Vyzpovídal jsem majitele Linkmonitoru

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Dnes jsem si pro vás zde na Kecy k věci.cz připravil rozhovor s majitelem Linkmonitoru Františkem Szabó, kterému bych tímto chtěl zároveň i poděkovat, že si na mě našel čas a odpověděl na otázky.

Františku, i když tvůj počin jménem Linkmonitor.cz jistě už zná plno lidí, ale myslím si, že se najde dost i těch, co ho ještě neznají a proto mohl by si nám prozradit něco o tom, kdy a proč a co tě vedlo k založení Linkmonitoru?

Linkmonitor vznikl v polovině roku 2010 a původně to byla interní služba, která sloužila pouze pro mé učely. Mohl jsem si v ní vést portolio svých webů, sledovat vývoj ranků a evidovat prodeje a výměny odkazů. Systém mě upozornil, kdy odkaz vyprší abych mohl kontaktovat inzerenta. Další důležitou funkcí bylo upozorňování na odstraněné vyměněné zpětné odkazy.

Velice podstatná pro mě byla funkce udržování aktuální nabídky pro inzerenty, pomocí url nebo PDFka. Dříve jsem měl weby v excelu a bylo dost nepraktické přepisovat ranky, při jejich častých aktualizacích. Takto jsem pouze zaslal url a inzerent si mohl přimo pod nabídkou vybrat jaké odkazy potřeboval.

Nakonec jsem si řekl proč nenabídnout systém veřejnosti a tak vznikla veřejná verze zdarma, kterou aktuálně můžete využívat se všemi jejími funkcemi.

Vše co je nové obvykle budí nedůvěru v uživatele. Řekl by si nám Františku něco o tom, jak vypadal rozjezd Linkmonitoru po stránce uživatelské?

No popravdě rozjezd stále pokračuje, jsme na začátku, aktuálně eviduji 270 registrovaných uživatelů a cíl je informovat o tomto projektu širší okruh uživatelů a vybudovat důvěru ve službu.

Linkmonitor je neustále vyvíjen, prozradíš nám, kolik lidí se za tu dobu na Linkmonitoru podílelo, nebo je to vše pouze v tvé režii? A dovedeš tak cca odhadnout, kolik už tě Linkmonitor stál tvého času?

Na Linkmonitoru pracuju s kolegou. Kolega programuje, já řeším ostatní záležitosti (propagaci, vývoj služby, vymýšlení funkcionalit, komunikace s partnery a inzerenty).

S posledním vylepšením Linkmonitoru přibyla i možnost zakoupení VIP účtu a s tím byl spuštěn i trh internetové reklamy. V čem se Linkmonotor.cz podle tebe Františku odlišuje nejvíce od již fungujících konkurenčních systémů?

Ano Linkmonitor.cz nabízí i placenou část služby a to VIP tarif. Základní myšlenkou tohoto trhu je zjednodušit a zefektivnit nákup, prodej, ale i výměnu internetové reklamy (články, odkazy, bannery).

Od konkurentů se určitě odlišuje hlavně maximální bezpečností pro inzerenty i pro partnery. Nikdo nemůže procházet weby partnerů ani poptávky inzerentů. Vše funguje na neveřejném poptávkovém mechanizmu. Další výhodou je absence poplatků ze zprostředkování, platí se pouze fixní měsíční paušál za členství 100Kč.

Nakonec ještě můžu vyzdvihnout fakt, že tvoříme vazby a nové kontakty. To znamená, pokud se v rámci poptávky v systému obě strany dohodnou, dostanou na sebe emailové kontatky a můžou spolu spolupracovat i mimo síť Linkmonitor.

Nejde si nevšimnout hned vedle loga Linkmonitoru dalšího loga a před ním textu strategický partner. V čem je SEO LINHART strategický pro Linkmonitor.cz Františku? Proč se to na Linkmonitoru objevilo teprve nedávno?

S Ararem se osobně známe a v rámci coworking centra v Olomouci a projekt Linkmonitor docela často řešíme. Navíc mi Honza pomáhá i s propagací a zvýšením povědomí o službě. A také jeho logo působí důvěru:)

Prozradíš nám Františku i něco málo o uživatelích Linkmonitoru? Konkrétně bych se zeptal na toto. Zvedl se zájem uživatelů po poslední upgradu systému na současnou podobu a promítlo se to případně i nějak po stránce obchodů?

Nové funkce přivedly, jak nové poskytovatele obsahu, tak hlavně desítky inzerentů, kteří každý den poptávají inzerci. Aktuálně je v systému 87 poptávek na nákup i výměnu internetové reklamy. Někteří aktivní uživatele už v rámci Linkmonitoru nakoupili nebo prodali řadu reklamních ploch.

Každý reklamní systém obvykle trpí tím, že se ho jakýmkoliv způsobem snaží zneužít různá podvodnická individua. Myslí Linkmonitor.cz Františku i nějak na tuto nechtěnou sortu lidí, která by se tam mohla začít vyskytovat?

Zatím jsme se s nikým takovým nesetkali, ale už máme připraveny určité ochranné prvky.

Jakým směrem chceš Františku, aby se Linkmonitor.cz vydal v následujících týdnech, měsících a letech? Čeká na uživatele v dohledné době i nějaké další vylepšení, případně doslova překvapení?

V rámci dalších týdnů přibude na systému řada drobných změň. A jedna podstatná. Chceme rozhýbat trh sociální inzerce (facebook příspěvky, twitter statusy, google+ příspěvky). S některými partnery už máme rozjednané stovky sociálních ploch pro inzerci.

Z hlediska inzerentů je o to docela velký zájem. Do konce roku vidím expanzi Linkmonitoru v rámci ČR. Přístí rok (pokud nějaký bude), bych chtěl zamířit s tímto projektem na globální trh.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

1 komentář k: Vyzpovídal jsem majitele Linkmonitoru

  1. Wladass napsal:
    Pěkný rozhovor, Linkmonitoru fandím a jsem v kontaktu s Františkem a myslím si, že je to rozumný člověk a že to s projektem dotáhne daleko 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *