdy nějak nevšiml. Proto mi to nedá se nezeptat, jaká je marketingová strategie Hosting 51? Popravdě mi trochu přijde, že o vás mnoho lidí neví.

Je pravda, že nemáme výraznější reklamní kampaň a PR, dosud jsme se – a celkem úspěšně – spoléhali na šeptandu. S příchodem nových služeb ale o nás určitě víc uslyšíte! 🙂

A moje poslední otázka bude trochu zvídavá a zní, chystá Hosting 51 v dohledné době nějakou převratnou (větší) novinku ve svých službách? Nebo celkově, můžete nám prozradit něco z vašich plánů do budoucnosti?

V prvním čtvrtletí nadcházejícího roku plánujeme spuštění nových cloudových služeb, do konce roku by pak mělo proběhnout navýšení parametrů stávajících služeb a další drobnější novinky.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Napsal:

Publikováno: 23.10.2012

Zařazeno do: Rozhovory

Zobrazeno: 893

Štítky: , , , , , ,

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

4 komentářů k: Vyzpovídal jsem hostingovou společnost Hosting 51

  1. Mirek napsal:
    Hezký rozhovor a vypadá to že si na nic nehrajou
  2. Wladass napsal:
    Rozhovor pěkný, ale aby odepisovali na emaily to ne 🙂
  3. AlesN napsal:

    Tak je pravda, že komunikace trochu vázne. Doufám, že pokud je člověk jejich zákazník, že je to o něčem jiném.

  4. Dobrý den, co se týče podpory, většina dotazů je zodpovězena do 1 hodiny od přijetí požadavku zákazníka, nejpozději však vždy do 24 hodin. Pokud se tak v nějakém vašem konkrétním případě nestalo, kontaktujte mě prosím přímo na belohlavek@studio51.cz a prověřím. Děkuji a přeji pěkný den. Ondřej Bělohlávek / Hosting 51

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *