Vyzpovídal jsem obchodního ředitele Shoptet

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Dnes jsem pro vás na svém webu/blogu Kecy k věci.cz připravil rozhovor s obchodním ředitelem Shoptet.cz panem Miroslavem Uďanem, kterému bych tímto chtěl zároveň i poděkovat za to, že si našel čas a odpověděl na moje otázky.

shoptet_logoVím, že je to již otřepaná otázka a několikrát jste na ní odpovídal, ale ne každý návštěvník Kecy k věci.cz to může vědět. Proto se Vás zeptám znovu, co byl hlavní impuls pro založení Cybergenics s.r.o., tedy Cybergenics.cz, Shoptet.cz a Shopynamiru.cz?

S projektem Shoptet.cz, což je naše vlajková loď, jsem se setkal před cca 4 lety, kdy jsem hledal vhodného dodavatele pro svůj plánovaný eshop s kosmetikou. Procházel jsem si spoustu firem, ale nejvíc se mi líbila práce Tomáše Krejčího. Tomáš pro mě e-shop připravil a já jsem nelitoval volby – byl jak moc hezký co se týče grafiky frontendu, tak uživatelsky příjemný co se týče administrace eshopu.

Jak šel čas, tak jsem se s Tomášem skamarádil a díky tomu, že jemu se zase líbili mé úspěchy na bojišti marketingovém a obchodním, tak jsme si řekli, že bychom to mohli dát dohromady, založit vlastní firmu a rozjet službu Shoptet ve velkém 🙂

Miroslave, můžete nám zvědavým lidem vysvětlit, proč se Shoptet.cz jmenuje zrovna Shoptet a mohl by jste nám něco málo říci o každé z Vašich dalších prezentací?

Jak už jsem říkal, teď se zaměřujeme hlavně jen na Shoptet, ostatní brandy jdou trošku stranou. Jméno Shoptet se vybíralo docela zdlouhavě, mělo být krátké, jednoduché, mělo by nějak odkazovat na eshopy a ještě navíc volnou doménu 🙂 Takže po delší době jsme vybrali název Shoptet, který byl pro nás nejpřijatelnější.

Jaké byli začátky Shoptet.cz na trhu? Jak bylo těžké se prosadit mezi konkurencí, která již fungovala řadu let a najednou se tu objevilo něco neznámého pro zákazníky. Bylo těžké je přesvědčit o kvalitě Vašeho řešení?

Pravda, konkurence je hodně velká, existují zde stovky větších nebo menších firem, které se zaměřují na stejnou klientelu jako my. Každopádně naši zákazníci jsou pro nás nejlepší referencí – velká část nových zákazníku chodí přes doporučení stávajících klientů, takže to znamená, že svojí práci děláme patrně dobře 🙂 Vždy jsme se snažili dělat produkt takový jaký bychom ho sami chtěli mít a používat.

Vzpomenete si ještě Miroslave na prvních 5 e-shopů, které začali používat Vaše řešení? Jakého zaměření tyto e-shopy byli a fungují ještě dnes?

Tuším, že jeden z prvních a současně stále aktivních byl jeden z největších současných prodejců s rybářskými potřebami –www.tropicliberec.cz.

Doba a vše se vyvíjí velmi rychle a prostředí internetu možná ještě rychleji, jak je toto znát ve Vašem oboru? Co přestalo být trendy u e-shopů? A na to bych ještě navázal doplňující otázkou, kterou bych trochu rád nakousl budoucnost. Co si Miroslave myslíte, že bude v brzké době naopak hit u e-shopů, co se týká funkčnosti jejich systémů globálně?

Čeští klienti jsou hodně konzervativní, mají většinou problémy obsáhnout celý marketingový proces, který se točí kolem e-shopu. Proto není zas tak úplně velká poptávka po novinkách, které jsou „in“ na západní polokouly (jmenujme např. Pinterest, nebo e-shopy na Facebooku). Každopádně my se jim snažíme všechny tyto novinky nabízet a co nejvíc jim zpříjemňovat práci s nimi.

Co se týče trendů, tak čím dál tím víc se snažíme držet se našeho hesla „nepostavíme vám jenom e-shop, ale i přivedeme zákazníky“ – tzn. napojovat majitele e-shopu na různá marketplaces, tzn. místa kde už zákazníci jsou a hledají co by koupili. To se projevilo např. tak, že jsme jako jedni z prvních připravili napojení našich eshopu na Facebook fan stránky a Aukro.

Když už jsme nakousli ten vývoj časový a dobový, jak by jste Miroslave zhodnotil vývoj Shoptet.cz za dobu jeho fungování? Překvapilo Vás něco během té doby a co bylo naopak největším zklamáním?

Někdy mi přijde, že nevycházím z údivu 🙂 Popravdě to bylo pro nás od začátku vše nové, museli jsme se spoustu věcí učit. Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak už jsme asi překonali podnikatelskou pubertu a nyní začínáme být „dospěláci“ 🙂 Hodně nám pomohlo i to, že jsme spojili své síly s Ondřejem Tomkem, zakladatelem Centrum.cz, který nám poskytl velké množství rad a varování.

V nabídce Shoptet.cz je si možno vybrat z celkem 5 možností (tarifů). Prozradíte nám Miroslave, který tarif je nejvíce využíván jako prvopočáteční ze strany zákazníků? A jaký je postup ze strany Shoptet.cz, pokud Vás osloví zákazník, který chce provozovat svůj e-shop, ale absolutně netuší, co vlastně bude potřebovat?

Poměr zvolených tarifů se odvíjí od potřeb podnikatelů – kdo hledá ne moc robustní řešení na pár kusů zboží, tak má od nás řešení za necelé dvě stovky měsíčně. Velké firmy od nás pak můžou dostat naopak velký eshop s napojením na dodavatele, velkoobchodním modulem a spoustou dalších funkcí, které jim můžou ulehčit práci.

Co se týče nových zákazníků, tak jsme jim samozřejmě kdykoliv k dispozici, ať už telefonicky, nebo i osobně a rádi jim pomůžeme v začátcích podnikání, popř. můžou využít velké spousty návodů a tipů, které jim nabízíme.

Jak náročná je správa více jak 1 000 e-shopů, které fungují na Vašem řešení? Prozradíte nám i něco málo o těchto technických záležitostech? Co vše je potřeba, aby nedocházelo k výpadkům a kolik lidí se podílí na samotné správě a kolik jich naopak pracuje na inovacích a přípravách nových řešení, která jsou zakoupena?

Všechny eshopy běží na stejném jádře, tudíž je správa jednodušší, než pokud bychom měli každý projekt samostatný a museli složitě dělat upgardy pro každého zvlášť. Díky tomu můžeme naše řešení velmi často vylepšovat – to co si objedná jeden zákazník povětšinou dostanou všichni další klienti do své administrace také. Naše řešení je provozovano na cloudovém řešení od firmy Gigant, kde hostujeme náš server a kde máme 24/7 podporu.

Snaží se Shoptet.cz starat i nějak o stávající zákazníky po marketingové stránce? Přeci jenom úspěšně fungující e-shop musí generovat zisky a pokud nebudou zisky u e-shopu, nebude zájem ani o Vaše řešení. Co všechno může a nabízí Shoptet.cz stávajícím i novým zákazníkům?

Máme několik levelů marketingové pomoci našim klientům. Jak už jsem psal – od různých návodů, tipů, napojení systémů na různé služby, osobní i telefonické pomoci atd. Je nám jasné, že jen klient kterému se daří u nás zůstane, proto děláme maximum, aby tomu tak bylo a našim klientům se dařilo.

Když jsem nakousl otázku pomoci ze strany Shoptet.cz, rád bych se zeptal ještě na věci, které se týkají Vaší podpory. Miroslave, co všechno může zákazník očekávat v rámci vaší podpory zdarma u svého e-shopu? Jak je to například s grafikou? Na stránkách uvádíte, že u vyšších tarifů je technická podpora včetně dodatečných úprav grafiky. Co si pod tím jako zákazník mohu představit? Přeci jenom vzhled prodává též a zásahy do grafiky jsou podle mě nutné opakovaně.

Velké množství věcí si může nastavit klient sám zdarma – rozmístění prvků šablon, témata šablon, barevná schémata, záhlaví, loga atd. Pokud mu tento rozsah úprav nedostačuje, nebo není zdatný grafik, tak může využít služeb naší technické podpory, kdy mu kolegové můžou připravit individuální grafiku eshopu dle přání (ukázky našich prací naleznete zde: http://www.shoptet.cz/reference/). Jinak samozřejmě poskytujeme i klasickou technickou podporu, kdy můžeme pro klienty naprogramovávat další funkce, rozšíření, nebo napojení.

Není to tak dlouho, co Shoptet.cz získal významného investora a četl jsem nějaké zprávy o tom, že chcete se svým produktem expandovat mimo území České republiky. Můžete nám Miroslave něco o tom říci? Podařilo se již někam proniknout Shoptet.cz? Jméno zůstane, nebo zůstalo stejné i mimo ČR?

Velmi intenzivně pracujeme nyní na expanzi naší služby do Brazílie. Vzhledem k tomu, že to ještě pár měsíců potrvá, tak vám bohužel v současnosti nemůžu říct nic zajímavějšího 🙂

V poslední otázce bych se zaměřil na novinky. Lze Miroslave v tomto roce očekávat nějaké větší novinky u Shoptet.cz? Prozradíte alespoň něco málo?

Rád bych, ale konkurenční boj je tvrdý a schopnosti konkurentů kopírovat dobré nápady jsou neuvěřitelně rychlé, takže bohužel neprozradím 🙂

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

1 komentář k: Vyzpovídal jsem obchodního ředitele Shoptet

  1. Jiří Větvička napsal:
    Byl jsem velice zklamán z arogantního přístupu vedení při řešení problémů! Tento e-shop nikomu nedoporučuji!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *