Vyzpovídal jsem vedoucího projektu VRS.cz

Nezapomeňte Kecy k věci.cz sledovat také na sociálních sítích!

Dnes jsem pro vás na Kecy k věci.cz zprostředkoval rozhovor s vedoucím projektu VRS.cz panem Michalem Jačaninem, kterému bych tímto i rád poděkoval, že si našel čas a odpověděl na moje otázky.

Michale, prozradil by jste nám něco málo o historii Vašeho reklamního systému VRS.cz? Kdy vznikl a kdo přišel jako první s touto myšlenkou na založení?

Projekt VRS.CZ vznikl v druhé půlce roku 2005. Jako první s myšlenkou přišel Michal Makay, kdy chtěl udělat výměnný systém reklamy pro malé weby. V roce 2006 přicházím do projektu já s kolegou Dušanem Porwolem a zvyšujeme průchodnost celého systému a otvíráme dveře dalším serverům.

Žádný začátek není snadný, proto se Vás Michale zeptám, jak vypadal samotný rozjezd systému? Bylo těžké přesvědčit uživatele, aby využívali právě ten Váše VRS.cz?

Já u rozjezdu nebyl. Projekt sice byl v plenkách, ale už na něm běželo přibližně cca 50 000 zobrazení denně. Celý projekt tehdy běžel na hostingových serverech společnosti banan.cz. Projekt se samozřejmě nejvíce rozjel po zavedení refenčeních bonusů.

Bylo by možné prozradit něco málo ze zákulisí VRS.cz? Kolik lidí se podílí na chodu systému, jak náročná je správa a kontrola uživatelů, jestli nepodvádí a prozradíte nám Michale i něco málo o technické stránce systému?

O systém se nyní starají celkem 3 lidé. Kolega Dušan Porwol se stará o naších 5 vlastních serverů, já se starám o obchod a webové rozhraní a poslední třetí kolega, který se chce zůstat v anonymitě se stará o podporu uživatelům a hlídání podvodníku. VRS.CZ není nějak extra veliký projekt, ale má místo u menších webů, kteří se chcou propagovat na CZ/SK internetu.

Pár podvodníků se občas najde, někteří jsou nenapravitelní a někteří koumaci co nalezají denně nějaké dírky a dostavají se tak ke kreditu. Celý projekt běží na 5 kvalitních serverech, vše od značky HP v serverovně na gigabitové síti se zálohou. Skripty jsou napsány v jazyce PHP a databáze běží v replikovaném stavu na platformě MySQL.

Existuje u nás několik podobných systému a proto mi to nedá se nezeptat na tuto otázku. V čem je o proti Vaší konkurenci lepší Váš systém a proč by ho měli uživatelé využívat i nadále a nepřecházet jinam?

Nelze říct proč je lepší nebo horší. Největšími konkurenty co nás malé drtí je Google a Seznam.cz. Velkou roli hraje fakt, že VRS.CZ bylo na trhu brzy, než se začínala rozrůstat konkurence, proto možná máme tolik uživatelů. Ale na statistikách jde poznat, že to pomalu umírá.

Za dobu fungování VRS.cz se postupně internet vyvíjí a tím se mění i jeho trendy. Jak často prochází Váš systém Michale úpravou a jsou v plánu v dohledné době nějaké další vylepšení?

Naposledy náš systém prošel úpravou v roce 2008. Od té doby jen malé vylepšení a drobné úpravy. Samozřejmě plánujeme systém udělat jinak, více uživatelský příjemnější a hlavně zoptimalizovat vše na vyšší výkon. Ale jako vždy je problém čas.

VRS.cz generuje denně minimálně 1 000 000 zobrazení u bannerové reklamy, což není zrovna málo a každý systém se tímto nemůže pochlubit. Kromě bannerové reklamy nabízíte i další způsoby propagace. To zajisté musí být zajímavé pro inzerenty, pro mohl by jste nám Michale prozradit něco málo o inzerentech? Jaká reklama je pro inzerenty nejzajímavější a jak vypadá taková obvyklá kampaň zakoupená?

Milion impresí je teď, ale pamatuji dobu, kdy jsem se každý den modlil, aby servery ustály 12 milionové imprese. Vždy na první místě co se nejvíce inzeruje je a vždy bude porno a warez. Jinak dost často se inzerují různé slevové portály,webhostingy a eshopy. Přesná specifikace nastavení kampaně neexistuje, protože každý náš klient je unikát a má vždy jiné podmínky.

Když už jsem nakousl inzerenty, tak u VRS.cz mají samozřejmě možnost si vydělat i provozovatelé stránek. Mohl by jste nám Michale říci něco o tom, kolik si provozovatel stránek u Vás může vydělat a jak to vlastně funguje?

Ještě tak před 2 lety si uživatelé vydělávali okolo 5000 Kč měsíčně, ale pomalu od toho upouštíme, protože systém se stává opravdu výměnným a drtí náš velcí hráči.

Již v jedné otázce jsem nakousl podvody uživatelů, prozradil by jste nám Michale jaké podvody bývají nejčastější a jak těžké je celkové odhalení podvodníka, který to dělá více mazaně?

Najít nového podvodníka je jednoduché, dělá takové ty základní chyby, že během chvilky po registraci má na účtě veliký objem kreditů. V administraci mám udělaný skript, který vyhodnocuje, kolik si každý může denně vydělat a vše co je nad rámec, vyhodí červěně a takové odhalení je pak jednoduché.

Určitě jsou podvodníci co kradou po malých částkách a většinou jejich odhalení trvá i měsíce. Spousta uživatelů nám hlásí podvody zobrazení a tím nám usnaďnují odhalení. Ale při milionu impresí denně je to celkem problém. Máme v administraci i jiné vychytávky, ale nechci o tom moc mluvit.

V rámci VRS.cz nabízíte i různé doplňkové služby, jako je například tvorba flash bannerů zdarma atd. Jsou tyto služby hodně využívané a jak dlouho trvá například taková tvorba banneru?

Tuto službu pro nás zajištuje firma TOPMOBIL.NAME. Popravdě ani nevím, jak se toto využívá. Formuláře chodí přímo na uvedenou firmu, ale já to už nějak nevnímám.

Co VRS.cz a konkurence? Sledujete aktivně i ostatní systémy a snažíte se je nějak případně hned trumfnout něčím lepším, nebo se na konkurenci neohlížíte vůbec a jdete si celkově svojí vlastní cestou?

Konkurence je zdravá, ale díky době, která panuje se konkurencí nezabýváme, což si myslím, že je špatně.

Líbil se vám tento článek? Tak ho neváhejte šířit dál!

Podobné články, které by vás mohli též zaujmout:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *