Vyzpovídal jsem PR manažerku PostsGenius.cz

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Na svém blogu Kecy k věci.cz jsem vám dnes zprostředkoval rozhovor s PR manažerkou PostsGenius.cz Ivetu Krátkou, které bych tímto chtěl zároveň i poděkovat, že si našla čas na moje otázky. PostsGenius.cz aktivně využívám a i to byl jeden z důvodů, proč byl mnou vybrán na rozhovor. Tak a už dost keců a přeji příjemné počtení ;-).

logo postsgenius

Co Vás vedlo k založení reklamního systému PostsGenius a jaké byli Vaše cíle po spuštění? Podařilo se tyto cíle naplnit?

Posts Genius vznikl proto, aby přiblížil majitelům webových stránek a marketérům pravou sílu a potenciál blogů. Jak víte, jsme na trhu poměrně krátce, vždyť jsme projekt do světa spustili na začátku září minulého roku. Za tu dobu jsme si však na trhu získali zajímavé postavení a ukázali mnoha lidem cestu, kterou blogy skrývají. A cíle? Ty jsme nejen že naplnili, ale dokonce předčili, jak jinak by se dal nazvat růst o desítky procent měsíčně?

Na trhu je velký konkurent Placla, která funguje déle a konkurenci jistě bedlivě sledujete. V čem si myslíte, že je Postsgenius případně lepší?

O tomto systému víme, rozhodně to však není velký konkurent, alespoň ne pro nás – však již nějakou dobu jsme v počtech inzerentů i blogů větší. Jak víte, Posts Genius je celosvětový pay per post systém, nikoliv lokální, jak je tomu u zmiňované „konkurence“. Naše vize je stát se dominantním pay per post systémem na největších trzích, proto také od začátku spuštění našeho projektu „jedeme“ již v 7 jazycích – Angličtině, Němčině, Španělštině, Ruštině, Hindštině, Arabštině, ale i v Češtině.

Správně položená otázka by tedy byla, v čem jsme lepší než nejlepší pay per post systémy v těchto největších světových trzích? Nelze to shrnout v jedné větě, avšak můžeme zmínit rychlejší proces objednávání článků (ocení zejména SEO agentury), kvalitní zákaznickou podporou (online chat, facebook, twitter, mail i telefon – v USA máme dokonce u zelenou linku), 1 roční garanci umístění článku pod zárukou vrácení peněz, automatické kontroly umístěných odkazů a klíčových slov v odevzdaných článcích, či přehlednost a uživatelský komfort. Našlo by se toho hodně, ale to je spíše na porovnávací studie funkcí.

Poslední dobou se začínají na internetu objevovat názory, že je nedostatek inzerentů ve Vašem systému. Mohl by jste nám o tomto něco říci? Probíhá propagace v ČR i jinak, než jen pomocí Vašeho affiliate systému?

Opravdu? Pak tento názor myslím uslyšíte od těch, kterým slovo kvalita blogu nic neříká. Velmi častý jev v pay per post systémech jsou podvody (na denním pořádku) ze strany blogerů a mizerná kvalita jejich blogu / obsahu. Inzerent to samozřejmě pozná a takový blog si neobjedná. Do Posts Genius se mohou registrovat pouze blogy s PageRank 1 a vyšším, a zároveň musí mít povolenou indexaci vyhledávači a být zaindexovány na Googlu. Tím však naše podmínky nekončí.

Bloger musí mít originální obsah, nesmí kopírovat a inzerenti jeho práci hodnotí, stejně jako odevzdávání článků – neodevzdá v termínu, mínus, oprávněná reklamace – dvojitý mínus apod. Nekvalitní blogeři tedy mají u nás nízké skóre a samozřejmě si je inzerenti jen tak nevyberou – to by museli být zoufalí. Inzerent chce v první řadě kvalitu, pak řeší až cenu, to by si měli blogeři uvědomit. Takže na Vaši otázku – inzerentů je dostatek a problém mají pouze ti blogeři, kteří nepíší kvalitně. Ostatní vesele píší a jsou z Posts Genius nadšeni :-).

Když už byl nakousnut Váš affiliate systém, šlo by nějak zhodnotit jeho přínosnost z Vašeho pohledu? Naplňuje přesně to, co jste od něj očekávali, nebo to ještě není takové, jaké by mělo být?

Ano samozřejmě, affiliate systém používá snad každý zajímavý projekt, který to má v hlavě srovnáno. Vždy existuje skupina uživatelů, kteří mají své weby a chtějí vydělávat tímto způsobem. My jim vycházíme vstříc a štědře je za to odměníme. V nejbližší době plánujeme přidat další sady propagačních bannerů, kteří mohou lidé umístit na svých blozích s affiliate odkazem.

PostsGenius je mezinárodní projekt, šlo by prozradit, jak hojně je v jakých lokalitách využíván? Liší se ostatní trhy nějakými diametrálními specifiky oproti České republice, jak ze stran blogerů, tak i inzerentů?

90% inzerentů a blogerů je z anglicky mluvících zemí, což plní naši strategii. Zbytek je Česká republika a jiné země. Určitě se jednotlivé trhy liší, každý národ má své specifika, stejně jako jazyky. Jde o jiné návyky, konkurenci, způsob používání internetových stránek, způsoby placení a mnoho dalšího. V blízké době začneme Posts Genius propagovat v dalších jazycích, na které již máme jazykové mutace připravené.

 

Mnoho lidí jistě zajímá něco ze zákulisí PostsGeniusu, mohl by jste nám prozradit, kolik lidí se stará na plný úvazek o chod systému a jak vypadá takový běžný pracovní den u Vás.?

Přesná čísla prozradit nemohu, ale máme zde 3 teamy – 1. na marketing, 2. na vývoj a rozvoj a 3. na zákaznickou podporu. Každý z těchto teamů má několik jednotek lidí v současné době. Běžný pracovní den? Ten vzhledem k trhům na kterých působíme neexistuje :-). Lidé totiž pracují nonstop – navazují na sebe dle různých časových pásem. Abychom totiž na trhu uspěli, musíme se chovat dle podmínek daného lokálního trhu, to je základ.

V každém systému reklamním se najdou lidé, co se snaží jakýmkoliv způsobem podvádět. Už se PostsGenius setkal s tímto jednáním a jak to řešil?

Mluvíte mi z duše. Jak jsem říkala na začátku, řešíme to dnes a denně. Bloger je na své chování vždy upozorněn, i když jde o podvod, a dle závažnosti to také řešíme. Někdy stačí vyřešit vše dohodou, např. formou reklamní konkrétních článků, někdy musíme být tvrdí. Bohužel některé typy podvodů jsou rovnou na smazání blogu, např. poskytování tzv. fake PageRanku, kdy se objeví blog s PageRankem 10 (ano skutečně, Google Toolbar ukáže 10ku) a ve skutečnosti jde o .info doménu bez jediného zpětného odkazu. Chytré podvody jsou však výjimkou, běžné je kopírování článků > upozornění a teprve při nesjednání nápravy či opakovaném podvádění se blog i s uživatelem maže (trvale, bez možnosti opětovné registrace).

U podvodů bych ještě zůstal a nedá mi to se nezeptat na celkem navazující otázku. V PostsGenius je podmínka zanechání článku na blogu minimálně po dobu 1 roku. Jak by jste řešili tuto modelovou situaci. Bloger napíše články, dosáhne minimální výplaty a vybere peníze. Systém přestane používat, tedy nevydělá žádné další peníze a po třech měsících odstraní již zaplacené články ze svého blogu. Jak by Postsgenius řešil tuto situaci?

Je to velice trefná otázka :-). Podívejte, kvůli pár jednotkám článků se nikdo s blogerem soudit nebude. Jsou však jiné možnosti, jak to lze řešit. Každopádně je to náš problém a my s ním počítáme, že může nastat. Inzerent totiž za nic nemůže a tomu garantujeme vrácení peněz, což také vždy dodržujeme. Inzerent je totiž náš pán.

Každý bloger nemusí patřit mezi dobré pisálky a tak tedy může nastat i situace, kdy inzerent odmítne článek. Můžete nám prozradit, jak často případně k takové situaci dochází? Snažíte se i nějakým způsobem vyfiltrovat takovéto „blogery“?

Ano samozřejmě, sledujeme počty odmítnutí a v blízké době přibude i důvod odmítnutí. Je to možné řešit skrze tzv. arbitráž, tedy nás jako rozhodce kdo má pravdu. Většinou se však bloger s inzerentem domluví – bloger vyjde vstříc. Málokdy jde totiž o nějaký důvod, který by bloger neměl důvod provést. Nejčastěji se upozorňuje na chyby či nepochopení cíle/textu inzerenta, respektive jeho webu, který se má propagovat. Problémoví blogeři jsou průběžně vyřazováni. My máme zájem pouze o kvalitu – stejně jako naši inzerenti.

Celkem velkému množství lidí vadí to, že PostsGenius má sídlo kdesi v Anglii společně s BackLinksGenius a není to ryze česká firma, i když majitelé jsou z České republiky. Nevnímáte to trochu jako problém, který Vás může připravovat o velké množství zákazníků na našem území?

Jak jsem Vám na začátku sdělila, anglická právní forma má své velmi dobré opodstatnění. Je to totiž vůbec nejlepší možná právní forma a umístění, které můžeme vůči celosvětovému trhu mít. Jak víte, Velká Británie je známa po celém světě. Měla mnoho kolonií a stále jich ještě mnoho má. Sídlo v Londýně bylo tedy tou nejlepší možnou lokalitou, kterou můžeme mít vůči různým státům a je uznávána.

Samozřejmě za předpokladu, že nechceme nyní zakládat různé právní subjekty v desítkách státech, ve kterých Posts Genius má jak blogery tak inzerenty. To by samozřejmě bylo lepší pro určité trhy, avšak příliš nákladné a právně složité. Proč myslíte, že společnost Google fakturuje reklamu v AdWords z Irska? Odpověď znáte :-).

V poslední otázce bych se rád zeptal na nějaká statistická data týkajících se pouze ČR. Mohl by jste nám prozradit kolik aktivních blogů je ve Vašem systému a druhá motivační otázka pro ostatní, kolik si nejlepší blogeři díky PostsGenius dokážou vydělat měsíčně?

Aktuálně máme v Posts Genius 417 českých blogů a 52 slovenských, dále pak více jak 5 tisíc anglických a jiných jazyků. Kolik si blogeři vydělají? To záleží na kvalitě jejich blogu, kvalitě jakou píší a samozřejmě i času, který psaní věnují. Průměrně si však vydělávají okolo 250 Kč za článek. Našli bychom však i takového, který si vydělá 1 000 Kč za článek. Je to tedy různé. A jejich měsíční příjem? Nedávno jsme posílali výplatu po měsíci využívání Posts Genius na nějakých 19 000,- Kč, šikovný to ale pán :-).

PostsGenius video

Novinky a zajímavé informace z Posts Genius.cz můžete sledovat i na odkazech níže.

  • Facebook (http://www.facebook.com/postsgenius)
  • Twitter (https://twitter.com/postsgenius)
  • YouTube (http://www.youtube.com/postsgenius)
Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

4 komentářů k: Vyzpovídal jsem PR manažerku PostsGenius.cz

  1. mkurri napsal:
    Možná ses mohl zeptat ohledně tomu nutnosti plátcovství DPH.
    Sice psali kdesi, že nemusí být bloger plátce, kdyby fakt nemusel tak pak při Google taky ne, když je srovnává k PG.cz
    Jinak dobré otázky i rozhovor, i když někdy to možná v odpovědích přehání…
  2. AlesN napsal:

    Ohledně toho DPH to mají přímo na stránkách, přesto si myslím, že je to zde více než jasné (plátce DPH, alespoň tomu vše nasvědčuje), proto jsem se na tuto otázku neptal. Odpověď by byla stejná jako je uvedena u nich, těžko by jsem se dočkal jiné ;-).

  3. Ashgriel napsal:
    Teď jsem se registroval na postsgenius, za jak dlouho mi přijde první nabídka ?
  4. AlesN napsal:

    Na tvojí otázku se nedá odpovědět na 100%. Za jak dlouho přijde poptávka na článek záleží na mnoha faktorech a to kvalita tvého blogu, jeho rankové hodnocení a zaměření. A také podle toho, jakou si si nastavil cenu za článek. Vybírají si inzerenti a jsou vybíravý (ani se jim nedivím). Čekat můžeš třeba 2 dny, týden, měsíc i déle. Jak říkám, opravdu záleží na aspektech, které jsem zmínil z kraje. Pokud máš blog na nějaké free doméně, viz. tvá současná url u komentáře, počítej s tím, že moc velký zájem o články u tebe nebude.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *