Vyzpovídal jsem jednatele Bohemiasoft s.r.o.

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Již delší dobu jsem zde na Kecy k věci.cz zmiňoval, že pracuji na dalších rozhovorech a dnes vám konečně přináším první. Tentokrát jsem se rozhodl oslovit firmu Bohemiasoft s.r.o., kterou možná velké množství z vás zná a položil několik otázek jednateli této firmy panu Jaroslavu Hansalovi, kterému bych tímto chtěl i zároveň poděkovat, že si na mě našel čas, s rozhovorem souhlasil a myslím si, že poskytl i plno zajímavých odpovědí.

bohemiasoft logo

Jaroslave vaše firma BOHEMIASOFT s.r.o. je na trhu od roku 2008. Povíte nám něco o historii, jak vznikla, proč a jak vznikl vlastně název?

Před vznikem firmy Bohemiasoft s.r.o. jsme fungovali jako fyzické osoby a několik let jsme se živili tvorbou web stránek a eshopů na zakázku. A protože tehdy byl velký „hlad“ po levném řešení na tvorbu eshopů, rozhodli jsme se vytvořit jednoduché řešení, které by bylo dostupné každému.

Nebrali jsme to jako něco, co by mělo změnit naši dosavadní činnost, ale spíš jako šanci. Pamatuji se, jak jsme si tehdy říkali „… až budeme mít 400 zákazníků, tak to bude pecka“. Prvních 1000 zákazníků jsme oslavili začátkem roku 2009, rok po spuštění systému.

ESHOP-RYCHLE.CZ

Momentálně systém webareal a eshop-rychle provozujeme v 8 jazykových mutacích, v 7 evropských zemích a počet zákazníků se blíží číslu 11.000. Název Bohemiasoft vznikl zkratkou slov „Bohemia“ a „software“, po půl dni marného hledání toho „správného“ názvu, nás to najednou napadlo.

WEBAREAL.CZ

BOHEMIASOFT s.r.o. provozuje několik projektu, které jsou si většinou velmi blízké podle nabídky, přesto běží každý projekt pod jiným názvem. Jaroslave, mohl by jste nám vysvětlit, proč tomu tak je a něco málo říci ke každému vašemu projektu?

a) Provozujeme několik projektů, které co do funkčnosti jsou téměř totožné. Jde o systém pro rychlou tvorbu eshopů: www.webareal.cz, www.eshop-rychle.cz, www.web-rychle.eu a jejich jazykové mutace. K rozdělení na několik domén nás vedla snaha, nabídnout na každé doméně trochu jiné služby, což se, ale postupem času ukázalo jako neefektivní, uživateli to nebylo přijato pozitivně a momentálně na všech doménách běží identický projekt. Tento projekt provozujeme v České republice, Slovensku, Rumunsko, Španělsku, Maďarsku, Velké Británii a na Ukrajině.

b) Jako další projekt jsme se pustili do klasického hostingu – www.revolucnihosting.cz, jehož největší výhodou je možnost provozovat neomezený počet domén za stále stejnou cenu. Jde o skutečný multihosting, tak jak si ho představujeme my.

REVOLUCNIHOSTING.CZ

c) www.click4webstore.com – jde o oblíbené řešení pro tvorbu facebookového eshopu. Provozovat jej lze samostatně i ve spojení se systémy webareal/eshop-rychle.

d) www.shopgen.cz – je partnerský program pro tvůrce internetových obchodů, kteří tak snadno a výhodně mohou nabídnout systém vycházející z projektu webareal/eshop-rychle pod svojí vlastní značkou.

Jaroslave, který projekt BOHEMIASOFT s.r.o. je jednoznačně nejúspěšnější a tím z něj máte největší radost a který je pro vás naopak trochu zklamáním?

Tak určitě náš nejúspěšnější projekt je webareal/eshop-rychle. Už jen z toho hlediska, že se nám s ním daří pronikat i na zahraniční trhy a i s ním máme největší plány do budoucna. Naopak projekt neomezeného multihostingu www.revolucnihosting.cz by si dle našeho mínění zasloužil větší pozornosti zákazníků, ale věřím, že ta správná doba pro toto řešení ještě přijde.

Kolik lidí se Jaroslave stará o bezproblémový chod všech vašich projektů a prozradil by jste nám i něco málo o zázemí vašich projektů?

Celý tým Bohemiasoft s.r.o. momentálně tvoří 15 na plný úvazek a do práce zapálených programátorů, grafiků a členů technické podpory. Sídlem firmy jsou České Budějovice. O všechny naše servery, které jsou umístěny v serverovně v pražské Casablance se nám stará externí firma, se kterou úzce spolupracujeme na všech našich projektech.

Pro mě osobně je nejznámější váš projekt Eshop-rychle.cz, který jak je zjevně vidět, tak si získal i velkou oblibu mezi uživateli a provozovateli e-shopu. Jedná se o kvalitní a cenově dostupné e-shopové řešení. Jak těžký byl vstup na trh? Pamatujete si ještě, na vašeho vůbec prvního zákazníka?

Koncem roku 2007, kdy jsme spouštěli první verzi webareal.cz (projekt eshop-rychle.cz přišel na řadu o několik měsíců později), jsme byli s naší cenovou politikou velmi agresívní. Někteří zákazníci příliš nevěřili, že budeme nastavené ceny schopni dlouhodobě garantovat.

A jsme velmi hrdi na to, a myslím, že je to i jeden z faktorů naší obliby, že i nyní, v roce 2012 nabízíme náš systém stále za stejnou cenu, jako před 5 roky. Přestože objem funkcí, kteří nyní naši zákazníci – obchodníci dostávají, je s původním stavem nesrovnatelně větší.

Přiznám se, že na prvního zákazníka si již nepamatuji. Ale na toho druhého již ano. A to především proto, že je stále mezi našimi věrnými zákazníky. Jde o internetový obchod s potřebami pro nehtová studia.

Co by jste nám Jaroslave mohl říci o vaší technické podpoře, jak zvládáte nápor svých zákazníků a jak rychlá umí být? Přeci jenom je podpora u každého podobného projektu velmi důležitá.

Naši zákazníci mohou kontaktovat technickou podporu několika způsoby. Emailem, autorizovaným dotazem nebo telefonicky v pracovní době mezi 8:00 – 16:00 hodin, novým zákazníkům je navíc od letošního roku k dispozici i online chat.

Zákazníci mají garantovánu dobu odpovědi na jejich písemné dotazy nejpozději do 2 pracovních dnů, obvykle to, ale bývá ještě ten samý den. Denně tak kolegové na technické podpoře vyřídí několik stovek dotazů.

Na telefon se k nám dovolají ve stejný moment zároveň 2 zákazníci z ČR nebo SR, také máme technickou podporu na telefonu i v dalších 3 zemích, kde působíme. Celkem zákazníky obsluhuje 6 kolegů, kteří se zabývají pouze technickou podporou.

Představme si modelovou situaci, že si například dnes objednám u vás e-shop a budu požadovat individuální grafiku u něj. Za jak dlouho je vaše firma mi Jaroslave vyhovět a splnit moje přání?

Zde máme velké rezervy! Protože počet našich zákazníků k naší radosti stále roste, i požadavky na individuální grafiku stále přibývají. Momentálně slibujeme vytvořit unikátní grafiku do 6 týdnů, což není vůbec ideální. Doufám, ale že se situace během prázdnin rychle změní k lepšímu. Minulý týden jsme mezi sebou přivítali novou grafičku a během července do týmu grafiků přibude další posila.

Navázal bych ještě podobnou otázkou a zeptal bych se vás Jaroslave na toto. Co když budu ve vašem řešení něco postrádat a nechci třeba čekat, až můj požadavek bude zahrnut do vašeho celkového update systému. Je možné provést i nějakou individuální úpravu hned i za úplatu třeba?

Službu individuálního programování jsme v minulosti nabízeli. Momentálně, ale individuální úpravy nenabízíme. Jsme s našimi zákazníky ve spojení přes firemní diskuzní fórum a přes naše facebookové stránky. Při vývoji samozřejmě přihlížíme k nejčastěji poptávaným funkcím a tyto pak zapracováváme do nových upgradů systému.

Naši programátoři neustále připravují nové funkce nebo vylepšení. Naprosté většině zákazníků tento stav vyhovuje. Právě, ale v současné době promýšlíme způsob, jak uspokojit i některé velmi specifické požadavky zákazníků na opravdu individuální úpravy. Ale k tomuto zatím nemohu podat žádné bližší informace, neboť vše je zatím ve stádiu úvah.

Když už jsem nakousl v předchozí otázce částečně update vašeho systému, tak čím se řídí to, co bude v nejbližší době nasazeno jako první? Co update ovlivňuje Jaroslave nejvíce?

Rozhodující vliv na další směřování našich systému mají naši zákazníci. Veškeré podněty, které sbírá technická podpora na nové funkce, opravy nebo vylepšení jsou ve 14 denním cyklu interně vyhodnocovány a je jim přiřazována priorita. Vedeme s našimi zákazníky diskuze o dalším směřování systému na všech našich komunikačních kanálech. Někdy není úplně jednoduché sladit mnohdy i protichůdné požadavky zákazníků, ale myslím si, že v naprosté většině připadů se nám to snad daří.

V poslední otázce bych se vás Jaroslave rád zeptal trochu na budoucnost. Dočkají se v dohledné době uživatelé a zákazníci BOHEMIASOFT s.r.o. nějaké například nové služby, nebo třeba výraznější novinky? Můžete nám vůbec něco prozradit, alespoň třeba částečně s ohledem na konkurenci?

Během prázdnin spustíme do beta provozu zcela nový systém. Půjde o inovativní projekt pro snadnou tvorbu profesionálních web stránek. Podle prvních reakcí našich testerů doufáme, že půjde o zdařilý produkt, který spustíme na adrese www.web-rychle.cz (je zde i malá video ukázka jedné z jeho funkčností) a který jak věříme, bude úspěšný.

Připravujeme i několik dalších projektů, jeden už programujeme více než rok, ale k tomu snad prozradím jen jeho název – Golemos.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *